"Οι αντιμεταρρυθμίσεις του Ρέντζι κατακερματίζουν το Δημοκρατικό Κόμμα, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις μιας αριστερής εξόδου από την κρίση, σαν αυτή για την οποία αγωνίζεται στην Ελλάδα και στις Βρυξέλλες η ελληνική κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα" τόνισε στην "Αυγή" ο γραμματέας της Κομμουνιστικής Επανίδρυσης Πάολο Φερέρο, που συμμετείχε στην πρόσφατη συνεδρίαση της ηγεσίας του ΚΕΑ στην Αθήνα.
* Η πολιτική του Ρέντζι οδήγησε αρκετό κόσμο εκτός Δημοκρατικού Κόμματος. Αποχώρησαν, μεταξύ πολλών άλλων, ο Τσιβάτι και ο Φασίνα και υπάρχει μια έντονη κινητικότητα...
Η μετατόπιση του Ρέντζι προς τα δεξιά οδηγεί επιτέλους σε μια ρήξη το Δημοκρατικό Κόμμα και την ηγεσία του. Οι δυνάμεις που απελευθερώνονται επιτρέπουν να δημιουργηθεί η κριτική μάζα για την ενότητα όλης της Αριστεράς εναντίον της νεοφιλελεύθερης πολιτικής.
* Βλέπετε να υπάρχουν οι προϋποθέσεις για τη δημιουργία ενός ενωτικού πολιτικού υποκειμένου;
Αυτός είναι ο στόχος που επικαλούνται όλοι: Ο Τσιβάτι, ο Φασίνα, η Αριστερά Οικολογία Ελευθερία, ασφαλώς η Κομμουνιστική Επανίδρυση και η "Άλλη Ευρώπη". Υπάρχει η ανάγκη μιας άμεσης δημιουργίας του πολιτικού υποκειμένου. Χρειαζόμαστε ένα ανοιχτό κάλεσμα προς όλους αυτούς που δεν είναι γραμμένοι σε κανένα κόμμα. Χρειαζόμαστε μια πραγματικά ιδρυτική και συμμετοχική διαδικασία για τη δημιουργία του πολιτικού υποκειμένου. Το επίκεντρο της πολιτικής τού νέου υποκειμένου θα πρέπει να είναι ο αγώνας κατά της λιτότητας και του νεοφιλελευθερισμού στην Ιταλία και την Ευρώπη.
* Ποια είναι η εντύπωσή σας από τη συνάντηση προ ημερών της ηγεσίας του Κόμματος της Ευρωπαϊκής Αριστεράς στην Αθήνα;
Ήταν μια θετική συνάντηση. Το ΚΕΑ έχει σε όλη την Ευρώπη την ίδια θέση, από το Βερολίνο έως την Αθήνα. Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε ένα μεγάλο πρόβλημα στο θέμα της ενημέρωσης και της παραπληροφόρησης από τα μεγάλα καθεστωτικά μέσα ενημέρωσης, τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς θεσμούς εναντίον της ελληνικής κυβέρνησης και του ελληνικού λαού. Εμφανίζουν τους Έλληνες σαν να ζητούν χρήματα από τους άλλους λαούς για να ζουν από τον δανεικό πλούτο, βάζοντας τον ένα λαό εναντίον τού άλλου. Αντίθετα, η ελληνική κυβέρνηση βάζει το θέμα της αναδιανομής του πλούτου στην Ελλάδα και την Ευρώπη και του ρόλου της ΕΚΤ, για να απελευθερωθούν οι ευρωπαϊκοί λαοί από τη θηλιά του χρέους, για να υπάρξουν οι πόροι ώστε να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, να στηριχθεί το κοινωνικό κράτος και να τελειώσει το πάρτι των κερδοσκόπων. Αυτό στην Ελλάδα είναι ξεκάθαρο, αλλά όχι στην υπόλοιπη Ευρώπη. Ρίχνουν δηλητήριο για να απομονώσουν την Ελλάδα του Τσίπρα και να αποτρέψουν την πτώση των μνημονιακών κυβερνήσεων της Πορτογαλίας, της Ισπανίας και της Ιρλανδίας. Η Ελλάδα αποτελεί την τομή για να ανατρέψουμε τον νεοφιλελευθερισμό στην Ευρώπη.