Συζήτηση με θέμα τη συντήρηση των χριστιανικών και εκκλησιαστικών μνημείων στο πλαίσιο των διακριτών ρόλων κράτους και Εκκλησίας είχαν χθες ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος.
Οι δύο άνδρες συμφώνησαν ως προς την ανάγκη για περαιτέρω βελτίωση της συνεργασίας αρχαιολόγων και μοναχών, την οποία η αρχαιολογική αξία των μνημείων την καθιστά απαραίτητη, ενώ ο μακαριώτατος αναφέρθηκε στην αγαστή συνεργασία Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και Εκκλησίας στην περίπτωση της μονής του Οσίου Λουκά, "που προστατεύθηκε ως μνημείο, ενώ δεν παύει να έχει παράλληλη λατρευτική χρήση". Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός υπογράμμισε ότι "η ανθρωπιστική προσπάθεια της Εκκλησίας έχει μια βαθιά υπόσταση Πολιτισμού", ενώ, αναφερόμενος στην επίσκεψη του στον Αρχιεπίσκοπο, τόνισε: "Δεν είναι μόνο μέρος μιας εθιμοτυπίας, αλλά και μιας παλαιάς και τιμητικής για μένα φιλίας".