«Κύριε Ντομπρόβσκις, πολύ φοβάμαι ότι η αισιοδοξία και ο εξωραϊσμός που χαρακτήρισε την ομιλία σας και την ομιλία του κυρίου Σμιτ απέχουν πολύ από την πραγματικότητα: αύξηση της ανεργίας, αύξηση της φτώχειας, αύξηση των κοινωνικών ανισοτήτων, μείωση των επενδύσεων, αναιμική και σαθρή ανάκαμψη της οικονομίας" υπογράμμισε ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Δ. Παπαδημούλης, μιλώντας χθες στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου σε συζήτηση για τις πρωτοβουλίες ολοκλήρωσης της ΟΝΕ, ενώπιον του αντιπρόεδρου της Κομισιόν Βάλντις Ντομπρόβσκις και του εκπροσώπου του Συμβουλίου Νίκολας Σμιτ. "Αυτό οφείλεται στην αποτυχία μιας δογματικά μονομερούς λιτότητας, που θα έφερνε δήθεν επενδύσεις και έφερε αποεπένδυση, και σε μια στρεβλή, ελλειμματική αρχιτεκτονική της Ευρωζώνης, που αρνείστε να τη δείτε" πρόσθεσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, διερωτώμενος "πού λογοδοτεί το Eurogroup;" και επικρίνοντας ότι "το Eurogroup είναι το αφεντικό της Ευρωζώνης, η Κομισιόν είναι ο κομπάρσος και το Ευρωκοινοβούλιο βρίσκεται στο περιθώριο".
Θέλουμε να αλλάξουμε την Ευρώπη, όχι να δραπετεύσουμε
Στη συνέχεια, ο Δ. Παπαδημούλης δέχτηκε ερώτηση από τον Ολλανδό ευρωβουλευτή των Ευρωπαίων Συντηρητικών (ECR) και θιασώτη των απόψεων Σόιμπλε Πίτερ Βαν Ντάλεν: «Ο Έλληνας συνάδελφος σωστά ασκεί κριτική στην Ευρωζώνη και σε όσα συμβαίνουν, αλλά δεν ακούω κάποια πρόταση για λύση. Γιατί δεν βγαίνετε από την Ευρωζώνη, να διαπραγματευτείτε μετά μια μεγάλη διαγραφή χρέους; Μπορείτε να συνεχίσετε να λαμβάνετε λεφτά από τα ευρωπαϊκά ταμεία". Απαντώντας, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ επισήμανε ότι η άποψη αυτή είναι επανάληψη της "πρότασης Σόιμπλε", την οποία "απορρίπτει η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων", καθώς επίσης "η Κομισιόν, η κ. Μέρκελ και η σύνοδος κορυφής". "Όσο για τους Βρετανούς που σας χειροκρότησαν, τους συνιστώ, αν θέλουν σώνει και καλά κάποιο 'exit', να δουλέψουν για το 'Brexit' στο δημοψήφισμα που έχουν το 2017. Εμείς οι Έλληνες θέλουμε να αλλάξουμε την Ευρώπη, όχι να δραπετεύσουμε από αυτήν» συμπλήρωσε.
Φ.Κ.