Η Νέα Κηφισιά μπορεί πλέον να χαρακτηριστεί ως μία από τις προνομιούχες μπασκετικά περιοχές, καθώς θα έχει από τη νέα περίοδο τη δική της ομάδα στην Α1. Μάλιστα, η ΑΕΝΚ θα είναι η πρώτη ομάδα των Βορείων Προαστίων που θα συμμετάσχει στη συγκεκριμένη κατηγορία, μετά την (εξαναγκαστική λόγω δυσβάστακτων οικονομικών χρεών) κάθοδο του Αμαρουσίου στις χαμηλότερες κατηγορίες του εγχώριου ανταγωνισμού. Μια, αν μη τι άλλο, πολύ σημαντική εξέλιξη, που θα αφήσει τη δική της στάμπα στη μικρή -χρονικά- ιστορία του σωματείου.
Η ομάδα, μάλιστα, στις 4 Ιουλίου, χάρη στις προσπάθειες του προέδρου της Προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής Γιώργου Βαγενά και του νομικού συμβούλου Άρη Λυχναρά, μετονομάστηκε από ΑΕΝΚ (Αθλητική Ένωση Νέας Κηφισιάς) σε ΚΑΕ Νέας Κηφισιάς. Με αυτόν τον τρόπο απέκτησε τη νομική σύσταση που θα της επιτρέψει να λάβει μέρος στην κορυφαία στην ιεραρχία μπασκετική κατηγορία της χώρας.
Η ΑΕΝΚ ξεκίνησε το ταξίδι της μόλις πριν από 19 χρόνια, και, πιο συγκεκριμένα, το 1994. Από τότε, διέγραψε μια σπουδαία πορεία, περνώντας από όλες τις κατηγορίες, φτάνοντας με τη λήξη της προηγούμενης αγωνιστικής περιόδου στο κορυφαίο επίπεδο, αυτό της Α1. Η ομάδα ενσαρκώνει πάνω-κάτω τα τελευταία χρόνια μια αποτύπωση του γνωστού ορισμού "τρένο", καθώς μόλις το 2008 αγωνιζόταν στην Α' ΕΣΚΑ.
Το 2009, ως νεοφώτιστη στη Γ' Εθνική, τερμάτισε στην πέμπτη θέση, ενώ την επόμενη χρονιά κατέκτησε τον τίτλο. Η Β' Εθνική δεν κατάφερε να την κρατήσει πάνω από μια χρονιά στις αγκαλιές της, καθώς η ΑΕΝΚ τερμάτισε εκ νέου πρώτη, εξασφαλίζοντας δεύτερη συνεχόμενη άνοδο. Μετά από μια αξιόλογη πορεία στην Α2, το 2012, όταν στην παρθενική της παρουσία βγήκε πέμπτη, η ομάδα της Νέας Κηφισιάς έβαλε μπρος για να αφήσει πίσω της και τη δεύτερη σε ιεραρχία εθνική κατηγορία.
Το τελικό αποτέλεσμα δικαίωσε τους υπεύθυνους, όσο και τον άκρως πετυχημένο προπονητή Ηλία Παπαθεοδώρου, καθώς η λήξη της αγωνιστικής περιόδου βρήκε τη Νέα Κηφισιά να πανηγυρίζει την τεράστια επιτυχία της εξασφάλισης της ανόδου στην Α1. Για να γίνει αυτό, χρειάστηκε ένα συγκλονιστικό παιχνίδι που θα σβήσει πολύ δύσκολα από τις μνήμες όσων το είδαν ή έμαθαν μεταγενέστερα για τα όσα έγιναν στον αγωνιστικό χώρο. Η ΑΕΝΚ έκαμψε την αντίσταση του Φιλαθλητικού (των αδερφών Αντετοκούνμπο) στην καθοριστική αναμέτρηση, μετά από τρεις παρατάσεις, με τελικό σκορ 89-81. Σε αυτόν τον ιστορικό -για πολλούς λόγους- αγώνα, ο κόουτς Παπαθεοδώρου είχε χρησιμοποιήσει τους εξής παίκτες (δίπλα ο αριθμός των πόντων που σημείωσε ο καθένας): Νικητάκης 5, Μοσχοβίτης 13, Διαμαντόπουλος 4, Καράμπουλας 16, Μενουδάκος 4, Σιούτης 17, Ψάθας 14, Πετροδημόπουλος 16, Τζιάλας.
Η ομάδα της Νέας Κηφισιάς είχε γίνει λίγους μήνες πριν (και πιο συγκεκριμένα στις αρχές της σεζόν 2012-2013) πολύ γνωστή στο ευρύ μπασκετικό κοινό, όταν και στα πλαίσια του θεσμού του Κυπέλλου Ελλάδας είχε αποκλείσει με εμφατικές εντός έδρας νίκες τον Απόλλωνα Πάτρας και τον Άρη, πριν σκοντάψει πάνω στον πρωταθλητή Ευρώπης Ολυμπιακό, με τον οποίο δεν τα κατάφερε καθόλου καλά χάνοντας με το ευρύ 43-94. Αποκομίζοντας, όμως, χρήσιμες εμπειρίες, που, απ' ό,τι φάνηκε εκ του αποτελέσματος, αξιοποιήθηκαν στο υπόλοιπο της αγωνιστικής χρονιάς...
Σύμφωνα με πληροφορίες των τελευταίων ημερών, η νεοσύστατη πια ΚΑΕ Νέας Κηφισιάς θα εγκαταλείψει την παραδοσιακή έδρα της (το σχετικά προσφάτως κατασκευασμένο κλειστό των Αδαμών), επιλέγοντας να χρησιμοποιήσει το γήπεδο του Ζηρινείου για τις αγωνιστικές της υποχρεώσεις την ερχόμενη αγωνιστική περίοδο στην Α1...
Κ. ΜΑΡΟΥΝΤΑΣ