Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
21.1°C24.7°C
2 BF 40%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
22 °C
18.6°C23.8°C
3 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
18.2°C23.2°C
2 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.8°C21.6°C
2 BF 62%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.9°C22.4°C
2 BF 52%
Συναυλίες μικρής φόρμας με μεγάλη εμβέλεια
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Συναυλίες μικρής φόρμας με μεγάλη εμβέλεια

132973646a.jpg

Στον 23ο χρόνο από την ίδρυσή της η Εταιρεία για το Κτήριο της Όπερας και της Ακαδημίας Λυρικής Τέχνης «Maria Callas» εισήλθε στην υλοποίηση της αναπαλαίωσης και λειτουργικής ολοκλήρωσης του μελάθρου της οδού Πατησίων, όπου η Ντίβα έζησε μετά την επιστροφή στη γενέθλια χώρα των γονέων της και μέχρι την επάνοδο στην υπερατλαντική γενέτειρά της, σε αναζήτηση της προοπτικής που η Ελλάδα της στέρησε με τον αποκλεισμό της από συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή ως «δωσίλογου»! Σε συνέντευξη Τύπου στο ίδιο αυτό οίκημα, η διαπρεπής πρόεδρος της Εταιρείας Βάσω Παπαντωνίου, rector spiritus του εγχειρήματος, υπό το προστατευτικό βλέμμα του Βασίλη Βασιλικού και με την υποστηρικτική αιγίδα του παρακαθημένου δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη, ανακοίνωσε το πιεστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών και τη δρομολόγηση της θεσμικής οικοδόμησης μιας Ακαδημίας με εχέγγυα εκπαιδευτικής παρουσίας de lege artis του μελοδράματος και συναφώς αξιώσεων επιπέδου ισοτιμίας με τα εγκυρότερα αντίστοιχα τριτοβάθμια ιδρύματα.

Λίγες ημέρες αργότερα, στις 3 Δεκεμβρίου, στην αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός», η κ. Παπαντωνίου παρουσίασε ένα ευρηματικό και απαιτητικό πρόγραμμα εναλλαγής φωνητικών μερών όπερας και έντεχνης μελωδίας με ενόργανες φαντασίες/μεταγραφές ποικίλης προέλευσης. Η δεξιοτεχνική φαντασία του Paul Taffanel πάνω στον «Ελεύθερο σκοπευτή» του C.M. v. Weber εισήγαγε τη βραδιά και την αξιοσημείωτη σύμπραξη της φλαουτίστας Ναταλίας Γεράκη με τον δυναμικό πιανίστα Απόστολο Παληό. Στη διαδρομή της γενναιόδωρης συναυλίας, η υψίφωνος Μυρσίνη Μαργαρίτη επωμίσθηκε δροσερά και ευαίσθητα τη δεύτερη από τις άριες της Αίνχεν, μια Vocalise του M. Ravel και τη σύντομη άρια της Μιμής από την τρίτη πράξη της «Μποέμ». Στη δεύτερη τη συνόδευσε αισθαντικά η αρπίστρια Μαρία Μπιλντέα, που υπερασπίστηκε με ασφαλή αρτιότητα και μια ακόμη Φαντασία πάνω στα «Παραμύθια του Χόφμαν», προτού ενώσει δυνάμεις με την πολύπλευρη μεσόφωνο Μαίρη-Έλεν Νέζη για το «Τραγούδι της ιτιάς» από τον «Οθέλλο» του Rossini. Είχε προηγηθεί μια εξίσου μελαγχολική ερμηνεία τους με την προσευχή της Rusalka από την ομώνυμη όπερα του A. Dvorak. Η μεταγραφή μελωδίας του Fr. Schubert από τον Fr. Liszt, μια ελεγεία του S. Rachmaninov και οι Παραλλαγές του Vl. Horowitz πάνω στην «Κάρμεν» υπηρετήθηκαν από τον Παληό με ευτυχή αναλογία εσωτερικότητας και δεξιοτεχνίας. Τέλος, Μαργαρίτη και Νέζη έλαμψαν συνδυαστικά με το ατμοσφαιρικό «ντουέτο των κερασιών» από τη «Λακμέ» του L. Delibes, ενώ ολοκλήρωσαν το επίσημο πρόγραμμα με την κοσμαγάπητη «Βαρκαρόλα».

Αποκαλυπτικού ενδιαφέροντος αποδείχθηκε και το πρόγραμμα υπό τον γενικό τίτλο «Το ελληνικό τραγούδι-Συνθέτες της Μικρασίας», που παρακολουθήσαμε στις 14 Δεκεμβρίου στην αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Η γνωστή για την τελειοθηρία της υψίφωνος Μίνα Πολυχρόνου και η φιλέρευνη μεσόφωνος Έλενα Μαραγκού με την προγραμματική επιμέλεια και συνοδεία του Δημήτρη Γιάκα, αδιαμφισβήτητου Έλληνα «unashamed accompanist» της γενιάς του, πρόσφεραν ένα πολύπτυχο ανθολόγιο μελωδιών λόγιας και ελαφράς ελληνικής μούσας, από τον Καλομοίρη και τον Πονηρίδη έως έναν εντυπωσιακής υποβλητικότητας κύκλο του Γ. Κωνσταντινίδη σε ποίηση Ρ. Ταγκόρ!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL