Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
11.4°C17.6°C
1 BF 69%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
13 °C
10.1°C14.9°C
1 BF 61%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
11.0°C14.4°C
1 BF 72%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
11.8°C12.7°C
2 BF 82%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
9 °C
8.9°C10.7°C
0 BF 81%
ΟΣΥ / Καλό Μάρτιο τα πρώτα από τα 300 λεωφορεία με leasing
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΟΣΥ / Καλό Μάρτιο τα πρώτα από τα 300 λεωφορεία με leasing

Κόσμος σε λεωφορείο

Πλήρη επιβεβαίωση στο χθεσινό ρεπορτάζ της ΑΥΓΗΣ για τη μετάθεση της προμήθειας των 300 λεωφορείων με leasing ήρθε να παράσχει η ΟΣΥ, η οποία ανακοίνωσε ότι μόλις χθες κατέθεσε τις συμβάσεις με τους αναδόχους στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έγκριση, όπερ σημαίνει ότι τα πρώτα οχήματα θα έρθουν καλό Μάρτη...

Αυτό σημαίνει ότι με το άνοιγμα της αγοράς και την αύξηση του επιβατικού κοινού στον δρόμο, οι σκηνές συνωστισμού θα συνεχίσουν και το επόμενο διάστημα, με προφανείς δυσμενείς συνέπειες στη διασπορά του ιού.

Υπουργική σιωπή

Όπως έγινε γνωστό χθες από την ΟΣΥ, η διαγωνιστική διαδικασία για την προμήθεια 300 λεωφορείων μέσω leasing ολοκληρώθηκε και η εταιρεία κατέθεσε μόλις χθες στο Ελεγκτικό Συνέδριο, για τον κατά νόμο προσυμβατικό έλεγχο, την απόφαση και τις σχετικές συμβάσεις. Για τον λόγο αυτό, εξάλλου, όπως αποκαλύφθηκε χθες, προ ημερών ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών είχε μεταθέσει την ημερομηνία παραλαβής των λεωφορείων για το πρώτο τρίμηνο του έτους, από τις αρχές του 2021, που διαβεβαίωνε ότι τα οχήματα αυτά θα ενταχθούν στον στόλο των αστικών συγκοινωνιών. Καθόλου τυχαία, και κατά τη χθεσινή δοκιμαστική διαδρομή με ηλεκτροκίνητο λεωφορείο, στην οποία παρευρέθηκε, δεν ανέφερε λέξη για τις προθεσμίες προμήθειας, αλλά αρκέστηκε σε ένα γενικόλογο: «Προχωράμε με τη διαδικασία του leasing»...

Να θυμίσουμε ότι ο διαγωνισμός που ολοκληρώθηκε αφορούσε τη μίσθωση 90 ντιζελοκίνητων αρθρωτών (με ρυμουλκό) και 210 κανονικών (διαξονικών) αστικών μεταχειρισμένων λεωφορείων μέχρι δεκαετίας για 3 + 1 χρόνια με προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ. Στα 50 εκατ. ευρώ από τα δημόσια ταμεία δεν υπολογίζεται το κόστος για τον εξοπλισμό ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τηλεματικής, τον οποίο, όπως περιγράφεται ρητώς στην προκήρυξη, θα τον προμηθεύσει η ΟΣΥ (ο ανάδοχος θα πληρώσει μόνο την εγκατάσταση), ενώ το κομμάτι της συντήρησης των λεωφορείων δεν το αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου ο ανάδοχος, καθώς, όπως αναλύεται στην προκήρυξη, τμήμα της συντήρησης θα υλοποιούν οι τεχνικοί της ΟΣΥ (οι οποίοι, μάλιστα, πρέπει να υπακούουν στις εντολές του αναδόχου).

Σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά αυτοκινήτου, ανάδοχοι αναδείχτηκαν ο  Όμιλος Σαρακάκη, το Μεσογειακό Κέντρο Φορτηγού και Λεωφορείου (συμφερόντων αδελφών Παπαδάκη) και η Εθνική Leasing.

Χρυσοπληρωμένα σαράβαλα

Αξίζει, τέλος, να σημειώσουμε ότι στην προκήρυξη του διαγωνισμού προβλεπόταν η δυνατότητα εξαγοράς των λεωφορείων αυτών από την ΟΣΥ μετά την ολοκλήρωση της σύμβασης με αντίτιμο (τιμή εξαγοράς) κατ’ ανώτατο όριο 12.000 ευρώ ανά κανονικό λεωφορείο και 15.000 ευρώ ανά αρθρωτό λεωφορείο.  Ήτοι, περίπου άλλα 4 εκατ. ευρώ από τα κρατικά ταμεία για να κρατήσει τα δημόσια λεωφορεία, που θα είναι τότε σαράβαλα σχεδόν δεκαπενταετίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL