Τη συνυπευθυνότητα και του συνοδηγού σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος κατά το οποίο ο οδηγός ήταν μεθυσμένος αναγνώρισε για πρώτη φορά ο Άρειος Πάγος προσδιορίζοντας την ευθύνη του σε ποσοστό 30%.
Η υπόθεση που απασχόλησε το ανώτατο δικαστήριο αφορά τροχαίο δυστύχημα στην Κρήτη όπου παρέα τεσσάρων ατόμων μετά από φαγητό και κατανάλωση αλκοόλ κατευθύνθηκαν με αυτοκίνητο προς την Σητεία. Σε κάποιο σημείο της διαδρομής ο οδηγός εξαιτίας της μέθης έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα να τραυματιστεί θανάσιμα ο συνοδηγός.
Οι συγγενείς του διεκδίκησαν την καταβολή αποζημίωσης για την ψυχική οδύνη που υπέστησαν και τα έξοδα κηδείας, αλλά ο Άρειος Πάγος έκρινε ότι η αποζημίωση πρέπει να είναι μειωμένη κατά 30%. Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, "ο θανών γνώριζε ότι ο οδηγός είχε καταναλώσει οινόπνευμα, ενώ επίσης μπορούσε να γνωρίζει ότι εξ αυτού του λόγου είχε πλέον μειωμένη ικανότητα για οδήγηση". Έτσι, το γεγονός ότι παρά ταύτα ο συνοδηγός δέχθηκε να επιβιβαστεί στο αυτοκίνητο και να μεταφερθεί από τον οδηγό "θεμελιώνει συντρέχον πταίσμα", επομένως "το ποσοστό συνυπαιτιότητας του θανόντος συνοδηγού στη ζημία που υπέστη εξαιτίας του ατυχήματος λόγω αυτοδιακινδυνεύσεως πρέπει να προσδιορισθεί σε 30%".