Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
17.3°C21.3°C
2 BF 49%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
18.2°C20.5°C
4 BF 61%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
21 °C
20.5°C21.5°C
2 BF 64%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ασθενείς βροχοπτώσεις
17 °C
16.6°C18.8°C
5 BF 72%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.4°C19.9°C
2 BF 45%
Κινεζική BYD / Ξεπέρασε την Tesla ως μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κινεζική BYD / Ξεπέρασε την Tesla ως μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο

1344365540.jpg

Η Tesla εκθρονίστηκε από την κινεζική BYD ως η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως το περασμένο τρίμηνο, αφού η πρώτη κατέγραψε λιγότερες παραδόσεις από τον εκ Κίνας αντίπαλό της για πρώτη φορά. Η αμερικανική εταιρεία, που διευθύνεται από τον Ίλον Μασκ, παρέδωσε 484.000 αυτοκίνητα κατά το τέταρτο τρίμηνο, όπως ανακοίνωσε την Τρίτη η Tesla, περισσότερα από τα 473.000 που ανέμεναν οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της LSEG. Η BYD ανέφερε τη Δευτέρα πωλήσεις-ρεκόρ 526.000 οχημάτων αποκλειστικά με ηλεκτρικές μπαταρίες για την ίδια περίοδο, με τη βοήθεια ενός δυνατού φίνις στο τέλος του έτους για την κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που ο κινεζικός όμιλος ξεπέρασε τις τριμηνιαίες πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Tesla. Η εκθρόνιση της Tesla από την BYD αντανακλά την άνοδο μιας ελάχιστα γνωστής κινεζικής ομάδας μόλις πριν από μια δεκαετία, την οποία ο ίδιος ο Ίλον Μασκ είχε απορρίψει δημόσια.

Ενώ η ανάπτυξη της κινεζικής εταιρείας έχει επιτευχθεί ως επί το πλείστον στο εγχώριο γήπεδό της, η εταιρεία εστιάζει πλέον επιθετικά στην εύρεση νέων ξένων αγορών, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης.

Η επιτυχία της BYD στην καταδίωξη της Tesla υπογραμμίζει επίσης τον αγώνα των παλαιών κατασκευαστών αυτοκινήτων από τις ΗΠΑ, την Ευρώπη, την Ιαπωνία και την Κορέα να προσαρμοστούν στις ταχέως μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών για φθηνότερα, εξυπνότερα ηλεκτρικά οχήματα. Σε μια δήλωσή του που δόθηκε στη δημοσιότητα στην Κίνα, ο όμιλος με έδρα το Shenzhen αποκάλεσε τον εαυτό του «παγκόσμιο πρωταθλητή» για τα «νέα ενεργειακά οχήματα», αφού σημείωσε συνολικές ετήσιες πωλήσεις άνω των 3 εκατομμυρίων για το 2023 στα οχήματά του, στα οποία περιλαμβάνονται και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Οι ετήσιες πωλήσεις της Tesla ήταν 1,81 εκατομμύρια οχήματα το 2023, ενώ η BYD παρέδωσε 1,58 εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών, η BYD επωφελήθηκε από τις μειώσεις τιμών που προκλήθηκαν από την προσπάθεια της Tesla να κυνηγήσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και η οποία ώθησε τους καταναλωτές να εξετάσουν τα μοντέλα χαμηλότερου κόστους της Κίνας σύμφωνα με αναλυτές. «Για οποιονδήποτε στη Δύση διατηρεί ακόμα αμφιβολίες, ελπίζω πως αυτό είναι το τελικό σημείο δεδομένων που δείχνει τη δύναμη της BYD και, εξίσου σημαντικό, πώς η China EV Inc έχει ανοίξει τον δρόμο της στην παγκόσμια σκηνή» δήλωσε ο Tu Le, ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας Sino Auto Insights με έδρα το Πεκίνο. Πρόσθεσε ότι, ενώ και οι δύο εταιρείες μείωσαν τις τιμές σε ορισμένα αυτοκίνητα το περασμένο έτος, η Tesla το έκανε «πολύ πιο δραματικά», σηματοδοτώντας ότι η BYD θα μπορούσε να αποκτήσει περαιτέρω προβάδισμα από τον αμερικανικό όμιλο το επόμενο έτος.

Ωστόσο, ο Dan Ives, αναλυτής της Wedbush Securities, υποστήριξε πως ήταν ένα σημαντικό τρίμηνο για την Tesla προκειμένου να επιδείξει ισχυρές παραδόσεις και δυναμική προς το 2024. Οι πωλήσεις 1,8 εκατ. της Tesla ήταν ένα «σημαντικό επίτευγμα σε ένα ασταθές μακροοικονομικό οικονομικό περιβάλλον» για τον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων, είπε.

Η BYD ιδρύθηκε από τον Wang Chuanfu, πρώην καθηγητή πανεπιστημίου, στα μέσα της δεκαετίας του 1990. Αφού επικεντρώθηκε στην κατασκευή επαναφορτιζόμενων μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των πρώτων κινητών τηλεφώνων, η εταιρεία επεκτάθηκε στη βιομηχανία αυτοκινήτων στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Η πρώιμη επιτυχία του κινεζικού ομίλου ώθησε την Berkshire Hathaway του Warren Buffett να επενδύσει στην εταιρεία το 2008. Παρά το γεγονός ότι στηριζόταν στην υπάρχουσα τεχνολογία του κλάδου για πολλά χρόνια, η BYD έχει επικεντρωθεί στη μείωση του κόστους από τη διαδικασία παραγωγής.

Επειτα από χρόνια κρατικής υποστήριξης και προσεκτικού βιομηχανικού σχεδιασμού από το Πεκίνο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας είναι σε θέση να αξιοποιήσουν τον έλεγχο της χώρας τους στην παραγωγή σχεδόν κάθε πόρου, υλικού και εξαρτήματος που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Η κάθετα ολοκληρωμένη δομή της BYD -ελέγχει ορυχεία και παράγει μπαταρίες και τσιπ- την έχει κάνει να τη ζηλεύουν οι ξένοι ανταγωνιστές της καθώς η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία απομακρύνεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στα τέλη του περασμένου έτους έξι από τα μοντέλα EV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, ήταν αυτοκίνητα BYD, σύμφωνα με την Automobility, μια εταιρεία συμβούλων με έδρα τη Σαγκάη.

Ενώ το μερίδιο των πωλήσεων της BYD έχει επεκταθεί σε περισσότερο από 35%, η Tesla έχει «αγωνιστεί» να συμβαδίσει με τον ρυθμό κυκλοφορίας προϊόντων από Κινέζους ανταγωνιστές, ανέφερε η εταιρεία συμβούλων.

Επιμέλεια: Κώστας Αργυρός

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL