Καταιγισμός καταγγελιών συσσωρεύεται τις τελευταίες ημέρες στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, από πολίτες που διαμαρτύρονται για τον τρόπο που καλύπτει η τηλεόραση την εκστρατεία για το Όχι και το Ναι στο δημοψήφισμα. Η μία κατηγορία καταγγελιών αφορά τον τρόπο που θέτουν τα κανάλια το ερώτημα του δημοψηφίσματος, αντί Ναι ή Όχι στη δανειακή σύμβαση, το ερώτημα μετατρέπεται σε δραχμή ή ευρώ, και μέσα ή έξω από το ευρώ. Μία δεύτερη κατηγορία καταγγελιών αφορά την εξόφθαλμη μονομέρεια στην κάλυψη του δημοψηφίσματος υπέρ του Ναι.
Με εμφανή την αγανάκτησή τους από τη συνεχιζόμενη προπαγάνδα των καναλιών, οι πολίτες με αλλεπάλληλα μέιλ στο ΕΣΡ ανέφεραν:
* «Τις ψευτοβρισιές του Στάθη Ψάλτη ξέρετε να τις κόβετε, τώρα δεν κάνετε τίποτα!»
* «Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο τα κανάλια χθες έδειχναν με το σταγονόμετρο τη συγκέντρωση του Όχι και σήμερα [σ.σ.: του Ναι] μεταδίδουν συνεχώς με live συνδέσεις. Πού είναι η ισοτιμία, Πού είναι η δημοκρατία;».
* «Έλεος πια! Δεν τους βλέπετε; Κάντε σωστά τη δουλειά σας!».
Όπως ενημέρωσε η αντιπρόεδρος του ΕΣΡ Λίνα Αλεξίου, μέχρι χθες το μεσημέρι είχαν πρωτοκολληθεί 21 καταγγελίες που είχαν φθάσει μέσω μέιλ, ενώ περίπου 100 πολίτες είχαν καταγραφεί, μέσω τηλεφώνου.
Ήδη, το ΕΣΡ καταγράφει την κάλυψη του δημοψηφίσματος από τους σταθμούς, όμως φάκελλο προς διερεύνηση έχει σχηματίσει για την προβολή από το Mega φωτογραφίας που εικονίζει ηλικιωμένη να προστατεύει άλλη γυναίκα να σηκώσει χρήματα από ΑΤΜ, το οποίο όμως βρίσκεται στη Ν. Αφρική, από φωτογραφία του 2012. Φάκελλος σχηματίστηκε και για άλλο σταθμό, για τον οποίο μάλιστα έχει ζητηθεί και εισαγγελική παρέμβαση.
Σημειώνεται ότι το ΕΣΡ, ήδη από τη Δευτέρα, με υπόδειξή του προς τα κανάλια συστήνει ψυχραιμία, ισοτιμία στην προβολή των απόψεων και τήρηση της δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Σε μη ακούοντες, βεβαίως.
ΑΓΓΕΛΑ ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ