Η Φιλαρμονική του Βερολίνου, ίσως η σπουδαιότερη ορχήστρα του κόσμου, θα κάνει Πρωτομαγιά στην Αθήνα και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με το «Κοντσέρτο της Ευρώπης», που θα διευθύνει ο Σερ Σάιμον Ρατλ με σολίστα τον Λεωνίδα Καβάκο. Το μείζονος πολιτιστικής σημασίας και διεθνούς ακτινοβολίας γεγονός θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 1η Μαΐου, στις 12:00 το μεσημέρι, στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης.
Το ετήσιο «Κοντσέρτο της Ευρώπης» διοργανώνεται κάθε χρόνο σε διαφορετική ευρωπαϊκή πόλη και ειδικότερα σε χώρους μεγάλης ιστορικής σπουδαιότητας ή σε συναυλιακά κέντρα που έχουν συνδεθεί με εξαιρετικά πολιτιστικά επιτεύγματα. Η συναυλία θα μεταδοθεί τηλεοπτικά και μέσω Διαδικτύου σε πολλές χώρες. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την Εισαγωγή από την όπερα Σεμίραμις του Τζοακίνο Ροσίνι, το δεξιοτεχνικό Κοντσέρτο για βιολί σε ρε ελάσσονα, έργο 47 του Γιαν Σιμπέλιους με σολίστ τον Λεωνίδα Καβάκο και τη Συμφωνία αρ. 3 σε μι ύφεση μείζονα («του Ρήνου»), έργο 97 του Ρόμπερτ Σούμαν. Η εμφάνιση της Ορχήστρας πραγματοποιείται χάρη στη γενναιόδωρη χορηγία Έλληνα του εξωτερικού, ο οποίος επιθυμεί η δωρεά του να παραμείνει ανώνυμη. Κάθε Πρωτομαγιά από το 1991, η Φιλαρμονική του Βερολίνου διοργανώνει το ετήσιο «Κοντσέρτο της Ευρώπης» σε ανάμνηση της ίδρυσής της ως ανεξάρτητου μουσικού φορέα την 1η Μαΐου 1882.