Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
11.2°C18.1°C
2 BF 63%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
14 °C
10.6°C16.9°C
2 BF 67%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
10.0°C15.5°C
2 BF 63%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
13.8°C16.4°C
2 BF 62%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
9 °C
8.9°C14.6°C
0 BF 81%
Ψυχαγωγία / Ακρίβεια και τέλος του lockdown έπληξαν το Netflix
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ψυχαγωγία / Ακρίβεια και τέλος του lockdown έπληξαν το Netflix

Το κύμα της ακρίβειας στην ενέργεια και τα είδη πρώτης ανάγκης δείχνει να συμπαρασύρει και την ψυχαγωγία, και ειδικότερα τις πλατφόρμες streaming. Οι απώλειες 200.000 συνδρομητών από τις αρχές του χρόνου που ανακοίνωσε η Netflix (με αποτέλεσμα η μετοχή της να κερδίσει τον τίτλο αυτής με τις χειρότερες επιδόσεις φέτος στον S&P 500 και στον Nasdaq, όπου την Τετάρτη κατέγραψε πτώση κατά 35%) είναι το πρώτο απτό δείγμα μιας νέας εποχής στην online συνδρομητική ψυχαγωγία, καθώς μάλιστα νέοι ανταγωνιστές μπαίνουν στο παιχνίδι - η Apple Tv+ μάλιστα κέρδισε και το  Όσκαρ.

Στα γραφεία της Netflix ήδη εκτιμούν πως μέσα στο 2022 θα χάσουν 2 εκατομμύρια συνδρομητές, καθώς, παράλληλα με τους 700.000 που χάνουν από τη Ρωσία λόγω πολέμου και κυρώσεων, βλέπουν να χάνουν περίπου άλλους τόσους, 600.000, στις ΗΠΑ και στον Καναδά. Οι λόγοι της πτώσης, που ήρθε τη στιγμή που στην εταιρεία υπολόγιζαν σε νέα αύξηση, αποτελούν έναν συνδυασμό της αύξησης των τιμών της συνδρομής (από 7,99 ευρώ έως 17,99 ευρώ ανάλογα με το πακέτο) και του τέλους των lockdown στον δυτικό κόσμο, ο οποίος δεν δείχνει να πρόκειται να ακολουθήσει ξανά το παράδειγμα της Σανγκάης, που εκτός από τον ντόπιο πληθυσμό, ταλανίζει και το παγκόσμιο εμπόριο με τα άπειρα πλοία που περιμένουν να φορτώσουν και να ξεφορτώσουν στο λιμάνι της.

Πρώτη φορά μετά το «House of Cards»

Η έξοδος από τα σπίτια σε συνδυασμό με το κύμα ακρίβειας δημιούργησαν νέες προτεραιότητες για τους μέχρι πρότινος εγκλωβισμένους, οδηγώντας σε υποχώρηση την επιλογή της οικιακής κινηματογραφικής διασκέδασης για πρώτη φορά από το 1997, που δημιουργήθηκε η Netflix, και βέβαια από το 2013, όταν με το «House of Cards» μπήκε δυναμικά στην αγορά των τηλεοπτικών σειρών διαλύοντας τον ανταγωνισμό των επίγειων τηλεοπτικών δικτύων ανά την υφήλιο. Αποτέλεσμα, τα 138 δισεκατομμύρια ευρώ κεφαλαιοποίηση στο χρηματιστήριο το 2020. Τώρα όμως η εποχή των παχιών αγελάδων δείχνει να πέρασε και για τη Netflix, ενδεχομένως λίγο πιο απότομα από όσο μπορούσε να αναμένει.

Πιλοτική εφαρμογή σε Χιλή, Κόστα Ρίκα και Περού

Στην καλιφορνέζικη εταιρεία είχαν ήδη διαπιστώσει, με ιδιαίτερη ανησυχία, ότι 1 στους 3 χρήστες εκμεταλλεύονταν τη δημοφιλή πρακτική της κοινής χρήσης του συνδρομητικού λογαριασμού της μεταξύ ατόμων, που, ακόμα κι αν ανήκαν στην ίδια οικογένεια, δεν μένουν στο ίδιο σπίτι. Οι αριθμοί έδειχναν ότι ο αριθμός των χρηστών έφτανε στα 320 εκατομμύρια, αλλά μόνο τα 222 εκατομμύρια είχαν ενεργές συνδρομές. Προκειμένου να αντιμετωπίσει αυτή την οικονομική αιμορραγία, η Netflix ανακοίνωσε στα μέσα του προηγούμενου μήνα ότι μελετούσε να επιβάλει μια επιπλέον χρέωση για τη χρήση αυτής της δυνατότητας.

Ετσι, ασχέτως του πακέτου συνδρομής (standard ή premium), θα πρέπει να δημιουργούν υπολογαριασμούς μέχρι και για ακόμη δύο άτομα που δεν ζουν κάτω από την ίδια στέγη και τα οποία θα φτιάχνουν δικά τους αυτόνομα προφίλ με δικούς τους κωδικούς πρόσβασης και όλα αυτά με μια μικρή μεν, πλην επιπρόσθετη χρέωση. Η νέα ρύθμιση ξεκινά πιλοτικά σε Χιλή, Κόστα Ρίκα και Περού ώστε να αξιολογηθεί, όπως ανακοινώθηκε, πριν γενικευτεί και στον υπόλοιπο κόσμο.

Μειωμένες συνδρομές, αλλά με διαφημίσεις

Οι απώλειες της Netflix αποδίδονται και στον ανταγωνισμό. Η Disney+, που θα έρθει στην Ελλάδα τον Ιούνιο, στοιχίζει 8,99 ευρώ τον μήνα (89,99 ευρώ τον χρόνο), η Amazon Prime Video 36 ευρώ τον χρόνο, η Apple TV+ 4,99 τον μήνα, ενώ προσφέρει ετήσια συνδρομή με 48, αλλά και δωρεάν συνδρομές με αγορά προϊόντων Apple. Επιπλέον, σε κάθε χώρα εμφανίζονται και άλλες πλατφόρμες, με πιο εξειδικευμένο υλικό για ένα πιο απαιτητικό κινηματογραφόφιλο κοινό. Σε αυτό το πλαίσιο, ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ριντ Χάστινγκς δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να δημιουργηθούν φθηνότερα πακέτα, που όμως θα συμπεριλαμβάνουν διαφημίσεις.  Άλλωστε, σε αυτή την κατεύθυνση κινείται ήδη και η Disney+, που διακινεί και τις ταινίες της Marvel και της Pixar.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL