Της Αγγέλας Νταρζάνου
Απέναντι σε ένα οικονομικό αλαλούμ βρέθηκε ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης - Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος όταν ανέλαβε τα ηνία της Γραμματείας. Λίγους μήνες μετά, το τοπίο έχει ξεκαθαρίσει, την ίδια ώρα μάλιστα που επιχειρήθηκε μια προσπάθεια να πληγούν στελέχη της κυβέρνησης ότι τάχα "ανακαινίζουν τα γραφεία τους", "προσλαμβάνουν στρατιές συμβούλων" και άλλα παρόμοια. Την τεχνογνωσία γι' αυτό την είχαν η Σ. Βούλτεψη, ο Σ. Κεδίκογλου και οι προκάτοχοί τους.
Η αλήθεια είναι ότι στη Γενική Γραμματεία - Ενημέρωσης Επικοινωνίας διαπιστώθηκε μια τεράστια "τρύπα" 13,5 εκατ. ευρώ ανεξόφλητων οφειλών, ορισμένες από τις οποίες χρονολογούνταν μάλιστα από το έτος 2008, στο πλαίσιο του... "νοικοκυρεμένου κράτους" που έχτιζε η Ν.Δ. Επιπλέον, διαπιστώθηκε στρατιά μετακλητών υπαλλήλων, 10-13 άτομα κατά περίπτωση, με συνολικό κόστος μισθοδοσίας 468.000 ευρώ, που, συν το μέγιστο επιτρεπόμενο των υπερωριών (40.000 ευρώ), ξεπερνάει τα 500.000 ευρώ για το έτος 2014. Αυτό το τελευταίο στο πλαίσιο της πολιτικής για την πάταξη του "σπάταλου κράτους", της "περικοπής των δαπανών του Δημοσίου" και της δημιουργίας ενός "μικρού και ευέλικτου σχήματος".
Το μεγαλύτερο μέρος των ανεξόφλητων οφειλών αποτελούν χρέη προς τα ΕΛΤΑ (που μειώθηκαν με διακανονισμό σε 7 εκατ. ευρώ από 9,2 εκατ.) για τη διακίνηση του περιφερειακού Τύπου το διάστημα από 2012-2013, χωρίς να έχει υπογραφεί σχετική σύμβαση. Παρ' ότι το ποσό είχε εξασφαλιστεί από τον προϋπολογισμό του 2014, δεν καταβλήθηκε, με αποτέλεσμα να μεταφερθεί στο 2015.
Άλλα ποσά αφορούν κυρίως χρέη στον ΟΤΕ για δορυφορικές μεταδόσεις, κινητά τηλέφωνα και άλλες συνδέσεις, όμως ενδιαφέρον έχουν ποσά που καταλογίστηκαν για υπερβάσεις στη... βενζίνη που δικαιολογούνται στον γενικό γραμματέα για το υπηρεσιακό του αυτοκίνητο. Όπως φαίνεται, οι μετακινήσεις στην εκλογική Περιφέρεια ήταν συχνές, γι' αυτό η υπέρβαση αγγίζει τα 2.630 ευρώ, όταν δικαιολογούνται περί τα 250 ευρώ μηνιαίως...
Όσον αφορά τους μετακλητούς υπαλλήλους, το "μικρό και ευέλικτο κράτος" της Ν.Δ. απασχολούσε από 10 έως 13 άτομα, συν δύο γενικούς γραμματείς, με ετήσιο κόστος 500.000 ευρώ. Το νέο σχήμα του... "κρατισμού" που προωθεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ απασχολεί έναν γενικό γραμματέα και μόλις 6 υπαλλήλους, προσωπικό μειωμένο κατά 48%. Το συνολικό κόστος για την απασχόλησή τους μόλις αγγίζει 212.000 ευρώ, μειωμένο κατά 58% για το 2015. Χωρίς υπερωρίες και χωρίς "νυχτερινά".