Live τώρα    
Αυτοδιοίκηση / Έκθετοι οι Μπακογιάννης και Κάρναβος
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Αυτοδιοίκηση / Έκθετοι οι Μπακογιάννης και Κάρναβος

ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ

Με τη στήριξη της παράταξης Γερουλάνου ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης προχωρά στη μετατροπή της αναπτυξιακής εταιρείας της Εταιρείας Ανάπτυξης Τουριστικής Προβολής Αθηνών Α.Ε. -με τον διακριτικό τίτλο ΕΑΤΑ Α.Ε.- σε αναπτυξιακό οργανισμό, χωρίς να δίνει επαρκείς απαντήσεις για τη διαφάνεια στη διαχείριση του δημοσίου χρήματος.

Την ίδια ώρα ο δήμαρχος Καλλιθέας και β' αντιπρόεδρος της Κεντρικής  Ένωσης Δήμων Ελλάδας Δημήτρης Κάρναβος αποκάλυψε ενώπιον του υπουργού Εσωτερικών Μάκη Βορίδη -στην τελευταία συνάντησή του με την παρουσία της Ε.Ε. της ΠΟΕ - ΟΤΑ και του συλλόγου εργαζομένων του Δήμου Καλλιθέας- τη σκοπιμότητά του για τη σύσταση αναπτυξιακού οργανισμού που σε καμία περίπτωση δεν σχετίζεται με την αποκατάσταση της πληρωμής των εργαζομένων με σύμβαση έναντι αντιτίμου!

Προχωρούν άρον - άρον

Όπως είχαμε γράψει στο φύλλο του Σαββάτου (26.6.2021), υπάρχει μεγάλη βιασύνη σε μερίδα γαλάζιων δημάρχων να προχωρήσουν άρον - άρον στη σύσταση αναπτυξιακών οργανισμών.

Έτσι, λοιπόν, ο δήμαρχος Αθηναίων δείχνει εξαιρετική βιασύνη να προχωρήσει στη μετατροπή της ΕΑΤΑ Α.Ε. από αναπτυξιακή εταιρεία σε αναπτυξιακό οργανισμό, παρότι με νομοθετική ρύθμιση, που ψηφίστηκε στη Βουλή προ ημερών, δόθηκε παράταση στη σύσταση των αναπτυξιακών οργανισμών και στη μετατροπή των αναπτυξιακών εταιρειών σε αναπτυξιακούς οργανισμούς έως την 31η Δεκεμβρίου 2021.

Παράθυρο προσλήψεων εκτός ΑΣΕΠ

Η δημοτική αρχή Μπακογιάννη δεν απάντησε σε αυτό, ούτε όμως στην ουσία του ζητήματος, γιατί δηλαδή προχωρά σε αυτή τη μετατροπή της ΕΑΤΑ Α.Ε. σε αναπτυξιακό οργανισμό, που βέβαια συνιστά παράλληλο μηχανισμό με αυτόν του δήμου, που θα έχει αφενός μεγάλα περιθώρια ευελιξίας στη διαχείριση του δημοσίου χρήματος, αφετέρου τη δυνατότητα εκχώρησης των υπηρεσιών του δήμου σε ιδιώτες!

Για «δημιουργία ακόμη ενός μηχανισμού ‘διασπάθισης’ δημοσίου χρήματος» κατήγγειλε τη δημοτική αρχή Μπακογιάννη ο εισηγητής εκ μέρους της «Ανοιχτής Πόλης» Κώστας Αλεξίου επισημαίνοντας την αμαρτωλή πρακτική των απευθείας αναθέσεων που επί πολλά χρόνια γίνεται μέσω της ΔΑΕΜ Α.Ε., της ανώνυμης αναπτυξιακής εταιρείας μηχανογράφησης του Δήμου Αθηναίων.

Ο Κ. Αλεξίου υπογράμμισε, μάλιστα, ότι μέσω της μετατροπής της ΕΑΤΑ από αναπτυξιακή εταιρεία σε αναπτυξιακό οργανισμό θα πραγματοποιηθούν «ρουσφετολογικές προσλήψεις», καθώς από τον νόμο του τέως υπουργού Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκου αυτές οι προσλήψεις εξαιρούνται από τις διαδικασίες ΑΣΕΠ. «Οι προσλήψεις στους αναπτυξιακούς οργανισμούς θα πραγματοποιούνται με αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου και θα είναι είτε συμβάσεις ορισμένου χρόνου είτε συμβάσεις έργου» είπε ο Κ. Αλεξίου επικαλούμενος τον σχετικό Νόμο Θεοδωρικάκου.

Ζήτημα διαφάνειας

Για το ζήτημα παρενέβη και ο Δημήτρης Αγανίδης ("Ανοιχτή Πόλη") επισημαίνοντας ότι ο Νόμος Θεοδωρικάκου για τους αναπτυξιακούς οργανισμούς συνιστά «γκρίζα ζώνη ηθελημένης ασάφειας» της λειτουργίας των δημόσιων φορέων, που, όμως, είναι Ανώνυμες Εταιρείες.  Όπως υπογράμμισε: «Οι αναπτυξιακές εταιρείες εξαιρούνται του ελέγχου της νομοθεσίας περί δημοσίως συμβάσεων».

Ειδικά για το ζήτημα της ΕΑΤΑ Α.Ε. ο Δημ. Αγανίδης τόνισε ότι η «βιαστική» μετατροπή της από αναπτυξιακή εταιρεία σε αναπτυξιακό οργανισμό «δημιουργεί επιπλέον ερωτήματα», «καθώς η ΕΑΤΑ Α.Ε. είναι ήδη Ειδική Διαχειριστική Αρχή και άρα μπορεί να αντλεί απευθείας κοινοτικούς πόρους». Σημειωτέον ότι η ΕΑΤΑ έγινε Ειδική Διαχειριστική Αρχή από τον τέως δήμαρχο Αθηναίων Γιώργο Καμίνη.

Για «μηχανισμό διοχέτευσης του δημόσιου χρήματος σε ιδιωτικά συμφέροντα με όρους αδιαφάνειας» έκανε λόγο ο Πέτρος Κωνσταντίνου (ΑΝΤΑΡΣΙΑ). Για δημιουργία «παραμάγαζου», που αποσκοπεί στην εκχώρηση αρμοδιοτήτων των δήμων σε ιδιώτες, επέκρινε τη δημοτική αρχή Μπακογιάννη η Ντίνα Ρέππα (Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα).

«Οι γκρίζες ζώνες θα διευθετηθούν!» περιορίστηκε να απαντήσει ο Αλέξανδρος Τσιατσιάμης, γενικός γραμματέας του Δήμου Αθηναίων, μιλώντας εκ μέρους του δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη. «Δεν θέλουμε να στήσουμε ένα παραμάγαζο ούτε έναν δήμο μέσα στον δήμο» είπε κάπως αμήχανα ισχυριζόμενος ότι η μετατροπή της ΕΑΤΑ Α.Ε. σε αναπτυξιακό οργανισμό αποσκοπεί στην «ενίσχυση της δουλειάς του δήμου».

Ειδικά γι' αυτό απάντησε στους κ. Αλεξίου και Αγανίδη ("Ανοιχτή Πόλη") ότι η μετατροπή της ΕΑΤΑ Α.Ε. σε αναπτυξιακό οργανισμό, τη στιγμή που είναι Ειδική Διαχειριστική Αρχή και άρα μπορεί να αντλεί απευθείας κοινοτικούς πόρους, αποσκοπεί στην «άντληση κρατικών ενισχύσεων»!

Και ενώ οι απαντήσεις του Αλ. Τσιατσιάμη δεν ήταν ιδιαίτερα πειστικές, αποδείχθηκε ότι στο θέμα της διαφάνειας στη διαχείριση δημόσιου χρήματος, αλλά και της λογοδοσίας στο Δημοτικό Συμβούλιο, η απάντησή του ήταν ανεπαρκέστατη! «Το έργο του αναπτυξιακού οργανισμού θα παρουσιάζεται στο Δημοτικό Συμβούλιο και θα υπάρχει ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου όταν θα γίνεται γενική συνέλευση του αναπτυξιακού οργανισμού» περιορίστηκε να πει ο Αλ. Τσιτσιάμης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0