ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΗΛΕΚΤΡΑ ΒΙΣΚΑΔΟΥΡΑΚΗ
Τη δέσμευση του Ν. Βούτση για κατάργηση των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων χαιρέτισαν κατά τη χθεσινή συνάντησή τους με τον υπουργό Εσωτερικών οι 13 περιφερειάρχες της χώρας εκτιμώντας ότι αυτή η κίνηση αποτελεί ένα βήμα πιο κοντά την εκπλήρωση του αυτοδιοίκητου. Εν όψει των προγραμματικών δηλώσεων ο υπουργός άκουσε τα αιτήματά τους, τα οποία αφορούσαν κυρίως θεσμικές παρεμβάσεις και οικονομικές απαιτήσεις, και δεσμεύτηκε για απαντήσεις το επόμενο διάστημα.
Στο πλαίσιο αλλαγής του "Καλλικράτη", οι 13 περιφερειάρχες ζήτησαν τον περιορισμό των αρμοδιοτήτων του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ σε επίπεδο "προληπτικού ελέγχου" με ταυτόχρονη ενεργοποίηση του θεσμού ελεγκτών νομιμότητας, διευκρινίζοντας πως "θέλουν τη διαφάνεια". Παράλληλα έθεσαν οικονομικά ζητήματα αρχής γενομένης από την αύξηση των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων και την απόδοση ποσοστών επί των εισπραχθέντων φόρων στις Περιφέρειες. Επίσης, ζήτησαν την πλήρη διαχείριση του ΕΣΠΑ και την κατάργηση της ΕΕΤΑΑ (σ.σ.: που ανήκει στους δήμους) "ως ενδιάμεσης διαχειριστική αρχή" γιατί, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Κ. Αγοραστός, "η ΕΕΤΑΑ απέτυχε στον ρόλο της με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός". Οι περιφερειάρχες πρότειναν να δοθεί έως το 2016 παράταση για ένταξη ώριμων έργων στο ΕΣΠΑ και εκ παραλλήλου να ξεκινήσει η ένταξη έργων στο ΣΕΣ.
Μαζί με το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις σχολικές μεταφορές ζήτησαν κάλυψη του συνολικού κόστους από κρατικούς πόρους, γιατί, όπως είπε ο κ. Αγοραστός, "ανά Περιφέρεια πρέπει να πληρώσουμε από τους δικούς μας πόρους 1 έως 3 εκατ. ευρώ περισσότερα". Θίγοντας το ζήτημα της έλλειψης προσωπικού οι περιφερειάρχες ζήτησαν τη συνέχιση του προγράμματος ενδοαυτοδιοικητικής κινητικότητας με υπαλλήλους που θα προέρχονται από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και επέκταση του προγράμματος κοινωφελούς εργασίας και αντικατάσταση των πεντάμηνων συμβάσεων με εννέαμηνες ή ενδεκάμηνες.
Συνάντηση με την ΠΟΕ-ΟΤΑ
Τα εργασιακά απασχόλησαν και τη διαδοχική σύσκεψη του υπουργού Εσωτερικών με την ΠΟΕ-ΟΤΑ. "Δεν μπορεί να υπάρξει μεγάλη πίστωση χρόνου στα ζητήματα του επανελέγχου μετατροπής των συμβάσεων και της αξιολόγησης" είπε εξερχόμενος της σύσκεψης ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Θ. Μπαλασόπουλος. Στηλίτευσε το αίτημα του επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου "να δώσει ο δήμαρχος Κερατσινίου - Δραπετσώνας Χρ. Βρετάκος διευκρινίσεις για το αν τα εντάλματα μισθοδοσίας για 33 υπαλλήλους (σ.σ.: των οποίων οι συμβάσεις κρίθηκαν παράτυπες από το ΑΣΕΠ, αλλά οι εργαζόμενοι παραμένουν στη θέση τους με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου) έχουν υποβληθεί σε προληπτικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο" και ζήτησε την παρέμβαση του υπουργού ώστε να μην απολυθούν.
Η ΠΟΕ-ΟΤΑ ζήτησε άμεση επαναπρόσληψη των σχολικών φυλάκων, επανασύσταση της δημοτικής αστυνομίας, ξεπάγωμα της μισθολογικής εξέλιξης των δημοτικών υπαλλήλων, πλήρη δικαιώματα στους ενταγμένους σε προγράμματα κοινωφελούς εργασίας και κατάργηση διατάξεων που εκχωρούν σε ιδιώτες υπηρεσίες των δήμων, όπως η αποκομιδή απορριμμάτων.