Live τώρα    
29°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
29 °C
27.1°C29.6°C
5 BF 38%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
29 °C
26.6°C30.9°C
2 BF 57%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
32 °C
30.9°C32.1°C
2 BF 36%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
27 °C
25.8°C29.3°C
5 BF 64%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
29 °C
28.4°C28.9°C
0 BF 51%
Κώστας Καραμανλής / Χωρίς γιατρειά το κυκλοφοριακό έμφραγμα στους δρόμους της Αθήνας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κώστας Καραμανλής / Χωρίς γιατρειά το κυκλοφοριακό έμφραγμα στους δρόμους της Αθήνας

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Αναποτελεσματικά μέτρα που εφαρμόζονται εδώ και επτά μήνες και δεν έχουν βελτιώσει επ’ ουδενί την κατάσταση του κυκλοφοριακού στην Αθήνα, όπως ο λεγόμενος «καθαρός δακτύλιος», παρουσίασε εκ νέου ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής για να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό έμφραγμα που συνεχίζεται αδιάλειπτα στους δρόμους της πρωτεύουσας.

Η αναπαραγωγή ήδη ανακοινωμένων επιδερμικών εν πολλοίς μέτρων συνιστά το τελευταίο επικοινωνιακό οχυρό του υπουργού Μεταφορών προκειμένου να αμβλύνει την αγανάκτηση εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών που δεινοπαθούν για να κυκλοφορήσουν σε σχεδόν όλους τους βασικούς οδικούς άξονες της Αθήνας με τα οχήματά τους. Η κατάσταση παραμένει εκρηκτική εδώ και πολλούς μήνες, ενώ η αποσπασματική αντίδραση του υπουργείου να εφαρμόσει τον «καθαρό δακτύλιο» τον Οκτώβριο του 2021 δεν έχει οδηγήσει σε καμιά ουσιαστική λύση, όπως καταμαρτυρούν οι εικόνες με ουρές οχημάτων που συνωστίζονται στις κεντρικές (Σταδίου, Πανεπιστημίου, Ακαδημίας, Αλεξάνδρας) και περιφερειακές αρτηρίες, όπως η Κηφισίας, η Κηφισού, η Ποσειδώνος και η λεωφόρος Αθηνών.

Έτσι, κατά την ομιλία του στο 5ο Autoforum, ο Κ. Καραμανλής εξήρε τον εαυτό του για τα μέτρα βελτίωσης του κυκλοφοριακού αναφέροντας πρώτο-πρώτο μέτρο τον δακτύλιο, ο οποίος ορίζει την παραδοσιακή κυκλοφορία σε μονά και ζυγά στο κέντρο της Αθήνας και χορηγεί ελευθέρας στα ηλεκτρικά οχήματα, τα εκ κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου οχήματα, τα υβριδικά οχήματα και τα οχήματα κατηγορίας Euro 6, που εκπέμπουν κάτω από 120 gr CO2.

Η εφαρμογή του μέτρου φυσικά και δεν έχει οδηγήσει σε αποσυμφόρηση, αφού οι αιτίες παραμένουν άλλες για τη συμφόρηση, όπως η περίφημη παταγώδης αποτυχία του Μεγάλου Περιπάτου και οι εξελισσόμενες ταχυδακτυλουργίες του Κ. Μπακογιάννη με νέες εργασίες επί του οδοστρώματος. Την ίδια στιγμή, παραμένουν οι επιβαρυντικές συνθήκες των εκατοντάδων εργοταξίων που έχουν διασπαρεί ανά την Αθήνα αλλά και των εκατοντάδων τουριστικών λεωφορείων που σταθμεύουν ακανόνιστα, ενώ και η βασική λύση στο πρόβλημα, που έχει να κάνει με την αύξηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, δεν μπορεί να ευοδωθεί.

Οι λόγοι δεν έχουν να κάνουν μόνο με την κουλτούρα χρήσης του Ι.Χ. των Αθηναίων, αλλά και με την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα ΜΜΜ της Αθήνας. Τα λεγόμενα «νέα λεωφορεία» του Κ. Καραμανλή, ο οποίος φρόντισε να ακυρώσει τον διαγωνισμό του 2018 της προηγούμενης ηγεσίας για τα 750 οχήματα, αναμένεται να τεθούν σταδιακά στους δρόμους αισίως το 2023, ενώ η αναβάθμιση των εκ των γηραιότερων τρένων της Ευρώπης που ανήκουν στον ΗΣΑΠ προβλέπεται επίσης στο (θεωρητικά) τέλος της παρούσας κυβερνητικής θητείας, καθώς μόλις πριν από έναν μήνα ανακηρύχθηκε προσωρινή ανάδοχος για το έργο η ισπανική CAF.

Ο Κ. Καραμανλής απέδωσε το ασταμάτητο κυκλοφοριακό και στην πολυδιάσπαση των υπηρεσιών που είναι αρμόδιες για τη ρύθμιση του φαινομένου (υπουργείο Μεταφορών, περιφέρειες, δήμοι, υπουργείο Προστασίας του Πολίτη κ.ά.). Ωστόσο, η σύσταση Μητροπολιτικού Φορέα για να αντιμετωπιστεί η πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων, την οποία ανακοίνωσε εκ νέου πάλι χθες ο υπουργός, δεν έχει προσδιοριστεί χρονικά πότε θα υλοποιηθεί! Αρκεί που ανακοινώνεται (πάλι…) για να διασκεδάσει τις αλγεινές εντυπώσεις, κατά τη συνήθη επικοινωνιακή πρακτική του υπουργού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL