«Όταν ασκείς πίεση σε έναν λαό, τότε αυτός κάποτε σηκώνεται», δηλώνει σε συνέντευξή του στη "Frankfurter Allgemeine Zeitung" ο Μίκης Θεοδωράκης, στέλνοντας μήνυμα «σ' αυτούς που θέλουν να μας στήσουν στον τοίχο», όπως λέει. Ο κορυφαίος συνθέτης μας καλεί τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα «να μην πάει στην ίδια κατεύθυνση με τους προκατόχους του» και προσθέτει: «Η Ευρώπη, η οποία διευθύνεται από το χρήμα, μου φαίνεται σαν μια τεράστια αράχνη και ο καθένας ο οποίος πέφτει στα δίχτυα της είναι χαμένος. Εμείς οι Έλληνες έχουμε καταφέρει πολλά». Ο Μίκης εξηγεί πως «από την αρχαιότητα είναι έτσι: η προδοσία ήρθε συχνά από μέσα. Οι προκάτοχοι της σημερινής κυβέρνησης τα υπέγραψαν όλα, πούλησαν τα ελληνικά ασημικά και μας είπαν ότι ο Σόιμπλε είναι ο αρχηγός. Τώρα εναπόκειται στον Αλέξη Τσίπρα να τα πάρει πίσω. Ελπίζω ότι δεν θα πάει στην ίδια κατεύθυνση με τους προκατόχους του». Σχετικά με τη συμμετοχή του σε μαζικές κινητοποιήσεις, ο συνθέτης αναφέρεται στην τελευταία διαδήλωση στις 12 Φεβρουαρίου 2012, όπου βρέθηκε μαζί με τον Μανώλη Γλέζο, λέγοντας πως «ήταν κατά της πολιτικής λιτότητας, η οποία μας έσπρωξε στη δυστυχία. Σήμερα είμαστε πάλι εκεί όπου ξεκινήσαμε μετά τη Χούντα: στο μηδέν. Η αστυνομία έριξε δακρυγόνα και εγώ δέχτηκα μια γερή δόση στο πρόσωπο. Νεαροί που ήθελαν να βοηθήσουν μου φόρεσαν μια μάσκα οξυγόνου, αλλά ήταν πολύ αργά. Τα πνευμόνια μου έπαθαν μεγάλη ζημιά και έπρεπε να μείνω επί εβδομάδες στο κρεβάτι, δεν είμαι πλέον ο παλιός Μίκης», ανέφερε.
Ο Μίκης στην "Frankfurter Allgemeine Zeitung": / Μήνυμα σ΄αυτούς που θέλουν να μας στήσουν στον τοίχο...