Ταφόπλακα στα σχέδια του Μπερλουσκόνι για "θριαμβευτική επάνοδο" στον πολιτικό στίβο της Ιταλίας έβαλε χθες η ιταλική Γερουσία ψηφίζοντας την αποπομπή του από το σώμα. Σύμφωνα με την ιταλική νομοθεσία, ο πρώην πρωθυπουργός δεν μπορεί να θέσει υποψηφιότητα για το ιταλικό Κοινοβούλιο τα επόμενα έξι χρόνια.
Η απόφαση έρχεται ως συνέπεια της τελεσίδικης καταδίκης του "καβαλιέρε" από το ιταλικό ανώτατο δικαστήριο με την κατηγορία της φορολογικής απάτης σε σχέση με τις δραστηριότητες των καναλιών του. Ο ίδιος ο καναλάρχης οργάνωσε χθες φιέστα οπαδών του στη Ρώμη και αναφερόμενος στην ψηφοφορία που επρόκειτο να γίνει στη Γερουσία μίλησε χαρακτηριστικά για "ημέρα πένθους για τη δημοκρατία"...
"Κάναμε το καθήκον μας"
«Κάναμε απλώς ό,τι μας επέβαλλε ο νόμος, δεν είναι κάτι το εξαιρετικό, είναι ακριβώς αυτό που έπρεπε να γίνει», δήλωσε μετά την ψηφοφορία ο Ντάριο Στεφάνο, πρόεδρος της αρμόδιας επιτροπής της Γερουσίας, που είχε εισηγηθεί την αποπομπή του Μπερλουσκόνι.
Οπαδοί του καναλάρχη, με "λάβαρα" της Forza Italia και πλακάτ με συνθήματα όπως "Σίλβιο, είμαστε μαζί σου", συγκεντρώθηκαν έξω από την κατοικία του καναλάρχη στο κέντρο της Ρώμης. Επευφημώντας το "είδωλό" τους, τον άκουσαν να καταφέρεται για πολλοστή φορά κατά της «πολιτικοποιημένης Δικαιοσύνης» και των «αριστερών δικαστών που θέλουν να βοηθήσουν την παράταξή τους να καταλάβει την εξουσία».
«Μπορούμε να δουλέψουμε, να κάνουμε πολλά, έστω και αν δεν είμαι πλέον στο Κοινοβούλιο», πρόσθεσε ο μίστερ TV επικαλούμενος το "παράδειγμα" του Μπέπε Γκρίλο -επικεφαλής του Κινήματος Πέντε Αστέρων- και του Ματέο Ρέντσι, δημάρχου της Φλωρεντίας, που, όπως όλα δείχνουν, πρόκειται να αναδειχτεί σύντομα αρχηγός της Κεντροαριστεράς.
«Είμαστε εδώ και θα παραμείνουμε εδώ, σας το υπόσχομαι, θα τραβήξουμε μπροστά», είπε στους υποστηρικτές του ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι, ο οποίος χαρακτήρισε τη χθεσινή ημέρα «ημέρα πένθους για τον νόμο, το δίκαιο και τη δημοκρατία»...