Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
14.1°C17.0°C
4 BF 87%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
11.0°C14.9°C
2 BF 79%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
12 °C
11.0°C13.2°C
3 BF 86%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
17.2°C18.8°C
4 BF 74%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
11 °C
11.2°C11.9°C
3 BF 93%
Αττική Οδός / Τάζουν διχίλιαρα για να κρύψουν τις πομπές τους
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Αττική Οδός / Τάζουν διχίλιαρα για να κρύψουν τις πομπές τους

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ

Με χάντρες και καθρεφτάκια επιχειρεί η κυβέρνηση να κουκουλώσει το Βατερλώ της στην αντιμετώπιση του προαναγγελθέντος, από μακρού χρόνου, χιονιά, εξαγοράζοντας επιλεκτικά με διχίλιαρα την πρωτοφανή και πολύωρη ταλαιπωρία των εγκλωβισμένων οδηγών στην Αττική Οδό.

Το πρωί, ενώ η προσπάθεια απεγκλωβισμού στον αστικό αυτοκινητόδρομο βρισκόταν σε εξέλιξη, εμφανίστηκε... μέσω διαρροών ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης για να τάξει αποζημίωση 2.000 ευρώ ανά εγκλωβισμένο αυτοκίνητο που θα καταβάλουν οι παραχωρησιούχοι, ύστερα από αίτημά του στη διοίκηση της εταιρείας, η οποία το αποδέχτηκε.

Αργότερα, με ανακοίνωσή της, η Αττική Οδός κάνει λόγο «για παροχή ύψους 2.000 ευρώ ανά εγκλωβισμένο όχημα. Οι τεχνικές λεπτομέρειες της διαδικασίας θα ανακοινωθούν σε δεύτερο χρόνο, εφόσον ολοκληρωθεί η καταγραφή όλων των οχημάτων από τις αρμόδιες αρχές».

Και εδώ γεννάται πλήθος ερωτημάτων, καθώς τέτοιου είδους «παροχές» δεν προβλέπονται στις συμβάσεις παραχώρησης. Θα καταβληθούν από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο της εταιρείας, από δικό της κουμπαρά, ή θα τις μοιράσει αυτή με δημόσιο χρήμα ως αποζημίωση λόγω γεγονότων ανωτέρας βίας καταπώς προβλέπουν οι λεόντειες υπέρ των εργολάβων συμβάσεις παραχώρησης;

Εν τω μεταξύ ο διευθυντής κυκλοφορίας του οδικού άξονα Φ. Παπαδημητρίου, σε τηλεοπτικές συνεντεύξεις του, χθες, έριξε ξεκάθαρα τις ευθύνες στην Πολιτική Προστασία λέγοντας, μεταξύ άλλων, ότι είχαν ζητήσει από την Κυριακή να απαγορευτεί η κυκλοφορία των φορτηγών και έλαβαν την απάντηση ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει για να μην δημιουργηθούν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Προς τούτο σημείωσε πως η κίνηση των φορτηγών στην Αττική Οδό δόθηκε εντολή να σταματήσει στις 2 το μεσημέρι της Δευτέρας, ενώ στην Νέα Οδό (Εθνική Αθηνών -Λαμίας) είχε δοθεί από τις 9 το πρωί. Υποστήριξε ακόμη ότι «όποιο σχέδιο είχαμε ήταν σχεδόν αδύνατον να υλοποιηθεί με τόσα φορτηγά και αυτοκίνητα στο δίκτυο" παραδεχόμενος πως “πιθανόν να αργήσαμε“.

Κατόπιν εορτής ήρθε και ο αρμόδιος για τις παραχωρήσεις των οδικών αξόνων ως κύριος των έργων, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής, για να... απειλήσει ότι συγκροτήθηκε επιτροπή διερεύνησης για την ανεπίτρεπτη κατάσταση στην Αττική Οδό.

Ενώ, λοιπόν, μόνη αρμόδια για την απαγόρευση της κυκλοφορίας στους οδικούς άξονες είναι η Τροχαία, ο υπουργός παραπέμπει στο «νομικό πλαίσιο για την απόδοση ευθυνών στους παραχωρησιούχους όταν κλείνουν οι αυτοκινητόδρομοι, που θεσπίστηκε από την παρούσα κυβέρνηση το 2020, για να μπει ένα τέλος στο φαινόμενο να δημιουργούνται προβλήματα στο οδικό δίκτυο και μετά να μην επιβάλλονται κυρώσεις σε κανέναν. Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 65 του Ν. 4663/2020 (ΦΕΚ Α' 30), προβλέπεται ότι, αν διακοπεί η κυκλοφορία σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών φαινομένων, επιβάλλονται κυρώσεις σε φορείς επιφορτισμένους με τη λειτουργία ή/και τη συντήρηση του εν λόγω δικτύου, εφόσον ενέργεια ή παράλειψή τους συνετέλεσε στη διακοπή κυκλοφορίας».

Σκωπτικά σχολιάζει την εμφάνιση του υπουργού Κ. Καραμανλή ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ - Π.Σ. Ν. Παππάς καλώντας τον να ενημερώσει τους πολίτες τι έπραξε και τι δεν έπραξε τις ώρες τους επιτελικού χάους. Όπως επισημαίνει στη χθεσινή δήλωσή του:

Ο Κ. Καραμανλής, «μετά από 30 και πλέον ώρες, αποφάσισε να βγάλει μια ανακοίνωση, χωρίς έστω μία συγγνώμη.  Ίσως δεν έμαθε ότι εκτός από την Αττική Οδό έκλεισαν ο προαστιακός, ο ΗΣΑΠ, η Μεσογείων, η Κατεχάκη, η Μαραθώνος, η Εθνική Οδός Αθηνών - Λαμίας. Αποσύρθηκαν λεωφορεία και τρόλεϊ, εγκλωβίστηκαν χιλιάδες πολίτες, εργαζόμενοι, παιδιά και ηλικιωμένοι στα οχήματά τους. Αποκλείστηκαν επιβάτες τρένων στην Οινόη, στην Τιθορέα, στον προαστιακό Αθήνας - Χαλκίδας. Αποκλείστηκαν ταξιδιώτες στο αεροδρόμιο».

Στη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, η αναπληρώτρια τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ - Π.Σ. Π. Πέρκα σε τηλεοπτική συνέντευξή της. Η βουλευτής υπενθύμισε το ιστορικό των συμβάσεων παραχώρησης που έχουν υπογράψει διαχρονικά και το ΠΑΣΟΚ και η Ν.Δ., «οι οποίες ήταν τραγικές, χωρίς να προασπίζουν το δημόσιο συμφέρον. Διαρκώς ανέκυπταν γεγονότα ευθύνης του Δημοσίου, όπου έπρεπε το Δημόσιο να πληρώνει ρήτρες. Οι συμβάσεις βεβαίως εξακολουθούν να ισχύουν.  Έτσι η Αττική Οδός ζητάει διαρκώς αποζημιώσεις. Προσφάτως ζήτησε αποζημίωση λόγω μειωμένων εσόδων διοδίων λόγω Covid» σημείωσε.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL