Για "εμπορευματοποίηση του δημόσιου χώρου" και συκοφάντιση μέσω "ποινικών διώξεων των μελών της" καταγγέλλει η "Επιτροπή αγώνα για να γίνει το κτήμα Ζωγράφου - κτήμα του λαού", τον πρώην δήμαρχο του Δήμου Ζωγράφου Γ. Καζάκου, εν όψει της εκδίκασης της μήνυσης του τελευταίου, την Παρασκευή 24 Απριλίου (10 π.μ.), στο μονομελές Πλημμελιοδικείο της πρώην σχολής Ευελπίδων, ενάντια στα μέλη της επιτροπής: Γιώργο Πλουμπίδη, Διονύση Τζανετάτου και Σταύρου Σεργίου.
Το κτήμα Ζωγράφου, έκτασης 9,5 στρεμμάτων, που βρίσκεται στο πιο πυκνοδομημένο σημείο του ιστού της πόλης, αγοράστηκε το 2006 εξ αδιαιρέτου σε ποσοστό 50% μαζί με το κτήριο της βίλας. Για την αγορά αυτή ο δήμος Ζωγράφου κατέβαλε στην οικογένεια Ζωγράφου το ποσό των 19.400.000 ευρώ, "χρεώνοντας το Δημόσιο με 25ετές δάνειο, το οποίο θα υπερβεί με τους τόκους τα 40 εκατομμύρια ευρώ", όπως καταγγέλλει η επιτροπή. Αναφορικά με το υπόλοιπο 50% του οικοπέδου, συμφωνήθηκε ότι η οικογένεια Ζωγράφου θα οικοδομούσε εμπορικό κέντρο 38.500 τ.μ.
Οι κάτοικοι αντέδρασαν άμεσα "στο τεράστιο περιβαλλοντικό και οικονομικό σκάνδαλο", διοργανώνοντας μεγάλη καμπάνια ενημέρωσης, ώστε ο χώρος να καταστεί "πάρκο υψηλού και πυκνού πρασίνου". Το Συμβούλιο της Επικρατείας με απόφασή του δικαίωσε τον αγώνα τους, αφού χαρακτήρισε το χώρο "ως έκταση ιδιαίτερου φυσικού κάλλους", απαγορεύοντας κατηγορηματικά "την έκδοση οποιασδήποτε άδειας και δόμησης", παραπέμποντας παράλληλα το θέμα στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και στο ΥΠΕΧΩΔΕ για την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος. Το Π.Δ. δημοσιεύτηκε τον Νοέμβριο του 2013, χαρακτηρίζοντας όλη την έκταση "κοινόχρηστο χώρο πρασίνου".
Η επιτροπή απευθύνει κάλεσμα συμπαράστασης την ημέρα της δίκης, ώστε να "πέσει στο κενό η ποινικοποίηση ενός εμβληματικού αγώνα που είχε ως στόχο τη διάσωση ενός ελεύθερου χώρου".
ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ