Μια ιδιαίτερα δυσάρεστη έκπληξη περίμενε χθες τους Θεσσαλονικείς και τον Δήμο Θεσσαλονίκης. Το έργο «Ομπρέλες» του Ζογγολόπουλου, που δεσπόζει στην παραλία της πόλης και έχει γίνει σημείο αναφοράς για δημότες και τουρίστες, για μια ακόμη φορά λεηλατήθηκε. Μία από τις 40 ομπρέλες του γλυπτού εξαφανίστηκε, ενώ και σε άλλα σημεία έχει κακοποιηθεί. Κάποιοι βλέπουν το γλυπτό, όπως τη γέφυρα του Παρισιού και κλειδώνουν λουκέτα πιθανόν ως "σύμβολα" αγάπης και μάλιστα σε ψηλά σημεία του, προξενώντας έτσι σημαντικές φθορές, όπως βαθουλώματα στις ομπρέλες. Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Νίκος Παππάς υποστηρίζει ότι οι βανδαλισμοί στο κομμάτι της νέας παραλία είναι συχνοί και αποκτούν χαρακτήρα «ασύλληπτης παραβατικότητας». «Θα έλθουμε σε επαφή με το Ίδρυμα Ζογγολόπουλου και θα δούμε ποιο είναι το καλύτερο που μπορεί να γίνει με τις "Ομπρέλες". Πρόκειται για έργο τέχνης, σίγουρα απαιτείται καθοδήγηση στο τι πρέπει να κάνουμε, για να το κάνουμε σωστά», δηλώνει, ωστόσο δεν απέκλεισε η ομπρέλα που λείπει να παρασύρθηκε από ισχυρό άνεμο και να βρίσκεται στον βυθό του Θερμαϊκού. Για την αντικατάσταση της ομπρέλας, σύμφωνα με τον τεχνίτη του Ζογγολόπουλου Λεωνίδα Γκίκα, θα πρέπει να αποσπαστεί μία ακόμη από τις ομπρέλες, προκειμένου να κατασκευαστεί αντίγραφό της, ενώ εξέφρασε την άποψη ότι υπάρχουν άριστοι τεχνίτες και στη Θεσσαλονίκη, που θα μπορούσαν να επισκευάσουν το γλυπτό.
Μαρούλα Πλήκα