Λίγες μέρες πριν ξεκινήσει το φετινό Ευρωμπάσκετ Ανδρών, η εγχώρια καλαθοσφαίριση -με φορέα την εθνική παίδων- δήλωσε το "παρών" της σε διεθνές επίπεδο, και, κυρίως, έδωσε προοπτική για το μέλλον. Για άλλη μια φορά, ένα εθνικό αντιπροσωπευτικό συγκρότημα του μπάσκετ ανέβηκε στο βάθρο, αποδεικνύοντας πως το άθλημα, παρά τις δεδομένες δυσκολίες που υπάρχουν λόγω κρίσης, είναι από τα λίγα πράγματα σε αυτή τη χώρα, που μπορεί να ανανεώνει συχνά το ραντεβού με την επιτυχία.
Η ομάδα του Μάνου Μανουσέλη κατέκτησε στην Ουκρανία το χάλκινο μετάλλιο στο Ευρωμπάσκετ Παίδων, αφού συνέτριψε στον μικρό τελικό την Ιταλία με 78-50, ολοκληρώνοντας τις υποχρεώσεις της με απολογισμό 8 νίκες και μόλις μια ήττα. Η πορεία προς το μετάλλιο άρχισε με 3 νίκες στην πρώτη φάση (με αντιπάλους το Βέλγιο, τη Ρωσία, και τη μετέπειτα πρωταθλήτρια Ευρώπης Ισπανία), και συνεχίστηκε με άλλες τρεις νίκες στη δεύτερη φάση (εναντίον Λιθουανίας, Γερμανίας, Τουρκίας). Στον προημιτελικό, σε ένα ματς που νίκησαν εκτός από την Ελλάδα, και οι άμυνες, επικράτησε επί της Γαλλίας με 42-38. Οι Σέρβοι ματαίωσαν τα όποια σχέδια για την κορυφή, νικώντας στον ημιτελικό με 65-49, χάρη -κυρίως- στην κυριαρχία τους στο δεύτερο δεκάλεπτο, με επιμέρους σκορ 23-12.
Στην αποστολή της εθνικής παίδων ήταν οι Καμαράς, Κόνιαρης, Μιχαλούτσος, Μουράτος, Ντουζίδης, Παπαγιάννης, Πεφάνης, Σκουλίδας, Φραγκιαδάκης, Φλιώνης, Χαραλαμπόπουλος, Ψυχίδης. Στην κορυφαία πεντάδα της διοργάνωσης επιλέχθηκε ο ύψους 2.15μ. σέντερ Γιώργος Παπαγιάννης, που ήταν ο πρώτος σκόρερ της ομάδας μας με μ.ο. 14,3 π., πρώτος ριμπάουντερ (10,4), αλλά και πρώτος στα κλεψίματα (2,3).
Το μέλλον του ελληνικού μπάσκετ, σε επίπεδο εθνικών ομάδων, παραμένει, λοιπόν, ελπιδοφόρο, κάτι που επιβεβαιώθηκε και από την κατάκτηση της 5ης θέσης στο αντίστοιχο Ευρωμπάσκετ (που διεξήχθη στην Εσθονία), από την ομάδα των νέων. Τα παιδιά του Κώστα Μίσσα ξεκίνησαν εντυπωσιακά, καθώς νίκησαν στα έξι πρώτα παιχνίδια τη Σερβία, τη Γερμανία, τη Γεωργία, τη Λιθουανία στο πλαίσια της πρώτης φάσης, την Κροατία και το Μαυροβούνιο, πριν ηττηθούν από την Τουρκία, την τελευταία αγωνιστική της δεύτερης φάσης. Μια ήττα που αποδείχθηκε καθοριστική, καθώς έστειλε την παρέα του Αντετοκούνμπο, του Παπαπέτρου, του Μποχωρίδη, και των λοιπών παιδιών, στη δεύτερη θέση, και στα... δόντια της Ισπανίας. Στον προημιτελικό, η ομάδα δεν άντεξε στην ψυχολογική πίεση, αιφνιδιάστηκε από την ευστοχία της Ισπανίας και ηττήθηκε με το βαρύ 60-82. Τουλάχιστον, οι παίκτες μας "συνήλθαν" γρήγορα, πέτυχαν δύο νίκες επί του Μαυροβουνίου και της Τουρκίας (παίρνοντας μια άτυπη εκδίκηση για τη καθοριστική ήττα της πρώτης αναμέτρησης) και κατέλαβαν την πέμπτη θέση...
Το ελληνικό μπάσκετ, σε επίπεδο εθνικών ομάδων, παραμένει ζωντανό. Από τις πρώτες επιτυχίες (χάλκινο μετάλλιο στο Ευρωμπάσκετ Ανδρών στην Αίγυπτο το μακρινό 1949, αργυρό στο Ευρωμπάσκετ Εφήβων το 1970 στην Αθήνα, αργυρό στο Ευρωμπάσκετ Παίδων το 1975, πάλι στην Αθήνα), δια μέσω της εκρηκτικής εκτόξευσης του Ευρωμπάσκετ του 1987, έως την πρόσφατη επιτυχία των νεοσσών του Μάνου Μανουσέλη, η καταμέτρηση συνεχώς αυξάνει... Όλοι, πια, προσδοκούν, στο συγκρότημα του καινούριου προπονητή Αντρέα Τρινκιέρι, που θα συμμετάσχει στο επερχόμενο Ευρωμπάσκετ Ανδρών της Σλοβενίας (4-22 Σεπτεμβρίου), έχοντας ως στόχο την επιστροφή στο βάθρο, από το οποίο λείπει από το 2009 (χάλκινο στο Ευρωμπάσκετ της Πολωνίας)...
Κ. ΜΑΡΟΥΝΤΑΣ