Live τώρα    
ΟΚ από Ομπάμα για πετρελαϊκές γεωτρήσεις στον Ατλαντικό
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΟΚ από Ομπάμα για πετρελαϊκές γεωτρήσεις στον Ατλαντικό

Έκανε πίσω στις πιέσεις του πετρελαϊκού λόμπι για γεωτρήσεις στον Ατλαντικό ο Ομπάμα ανάβοντας χτες το πράσινο φως για να προχωρήσουν οι σχετικές έρευνες. Βάσει του πλάνου θα επιτραπούν οι γεωτρήσεις στα ανοιχτά του Ατλαντικού, από τη Βιρτζίνια έως την Τζόρτζια.

Πρόκειται για μια αλλαγή πολιτικής για την οποία πίεζαν εδώ και καιρό οι πετρελαϊκές εταιρείες, αλλά «σκόνταφτε» στις αντιδράσεις των περιβαλλοντολόγων. Ανακοινώνεται μάλιστα σε μια περίοδο που οι τιμές του πετρελαίου βρίσκονται σε καθοδική πορεία και, σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών, δεν αναμένεται να ανακάμψουν τουλάχιστον για περίοδο δύο χρόνων.

Το πλάνο γεωτρήσεων στα ανοιχτά των ανατολικών ακτών των ΗΠΑ για το διάστημα 2017 - 2022 σηματοδοτεί τη δεύτερη φορά που ο Ομπάμα προτείνει το άνοιγμα περιοχών του Ατλαντικού Ωκεανού για πετρελαϊκή εξερεύνηση.

«Αυτό το πλάνο αποτελεί μια ισορροπημένη προσέγγιση για επενδύσεις που αφορούν την εξόρυξη πετρελαίου και φυσικού αερίου» δήλωσε η γραμματέας του Λευκού Οίκου Σάλι Τζούελ σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου.

«Το άνοιγμα των περιοχών αυτών σε επενδύσεις πετρελαϊκών εταιρειών είναι ασύμβατο με το υγιές μέλλον των ακτών των ΗΠΑ, του κλίματος αλλά και των τοπικών κοινωνιών» υπογράμμισε από την πλευρά του ο Έιθαν Μάνουελ, μέλος της περιβαλλοντικής οργάνωσης Sierra Club.

Το πρώτο βήμα για την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων στον Ατλαντικό είναι η "ενοικίαση" των ομοσπονδιακών υδάτων. Έως τώρα παραμένει ασαφές εάν οι πετρελαϊκές εταιρείες, που ήδη δραστηριοποιούνται στον Αρκτικό Ωκεανό, θα έχουν δικαίωμα να προχωρήσουν σε γεωτρήσεις και στον Ατλαντικό. Πιο συγκεκριμένα, η Royal Dutch Shell αλλά και η ConocoPhillips έχουν νοικιάσει υδάτινες περιοχές στον Αρκτικό Ωκεανό, ωστόσο καμιά έως τώρα δεν έχει προχωρήσει σε γεωτρήσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0