Τις αναγκαίες λεπτομέρειες, όρους και προϋποθέσεις για τις ηλεκτρονικές δημοπρασίες οχημάτων του Δημοσίου, οι οποίες διενεργούνται κατ' εφαρμογήν του άρθρου 22 του προσφάτως ψηφισθέντος νόμου για τον εκδημοκρατισμό της Δημόσιας Διοίκησης, καθορίζει σχέδιο υπουργικής απόφασης, που τέθηκε χθες σε διαβούλευση από το υπουργείο Εσωτερικών.
Στο σχέδιο της υπουργικής απόφασης περιγράφονται οι τεχνικές και λεπτομερειακές ρυθμίσεις χρήσης του συστήματος-εφαρμογής ηλεκτρονικών δημοπρασιών στην ιστοσελίδα του υπουργείου Εσωτερικών (https://eauction.ydmed.gov.gr/eauction), ορίζοντας παράλληλα πως δικαίωμα συμμετοχής έχουν "φυσικά ή νομικά πρόσωπα, ημεδαποί ή αλλοδαποί, εφόσον είναι ενήλικοι και ικανοί προς δικαιοπραξία". Δεν επιτρέπεται η συμμετοχή στη δημοπρασία σε υπαλλήλους οι οποίοι υπηρετούν με οποιαδήποτε σχέση στο πρώην Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης καθώς και στο υπουργείο ή το ΝΠΔΔ ή το ΝΠΙΔ στην κυριότητα του οποίου ανήκει το δημοπρατούμενο όχημα.
Για τη συμμετοχή στη δημοπρασία απαιτείται πρώτα η εγγραφή στην εφαρμογή μέσω του παραπάνω ιστοτόπου στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΣΔΑ, ενώ σύμφωνα και με τον νόμο, τα οχήματα προς εκποίηση καθορίζονται με κριτήριο τις ανάγκες κίνησης των υπηρεσιών, τη δημοσιονομική επιβάρυνση από το κόστος λειτουργίας και συντήρησης του κάθε οχήματος σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά και ιδίως την παλαιότητα και τον κυβισμό τους, καθώς και την προσδοκώμενη οικονομική ωφέλεια.
Ν.ΜΟΡΦ.