Θεσσαλονίκη
«Εεεέ, οοοό, δεν φεύγουμε εάν δεν πάρουμε το 'όχι' από εδώ» φώναζαν χθες κάτοικοι κάθε ηλικίας της Θέρμης των Βασιλικών, που πραγματοποίησαν μια ακόμη πιο δυναμική συγκέντρωση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με αίτημα να μην επιτραπεί η αδειοδότηση δύο μονάδων επεξεργασίας βιομάζας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στα Βασιλικά και τη Λακκιά. Τελικά, η συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης, όπου ήταν να συζητηθεί το θέμα, διακόπηκε πάλι και η απόφαση για το επίμαχο ζήτημα θα ληφθεί σε «εν ευθέτω χρόνο και σε άλλο τόπο»!
Αποδοκιμάστηκε η Βούλα Πατουλίδου
«Θα ξανάρθουμε...» ήταν η υπόσχεση των κατοίκων, που δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους ενάντια σε αυτήν την «επένδυση», την οποία χαρακτηρίζουν περιβαλλοντικά επικίνδυνη για τις περιοχές τους. Η συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής, όπως αναμενόταν, ήταν επεισοδιακή, ενώ αποδοκιμάστηκε έντονα προσερχόμενη η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου. Στο πλευρό των κατοίκων στάθηκαν ο περιφερειακός σύμβουλος της Ριζοσπαστικής Αριστερής Ενότητας Γιώργος Θεοδωρόπουλος και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ Θανάσης Αγαπητός.
Για μια ακόμη φορά η συνεδρίαση ξεκίνησε με συζήτηση άλλων θεμάτων, καθώς η πλειοψηφία απέρριψε το αίτημα του Γ. Θεοδωρόπουλου να προηγηθεί το θέμα της αδειοδότησης των εργοστασίων βιομάζας και διακόπηκε προκειμένου να γίνουν διαβουλεύσεις με τους εκπροσώπους των κατοίκων πριν συζητηθεί το θέμα. Όταν ξαναξεκίνησε, κατά τη διάρκεια της εισήγησης του θέματος προκλήθηκαν αντιδράσεις από την πλευρά των κατοίκων και τελικά η συνεδρίαση διακόπηκε οριστικά. Αργότερα, ο πρόεδρος της Μητροπολιτικικής Επιτροπής ενημέρωσε τα μέλη της ότι το θέμα αυτό θα συζητηθεί «εν ευθέτω χρόνω σε άλλο τόπο» και, σύμφωνα με πληροφορίες, η συνεδρίαση θα συνεχιστεί σε μικρότερη αίθουσα, για να μην υπάρχει η πίεση από την παρουσία κατοίκων που αντιδρούν στα δύο αυτά εργοστάσια παραγωγής ενέργειας από βιομάζα.
Με εξώδικα απειλεί η εταιρεία
Στο μεταξύ η εταιρεία που θέλει να προχωρήσει την επένδυση έστειλε εξώδικο στη Μητροπολιτική Επιτροπή, με το οποίο την κατηγορεί για αδικαιολόγητη καθυστέρηση, με κίνδυνο να χαθούν οι προθεσμίες και να μη γίνει η «επένδυση». Στο πλευρό των κατοίκων που αντιδρούν βρίσκεται και η Τοπική Αυτοδιοίκηση των δύο περιοχών.
ΡΙΖΑΡΕΝ: Να υπάρξει αρνητική γνωμοδότηση
Με ανακοίνωσή της η ΡΙΖΑΡΕΝ καλεί τη Μητροπολιτική Επιτροπή "να γνωμοδοτήσει αρνητικά και να μην κρύβεται πίσω από τις υπηρεσιακές εκθέσεις, που δεν λαμβάνουν υπόψη τους τη θέση που έχει πάρει η τοπική κοινωνία κατά του έργου" και δηλώνει ότι "είμαστε στο πλευρό των κατοίκων, αφού τα δύο εργοστάσια προγραμματίζεται να λειτουργήσουν σε γη υψηλής παραγωγικότητας, σε μια περιοχή που αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό λαχανόκηπο της Θεσσαλονίκης". "Τέτοιου είδους εργοστάσια μπορούν να λειτουργήσουν στις βιομηχανικές ζώνες χωρίς πρόβλημα και χωρίς να καταστρέφουν θέσεις εργασίας στον πρωτογενή τομέα" καταλήγει η ανακοίνωση.