Επίσημη συγγνώμη ζήτησε για πρώτη φορά η Ολλανδία από τους συγγενείς τριών Βόσνιων μουσουλμάνων που σκοτώθηκαν πριν από 20 χρόνια στη σφαγή της Σρεμπρένιτσα, όταν οι Ολλανδοί κυανόκρανοι τους έδιωξαν από τη στρατιωτική βάση τους όπου είχαν καταφύγει.
Η συγγνώμη αυτή αποτελεί "συνέχεια" δικαστικής απόφασης του Σεπτεμβρίου 2013, σύμφωνα με την οποία -για πρώτη φορά στα χρονικά- η Ολλανδία θεωρήθηκε υπεύθυνη για πράξεις στρατιωτών της που επιχειρούσαν με εντολή του ΟΗΕ.
Τα τρία θύματα περιλαμβάνονται μεταξύ των 8.000 μουσουλμάνων που δολοφονήθηκαν από τις δυνάμεις των Σερβοβόσνιων τον Ιούλιο του 1995 στη σφαγή της Σρεμπρένιτσα, τη χειρότερη που έχει διαπραχθεί στην Ευρώπη μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
"Η υπουργός Άμυνας Ζανίν Χένις - Πλάσερτ συνομίλησε με τους συγγενείς των θυμάτων και τους ζήτησε συγγνώμη" ανέφερε το ολλανδικό υπουργείο σε σχετική ανακοίνωσή του. Εκπρόσωπος του υπουργείου εξήγησε πως η κυβέρνηση περίμενε να διευθετηθεί το ζήτημα των αποζημιώσεων πριν ανακοινώσει τη συγγνώμη της. Η Ολλανδία, όπου το ζήτημα της σφαγής της Σρεμπρένιτσα παραμένει επίκαιρο, είχε ανακοινώσει τον Απρίλιο του 2014 πως οι συγγενείς θα αποζημιωθούν με 20.000 ευρώ ο καθένας. Τον Σεπτέμβριο του 2013 το ολλανδικό εφετείο έβαλε τέλος σε μια δικαστική μάχη που διήρκεσε περισσότερο από δέκα χρόνια ενώπιον της ολλανδικής δικαιοσύνης, αποφαινόμενο πως η Χάγη ευθύνεται για τον θάνατο των τριών ανδρών. Επρόκειτο για τον πατέρα και τον αδελφό ενός διερμηνέα που εργαζόταν για τους Ολλανδούς καθώς και για έναν ηλεκτρολόγο του στρατοπέδου τους.