Πλήρη ανατροπή στους σχεδιασμούς των επιτελείων των τηλεοπτικών σταθμών έδωσε ο ελληνικός λαός με το δυνατό Όχι του 61%, κλείνοντας τα μάτια και τα αφτιά του στην πρωτοφανή προπαγάνδα, τη διαστρέβλωση και τους συνεχείς αποκλεισμούς, στην επιχειρούμενη τρομοκρατία των ΑΤΜ και των καταθέσεων. Ο ελληνικός λαός ερμήνευσε την πρωτόγνωρη κινδυνολογία των καναλιών όχι μόνο ως επίθεση στην ελευθερία της γνώμης και στο δικαίωμα για αντικειμενική ενημέρωση, αλλά και ως επίθεση στη δημοκρατία.
Οι τηλεοπτικοί σταθμοί, κύριος μοχλός των επικοινωνιακών επιτελείων του συστημικού μπλοκ εξουσίας στη χώρα μας, έχουν μετατραπεί, την τελευταία εβδομάδα, με τον πιο απροσχημάτιστο τρόπο, σε κύριο πρόβλημα της απρόσκοπτης λειτουργίας της Δημοκρατίας: παραπλανούν μεθοδικά, αποπροσανατολίζουν εγκληματικά, τρομοκρατούν κυνικά, εκβιάζουν απροσχημάτιστα. Η πρακτική αυτή γύρισε μπούμερανγκ, φέρνοντας αντίθετα αποτελέσματα από τα επιδιωκόμενα. Δεν είναι η πρώτη φορά.
Σύμφωνα με τον Αντώνη Σκαμνάκη, επίκουρο καθηγητή του Τμήματος ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, η στάση των καναλιών υπέρ του Ναι δεν είναι «μία απλή επιλογή τοποθέτησης στην πολιτική γεωγραφία, κάτι το οποίο ήταν ο κανόνας στη σύγχρονη Ιστορία των σχέσεων πολιτικής εξουσίας και ΜΜΕ στην Ελλάδα. Ούτε πρόκειται περί μίας συμπάθειας ή προσανατολισμού ενός μέσου ενημέρωσης προς έναν κομματικό σχηματισμό, όπως μπορεί να συμβαίνει σε άλλες χώρες».
Στην πραγματικότητα, τα τηλεοπτικά ΜΜΕ μετατράπηκαν σε προπαγανδιστικούς μηχανισμούς των κομμάτων που υποστηρίζουν το Ναι, παραβιάζοντας όμως ταυτόχρονα το δικαίωμα της άλλης άποψης. Πρόκειται για μια εκτροπή από κάθε έννοια δημοσιογραφικής δεοντολογίας και τήρησης των στοιχειωδών κανόνων πολυφωνίας. Παραβιάζεται έτσι το Σύνταγμα, οι νόμοι του κράτους και η δημοκρατική λειτουργία της κοινωνίας.
ΑΓΓΕΛΑ ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ