Θεσσαλονίκη:
Η πρωτοβουλία αλληλεγγύης «Καλαθάκι» κάνει έκκληση στην πολιτεία και τους ΟΤΑ να ασχοληθούν σοβαρά με το θέμα των προσφύγων που καταφθάνουν στη Θεσσαλονίκη και να λάβουν μέτρα ώστε οι άνθρωποι αυτοί να μην πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης των σύγχρονων δουλεμπόρων.
Η πρωτοβουλία επισημαίνει ότι «η μέχρι τώρα απαγόρευση στους πρόσφυγες να προσεγγίσουν νομούς κοντά στα σύνορα και η άρνηση μετακίνησής τους από τα ΚΤΕΛ έχει καταφανώς οδηγήσει σε αύξηση των κρουσμάτων εκμετάλλευσης των προσφύγων από τους διακινητές και τους επιτήδειους που κερδοσκοπούν εκμεταλλευόμενοι την ανθρώπινη τραγωδία» και ζητάει άρση αυτής της απαγόρευσης, όπως και να δοθεί στα ΚΤΕΛ η εντολή να εκδίδουν εισιτήρια στους πρόσφυγες. Με δεδομένο ότι προσπαθώντας να φύγουν από τη χώρα μας διαμένουν λίγες ημέρες στη Θεσσαλονίκη, η πρωτοβουλία αλληλεγγύης καλεί τα αρμόδια υπουργεία και τους ΟΤΑ να δράσουν ώστε να αμβλυνθούν οι αντίξοες συνθήκες στις οποίες ζουν οι πρόσφυγες. Έτσι, προτείνει την αξιοποίηση χώρου του στρατοπέδου Παύλου Μελά, όπου μπορούν να στηθούν οι σκηνές που χρησιμοποιούνται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, ή την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του παλαιού στρατιωτικού νοσοκομείου «424», όπως έχει προταθεί και από τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τη δημοτική κίνηση «Θεσσαλονίκη - Ανοιχτή πόλη».