Ύστερα από τουλάχιστον δύο εικοσιτετράωρα χωρίς ρεύμα για χιλιάδες νοικοκυριά στην Αττική, στην Εύβοια και αλλού και μια νύχτα με το μπαλάκι των ευθυνών να πηγαινοέρχεται σε πολλαπλές κατευθύνσεις, έκανε χθες το πρωί την εμφάνισή του το... επιτελικό κράτος χαρακτηρίζοντας “στοίχημα” την επανηλεκτροδότηση των νοικοκυριών.
Θυμίζουμε ότι, πέραν των αριθμών, σε συνθήκες διαβίωσης η διακοπή ρεύματος σημαίνει: χωρίς θέρμανση με δριμύ ψύχος, χωρίς νερό, χωρίς τηλεπικοινωνίες (τηλεφωνία, internet), χωρίς λειτουργία μηχανημάτων και εξοπλισμού απαραίτητων για την υγεία που λειτουργούν με ηλεκτρισμό, και όλα αυτά σε συνθήκες καραντίνας (τηλεργασία, τηλεκπαίδευση κ.λπ.).
Τα έντονα καιρικά φαινόμενα σαφώς δημιούργησαν πρωτόγνωρες συνθήκες, τις οποίες επιδείνωσε σοβαρά η έλλειψη συντονισμού και οργάνωσης σε επιτελικό επίπεδο, δυσχεραίνοντας περαιτέρω το δύσκολο έργο του ανεπαρκούς τεχνικού προσωπικού.
Την κρίσιμη προχθεσινή μέρα τα σπασμένα κλαδιά των δέντρων που προκαλούσαν ζημιές και βλάβες στο δίκτυο ηλεκτροδότησης βρέθηκαν στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης - ΔΕΔΔΗΕ, το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έλαμψε διά της απουσίας του, η ΔΕΗ παρέμενε σιωπηλή και ο ΔΕΔΔΗΕ ενημέρωνε με το σταγονόμετρο, ενώ σε πολλές περιοχές οι ώρες χωρίς ρεύμα γίνονταν ημέρες και τα νοικοκυριά δεν ήξεραν κυριολεκτικά τι θα ξημέρωνε...
Σύμφωνα με τη ΓΕΝΟΠ / ΔΕΗ, η επισκευή και η αποκατάσταση ηλεκτροδότησης γίνονται αφού προηγηθούν: η διάνοιξη του δρόμου / αποχιονισμός και η κοπή του δέντρου και η απομάκρυνσή τους -για τα οποία δεν ευθύνονται οι τεχνικοί του ΔΕΔΔΗΕ.
Εν τέλει, χθες το πρωί, ύστερα από έκτακτη σύσκεψη στην Πολιτική Προστασία, παρουσία και του διευθύνοντος συμβούλου του ΔΕΔΔΗΕ Τ. Μάνου, ο Ν. Χαρδαλιάς αναφέρθηκε “στο μεγάλο στοίχημα, που είναι το πρόβλημα της ηλεκτροδότησης” και στη μεγάλη προσπάθεια του ΔΕΔΔΗΕ, ενώ γνωστοποίησε ότι από την Τρίτη το βράδυ δόθηκε εντολή να συνδράμουν και συνεργεία της Πολιτικής Προστασίας (ΕΜΑΚ, στρατός) και εκτίμησε ότι έως αργά (χθες) το βράδυ “η συντριπτική πλειονότητα των βλαβών θα έχει αποκατασταθεί ώστε να μπορέσουμε να επιστρέψουμε στην κανονικότητα”.
Ο Τ. Μάνος σημείωνε ότι ο ΔΕΔΔΗΕ βρέθηκε αντιμέτωπος με μια πρωτοφανή κατάσταση που δεν έχει συμβεί εδώ και δεκαετίες, διαβεβαιώνοντας ότι τα κεντρικά δίκτυα έως (χθες) το βράδυ στη πλειονότητά τους θα έχουν αποκατασταθεί, ώστε στη συνέχεια να δουλέψουν τα συνεργεία κατά τόπους σε μεμονωμένες βλάβες σε στενά, βοηθητικές αρτηρίες κ.λπ. (χαμηλή τάση). Στη διάρκεια της ημέρας “πύκνωσε” η ενημέρωση από πλευράς ΔΕΔΔΗΕ, ενώ o υπουργός ΠΕΝ εμφανίστηκε σε τηλεοπτικό σταθμό...
Χιλιάδες νοικοκυριά
Χθες το πρωί συνολικά 70.000 νοικοκυριά παρέμεναν χωρίς ρεύμα, ενώ υπήρχαν ζημιές συνολικά σε 43 γραμμές, κυρίως στη βόρεια Αττική. Τα μεσάνυχτα 15 προς 16 Φεβρουαρίου οι βλάβες αντιστοιχούσαν σε 30.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ συνέχιζαν τις εργασίες τους για την επανηλεκτροδότηση (έως χθες το απόγευμα) ακόμη δέκα γραμμών μέσης τάσης σε τμήματα των περιοχών Διόνυσος, Άγ. Στέφανος, Πετρούπολη, Κεφαλάρι, Πολιτεία, Βριλήσσια, Γλυκά Νερά, Κάτω Κηφισιά, Εκάλη και Νέα Ερυθραία. Μέχρι τις 6.40 το απόγευμα είχαν ηλεκτροδοτηθεί περίπου 45.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις.