Live τώρα    
Δίνεται η δυνατότητα παράτασης του μέτρου, αν παραστεί ανάγκη / Σειρά κυβερνητικών μέτρων στήριξης των πολιτών
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Δίνεται η δυνατότητα παράτασης του μέτρου, αν παραστεί ανάγκη / Σειρά κυβερνητικών μέτρων στήριξης των πολιτών

Στο ΦΕΚ δημοσιεύθηκαν χθες οι αποφάσεις της κυβέρνησης και του υπ. Μεταφορών για τη δωρεάν μετακίνηση πολιτών με τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ) ώς τις 6 Ιουλίου, διάστημα που διαρκεί η τραπεζική αργία, με την πρόβλεψη μάλιστα πως, αν παραστεί ανάγκη, η δωρεάν μετακίνηση μπορεί να παραταθεί.

Στο ίδιο ΦΕΚ περιλαμβάνεται και η απόφαση για την προστασία των ανέργων, μέσω της δωρεάν μετακίνησής τους κατά την περίοδο και μετά τη διενέργεια του δημοψηφίσματος, καθώς και μέσω της διαγραφής των διοικητικών προστίμων, που τους έχουν επιβληθεί. Ειδικότερα, στο κείμενο της υπουργικής απόφασης σημειώνεται ότι, με βάση "την ανάγκη ενίσχυσης της ευαίσθητης κοινωνικής ομάδας των ανέργων", αποφασίζεται πως "οι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ απαλλάσσονται της καταβολής κομίστρου στα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς", ενώ "διαγράφονται διοικητικά πρόστιμα που έχουν επιβληθεί έως και σήμερα στους ως άνω εγγεγραμμένους του ΟΑΕΔ για μη καταβολή κομίστρου, ακόμη και αν έχει εκκινήσει η διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξής τους κατά ΚΕΔΕ".

Στο ίδιο πλαίσιο, στο χθεσινό ΦΕΚ ορίζεται ότι με βάση "την ανάγκη να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό κατά το διάστημα από 29.06.2015 έως και 06.07.2015, κατά το οποίο λόγω αργίας των τραπεζών υπάρχει περιορισμένη ρευστότητα", αποφασίζεται πως "η μετακίνηση του επιβατικού κοινού με μέσα του ομίλου ΟΑΣΑ κατ' εξαίρεση θα γίνεται δωρεάν". Σημαντική επίσης πρόβλεψη είναι ότι "η ως άνω καταληκτική ημερομηνία δύναται να παραταθεί με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, υπεύθυνου για θέματα Μεταφορών".

Επιπλέον, όπως σημειώνεται, "με νεότερη κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού θα ρυθμιστεί η κάλυψη του προβλεπόμενου ποσοστού επί των κομίστρων που δικαιούται κατά νόμον ο ΟΑΣΑ από το Δημόσιο για το παραπάνω διάστημα".

Οι παραπάνω υπουργικές αποφάσεις επικυρώθηκαν με την αποδοχή της σχετικής τροπολογίας των βουλευτών Στ. Λεουτσάκου, Δ. Χαραλαμπίδου, Χρ. Καραγιαννίδου και Γ. Σταθά, που εντάχθηκε στο ν/σ του υπ. Εργασίας.

Να θυμίσουμε ότι τα παραπάνω μέτρα στήριξης ανακοινώθηκαν προχθές σε συνέντευξη Τύπου της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών, στα οποία περιλαμβάνονται ακόμη για την περίοδο της τραπεζικής αργίας:

* καμία διακοπή συνδέσεων ληξιπρόθεσμων λογαριασμών τηλεφωνίας και ίντερνετ,

* καμία διακοπή σύνδεσης νερού από την ΕΥΔΑΠ,

* αίτημα στους παραχωρησιούχους για δωρεάν διόδια το σαββατοκύριακο που θα διεξαχθεί το δημοψήφισμα,

* σύσταση ειδικής ομάδας για εποπτευόμενους φορείς και πολίτες για την καταγραφή και αντιμέτωπιση προβλημάτων λόγω της τραπεζικής αργίας,

* τα ΕΛ.ΤΑ εκτελούν κανονικά την καταβολή συντάξεων ΙΚΑ και ΟΓΑ,

* καταργείται η ομάδα των λεγόμενων ελεγκτών - κεφαλοκυνηγών, οι οποίοι λαμβάνουν ως αμοιβή ποσοστό του προστίμου.

Ν. Μορφονιός

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0