ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ
"Ο κ. υπουργός Υγείας ζητεί πίστωση χρόνου, αλλά τι πίστωση χρόνου να του δώσουμε εμείς; Είναι οι συνθήκες λειτουργίας των νοσοκομείων του ΕΣΥ αυτές οι οποίες δεν δίνουν πίστωση χρόνου στον κ. Κουρουμπλή!". Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων χθες το μεσημέρι σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων στο νοσοκομείο της Αθήνας "Ευαγγελισμός" Ηλίας Σιώρας, μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Ιατρών Νοσοκομείων Αθηνών - Πειραιώς (ΕΙΝΑΠ), αναφερόμενος στην έκκληση για πίστωση χρόνου την οποία απηύθυνε πρόσφατα μέσω της "Αυγής" ο υπουργός Υγείας Παναγιώτης Κουρουμπλής προς τους νοσοκομειακούς γιατρούς και τους εργαζομένους του ΕΣΥ, οι οποίοι προχωρούν σήμερα σε προειδοποιητική πανελλαδική απεργία, με πρωτοβουλία της Πανελληνίας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Δημοσίων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ), της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ) και της ΕΙΝΑΠ, με την στήριξη της ΑΔΕΔΥ.
Ο Ηλίας Σιώρας ανέφερε επίσης ότι "ποτέ δεν είδαμε στα νοσοκομεία τόσο λίγο προσωπικό, ποτέ δεν είδαμε τόσο επικίνδυνα χαμηλά τα οικονομικά των νοσοκομείων και ποτέ δεν είδαμε τόσο πολύ κόσμο να προσέρχεται στα νοσοκομεία", ενώ σημείωσε ότι ο "Ευαγγελισμός" έχει λάβει από την αρχή του 2015 περίπου 2 εκατ. ευρώ, έναντι 25 - 30 εκατ. ευρώ που είχε λάβει το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, με το μηνιαίο κόστος της λειτουργίας του νοσοκομείου να φθάνει τα 7 -8 εκατ. ευρώ...
Από την πλευρά της, η πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων στο νοσοκομείο της Αθήνας "ΚΑΤ" Παρασκευή Πάκου τόνισε μεταξύ άλλων χαρακτηριστικά στην ίδια συνέντευξη Τύπου ότι "από τα νοσηλευτικά τμήματα του νοσοκομείου λείπει το βαμβάκι εδώ και... πέντε μήνες", ενώ η πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων στο Κέντρο Προστασίας Παιδιού Αττικής, το πρώην Κέντρο Βρεφών "Μητέρα", Αναστασία Παπαδογιαννάκη υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι στο Κέντρο εργάζονται μόλις 8 κοινωνικοί λειτουργοί, έναντι 28 που απαιτούνται, 50 - 60 εργαζόμενοι στη βρεφονηπιακή υπηρεσία, έναντι 100 που χρειάζονται, και 2 ψυχολόγοι, έναντι 5 που απαιτούνται...
ΜΕΤΑ Υγειονομικών: Αναγκαία η ανασυγκρότηση του δημόσιου συστήματος υγείας
Σε δική του ανακοίνωση για τη σημερινή απεργία, το Μέτωπο Ταξικής Ανατροπής (ΜΕΤΑ) Υγειονομικών τονίζει μεταξύ άλλων: "Η πλειοψηφία της ΠΟΕΔΗΝ, χρησιμοποιώντας μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις και αντιδημοκρατικές διαδικασίες, προχωρά στην απεργιακή κινητοποίηση στις 20 Μάη με προφανή στόχο όχι ένα τέτοιο διεκδικητικό πλαίσιο αλλά τη νομιμοποίηση των μνημονιακών πολιτικών και των κομμάτων που τη στηρίζουν. Υποστηρίζει, παρά την απόφαση του ελληνικού λαού, ότι δεν υπάρχει ουσιαστική αλλαγή, προκειμένου να διαμορφώσει την πεποίθηση στους εργαζόμενους ότι το Μνημόνιο είναι μονόδρομος. Εντάσσει την κινητοποίηση στις 20 Μαΐου, όχι σε ένα συνεκτικό σχέδιο για την απόκρουση των εκβιασμών και την ενεργοποίηση των εργαζομένων προκειμένου να δοθούν λύσεις στα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, αλλά στους σχεδιασμούς της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ για 'αριστερή παρένθεση'. Γι' αυτό και αρνήθηκε να υιοθετήσει την πρόταση του ΜΕΤΑ Υγειονομικών να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο αιτημάτων που να κινείται σε αυτή την κατεύθυνση. Γι' αυτό απέρριψε την πρόταση για συντονισμό όλων των οργανώσεων στην Υγεία. Γι' αυτό δεν δέχτηκε την πρόταση να πάει το πλαίσιο σε γενικές συνελεύσεις και να συζητηθεί. Γι' αυτό και δεν έκανε δεκτή την πρόταση να πάρει παλλαϊκό χαρακτήρα η ανάγκη ανασυγκρότησης του δημόσιου συστήματος Υγείας με πρωτοβουλίες των σωματείων σε κάθε περιοχή στην κατεύθυνση της δημιουργίας μετώπου υπεράσπισης της δημόσιας-δωρεάν Υγείας. Γι' αυτό και αρνήθηκε την πρόταση του ΜΕΤΑ για απεργία στο τέλος Μαΐου, αφού προηγηθούν γενικές συνελεύσεις, πρωτοβουλίες σε τοπικό επίπεδο και κατάλληλη οργάνωση και προετοιμασία της απεργίας".