Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
14.5°C18.7°C
2 BF 61%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
12.4°C18.0°C
1 BF 66%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
13.7°C16.0°C
2 BF 65%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
14.3°C18.0°C
0 BF 57%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
15.7°C15.7°C
1 BF 69%
Μετρό / Η αυτονόητη συνεργασία μεταξύ των εμπλεκομένων βαφτίζεται πρωτοπορία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Μετρό / Η αυτονόητη συνεργασία μεταξύ των εμπλεκομένων βαφτίζεται πρωτοπορία

ΜΕΤΡΟ

Σε μίνι φιέστα, με εκατέρωθεν φιλοφρονήσεις για την «αγαστή συνεργασία», εξελίχθηκε η χθεσινή συνέντευξη Τύπου με αφορμή την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας για τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, από τον υπουργό Κ. Καραμανλή, τον δήμαρχο Αθηναίων Κ. Μπακογιάννη, τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό Α.Ε. Ν. Κουρέτα και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ανάπλασης Αθήνας Α.Ε. Χρ. Ακριτίδη.

Όπως ανακοινώθηκε, το μνημόνιο -χωρίς να έχει δοθεί στη δημοσιότητα τουλάχιστον μέχρι το βράδυ- θα έχει ισχύ για τουλάχιστον οκτώ έτη και όσο διαρκεί η κατασκευαστική περίοδος, με σκοπό τον περιορισμό των «χρονικών» και «τοπικών» οχλήσεων εντός του αστικού ιστού.

Αυτό αναφέρεται στους 7 από τους συνολικά 15 σταθμούς της γραμμής 4,  Άλσος Βεΐκου-Γουδή, μήκους 12 χλμ. Δηλαδή στους νέους σταθμούς «Κυψέλη», «Δικαστήρια», «Αλεξάνδρας», «Εξάρχεια», «Ακαδημία», «Κολωνάκι» και «Ευαγγελισμός».

Το υπουργείο Υποδομών θα διαθέσει 7 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων κυρίως, ως φαίνεται, στην εταιρεία Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε., η οποία θα προκηρύξει αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς για τη διαμόρφωση των χώρων των νέων σταθμών, την προμήθεια, μεταφορά, φύτευση 2.000 νέων δέντρων σε χώρους που θα υποδείξει ο Δήμος Αθηναίων, αλλά και για άλλες πρόσθετες εργασίες εκτός των συμβατικών υποχρεώσεων κατασκευής του μετρό (μεταφορά και τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού, φύλαξη γλυπτών και έργων τέχνη κ.ά.).

Ο δήμαρχος Αθηναίων βάφτισε σχεδιασμό την πρόβλεψη για τους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς, εξηγώντας, έμπλεως υπερηφάνειας, ότι «από την αρχή του έργου προνοούμε για το τέλος του έργου. Στην αρχή του κύκλου, σχεδιάζουμε για το τέλος του κύκλου, κάτι που δεν είθισται, τουλάχιστον στην ελληνική δημόσια διοίκηση».

Όσο για τη ρύθμιση και τον έλεγχο των χρήσεων γης στις περιοχές όπου χωροθετούνται νέοι σταθμοί έτσι ώστε να μην φορτωθούν με εμπορικές χρήσεις γενικώς και αορίστως, απάντησε ότι «είμαστε σε επαφή με το Πολυτεχνείο προκειμένου να υπάρξει μια μελέτη η οποία θα λάβει υπόψη όχι μόνο τον συγκοινωνιακό αντίκτυπο, αλλά και τον πολεοδομικό και τον χωροταξικό αντίκτυπο των σταθμών». Για τον σταθμό στην πλατεία Εξαρχείων, ερωτηθείς ο υπουργός Υποδομών είπε ότι το εργοτάξιο θα στηθεί και η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί πως «δεν θα κάνει πίσω».

Ο Κ. Μπακογιάννης ανακάλυψε επιχείρηση «πολιτικοποίησης και ιδεολογικοποίησης», απειλώντας ότι αυτό δεν θα γίνει ανεκτό, ενώ δήμος και κυβέρνηση δεν θα επιτρέψουν “να εργαλειοποιηθούν οι ζωές των κατοίκων των Εξαρχείων και οι ίδιοι οι κάτοικοι να κρατούνται ως όμηροι για να εξυπηρετηθούν τα όποια μικροπολιτικά συμφέροντα ή ιδεοληπτικές θεωρήσεις».

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL