Live τώρα    
29°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
29 °C
27.8°C30.6°C
3 BF 47%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
28 °C
26.7°C29.4°C
3 BF 54%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
28 °C
26.1°C30.0°C
2 BF 45%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
27 °C
26.7°C28.9°C
2 BF 65%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
32 °C
31.7°C32.0°C
3 BF 37%
Ένα λεφτόδεντρο φύτρωσε στο υπουργείο Παιδείας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ένα λεφτόδεντρο φύτρωσε στο υπουργείο Παιδείας

«Λεφτόδεντρα» μπορεί να μην υπάρχουν για τη στήριξη των μαθητών από το υπουργείο Παιδείας, υπάρχουν όμως για να... διαφημιστούν μαθήματα στα οποία δεν έχουν πρόσβαση όλα τα παιδιά. Αλλά οι δάσκαλοι και οι καθηγητές «της εκπαίδευσης την ουσία την μετρούν στην απουσία»... των μαθητών τους από τις «ψηφιακές τάξεις». Διότι, την ώρα που οι πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης του υπουργείου υπολειτουργούν, την ώρα που εκατοντάδες μαθητές δεν διαθέτουν υπολογιστή ή πρόσβαση στο Διαδίκτυο για να παρακολουθήσουν τα περιβόητα μαθήματα εξ αποστάσεως, το υπουργείο δίνει το υπέρογκο ποσό των 92.716 ευρώ σε ιδιωτική εταιρεία με απευθείας ανάθεση για την τρίμηνη επικοινωνιακή καμπάνια της τηλεκπαίδευσης, την κατασκευή της ιστοσελίδας «Μαθαίνουμε στο σπίτι» και τη δημιουργία υλικού (!) στα social media. Ακόμη 35.563 ευρώ δόθηκαν σε άλλη εταιρεία για τη δημιουργία help-desk για την τηλεκπαίδευση. Σύνολο 128.279 ευρώ.

Πέτσας: Υπηρεσίες που δεν μπορούσαν να παραχθούν από το Δημόσιο

Το θέμα έφεραν με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και Μερόπη Τζούφη, ενώ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Α» στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, παρείχε πλήρη κάλυψη στη Νίκη Κεραμέως για το εξωφρενικό πόσο που κατασπαταλήθηκε στην επικοινωνιακή καμπάνια του υπουργείου. Ο Στέλιος Πέτσας δικαιολόγησε «τα αδικαιολόγητα» λέγοντας πως το έργο αφορά μια σειρά από δράσεις που «δεν ήταν εύκολο να παραχθούν από μια δημόσια υπηρεσία», όπως «υπηρεσίες υψηλής εξειδίκευσης, μοντάζ, animation, visual design, δημιουργία ψηφιακών μέσων, δημιουργία εικαστικής ταυτότητας. Αφορά όλη τη διαδικασία προώθησης αυτών των αναρτήσεων σε διάφορα μέσα. Έχει περιεχόμενο για διαδικτυακή χρήση από τα web panel μέχρι τα cover pictures και διάφορες υποστηρικτικές υπηρεσίες»... Αναφερόμενος δε και στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που μεταδίδει η ΕΡΤ2 μίλησε για ένα ποσό «πλήρως ανταποδοτικό, προσαρμοσμένο στις νέες συνθήκες που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού».

Λεφτά υπάρχουν

Ειδικότερα, σύμφωνα με απόφαση της υπουργού Νίκης Κεραμέως, το υπουργείο Παιδείας θα καταβάλει το ποσό των 92.716 ευρώ για υπηρεσίες που έχουν να κάνουν με την προβολή και ενημέρωση των πολιτών για την τηλεκπαίδευση, τη δημιουργία και συντήρηση ιστοσελίδας, την ενημέρωση αναφορικά με τα ψηφιακά εργαλεία της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και τη διαχείριση και δημιουργία υλικού στα social media του υπουργείου (FB, Twitter και Instagram). Η κατασκευή της ιστοσελίδας κοστολογείται στα 20.548 ευρώ, η δημιουργία εικαστικού υλικού για τα social media στα 72.168 ευρώ και η λειτουργία τηλεφωνικού και ηλεκτρονικού help-desk στα 35.563 ευρώ.

Ερώτηση Φίλη - Τζούφη στη Βουλή για τα 128.279 ευρώ

Αντί να επιλύσει τα προβλήματα που έχουν προκύψει στις πλατφόρμες και τα ψηφιακά εργαλεία της τηλεκπαίδευσης, το υπουργείο Παιδείας επιλέγει με απευθείας ανάθεση σε ιδιωτική εταιρεία την παροχή παροχής δικτυακής και ηλεκτρονικής επικοινωνίας για την καμπάνια του «Μαθαίνουμε στο σπίτι», τονίζουν, με σχετική ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και Μερόπη Τζούφη, σημειώνοντας πως η Νίκη Κεραμέως από τις 26 Μαρτίου έως τις 2 Απριλίου έχει εγκρίνει το ποσό των 128.279 ευρώ για υπηρεσίες ηλεκτρονικής επικοινωνίας και προώθησης της καμπάνιας «Μαθαίνουμε στο σπίτι».

«Την ίδια στιγμή», όπως επισημαίνουν, «δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ή απόφαση σχετικά με την επιτακτική υλικοτεχνική αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ), το οποίο αποτελεί τον πυλώνα του συστήματος τηλεκπαίδευσης και αδυνατεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες, όπως επίσης και η μέριμνα για παροχή ή/και επιδότηση τεχνολογικού εξοπλισμού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς που δεν διαθέτουν», και καλούν τη Νίκη Κεραμέως να απαντήσει εάν έγινε κάποια σχετική έρευνα αγοράς και επιλέχθηκε η πλέον συμφέρουσα πρόταση, με ποιον τρόπο αναμένεται να συμβάλει η δαπάνη των 128.279,24 ευρώ στη βελτίωση του συστήματος τηλεκπαίδευσης και ποια είναι τα προσδοκώμενα εκπαιδευτικά αποτελέσματα.

Επίσης, όπως επισημαίνει το Παρατηρητήριο για την Παιδεία του Τμήματος Παιδείας και του Κοινοβουλευτικού Τομέα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, το ποσό αυτό θα μπορούσε να διατεθεί για να προμηθευτούν εξοπλισμό περισσότεροι από 500 μαθητές, να διατεθούν συνδρομές για πρόσβαση στο Ιnternet και να αγοραστούν servers για το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, «το οποίο αδυνατεί να διαχειριστεί τον μεγάλο όγκο πληροφοριών που απαιτείται για την τηλεκπαίδευση».

...Εκ των υστέρων

Εφόσον το υπουργείο Παιδείας φρόντισε πρώτα να εξασφαλίσει τα χρήματα για την επικοινωνιακή καμπάνια του «Μένουμε σπίτι», σχεδόν ένα μήνα μετά την έναρξη της τηλεκπαίδευσης ανακοίνωσε, μόλις χθες, ότι από τις 8 Απριλίου θα υπάρχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο χωρίς χρέωση δεδομένων (zerorating) από κινητά δίκτυα για τις ψηφιακές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το υπουργείο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL