Κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσαν από κοινού οι βουλευτές Αχαΐας και Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ, Ανδρέας Παναγιωτόπουλος και Διονύσης Καλαματιανός, με τη συνυπογραφή ακόμη εννέα βουλευτών του κόμματος, σχετικά με το αναγκαίο έργο για τους πολίτες και την τοπική οικονομία της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας με τον Πύργο και τα σοβαρά προβλήματα λειτουργίας του ιστορικού Οδοντωτού Διακοπτού-Καλαβρύτων.
Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι, παρά τις επανειλημμένες εξαγγελίες κυβερνητικών παραγόντων, καμία ουσιαστική πρόοδος δεν έχει σημειωθεί για τη σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα – Πύργος, με αποτέλεσμα οι Περιφερειακές Ενότητες Αχαΐας και Ηλείας να στερούνται μια κρίσιμη δημόσια υποδομή μεταφορών.
Στην ερώτηση υπογραμμίζεται ότι η κυβέρνηση έχει εγκαταλείψει πλήρως τον σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο, τη στιγμή που η λειτουργία της γραμμής Πάτρα – Κάτω Αχαΐα, σήμερα παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα, αφού τα δρομολόγια σταματούν στα Καμίνια και οι επιβάτες αναγκάζονται να μετεπιβιβαστούν σε λεωφορεία.
Οι βουλευτές ζητούν από την κυβέρνηση να προχωρήσει σε σαφή και δεσμευτικό σχεδιασμό για τη δημιουργία ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού άξονα που θα συνδέει την Αχαΐα με την Ηλεία. Επιπλέον, έμφαση δίνεται στη στρατηγική σημασία της σύνδεσης με την Αρχαία Ολυμπία, έναν παγκόσμια αναγνωρισμένο προορισμό πολιτισμού και τουρισμού.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στον Οδοντωτό σιδηρόδρομο Διακοπτού-Καλαβρύτων, ο οποίος βρίσκεται σε κατάσταση λειτουργικής και τεχνικής απαξίωσης. Τα δρομολόγια έχουν περιοριστεί δραματικά, ενώ υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε συντήρηση, προσωπικό και ανταλλακτικά. Παρά τις εξαγγελίες περί ενίσχυσης της γραμμής και τον χαρακτηρισμό του έργου ως «εθνικής σημασίας», η κυβέρνηση δεν έχει λάβει κανένα ουσιαστικό μέτρο, προκαλώντας σοβαρές επιπτώσεις στην τουριστική και οικονομική δραστηριότητα των Καλαβρύτων.
Οι βουλευτές τονίζουν ότι η εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου αποτελεί συνειδητή πολιτική επιλογή της κυβέρνησης να μην επενδύσει σε ένα φιλικό προς το περιβάλλον και οικονομικό μέσο μεταφοράς. Την ώρα που όλες οι ευρωπαϊκές χώρες ενισχύουν τις σιδηροδρομικές τους υποδομές, η Ελλάδα συνεχίζει να βασίζεται αποκλειστικά στα οδικά έργα, στερώντας από τους πολίτες της βιώσιμες, ασφαλείς και προσιτές μετακινήσεις.
Με την ερώτησή τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ ζητούν από τον αρμόδιο Υπουργό να απαντήσει:
· Αν υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο για την κατασκευή σύγχρονου σιδηροδρόμου που θα συνδέει την Αχαΐα με την Ηλεία.
· Αν υπάρχει επίσημος σχεδιασμός και χρηματοδότηση για την ανακαίνιση και επαναλειτουργία της γραμμής Πάτρα – Πύργος.
· Πότε θα αποκατασταθεί πλήρως η λειτουργία του Προαστιακού προς την Κάτω Αχαΐα, που σήμερα σταματά στα Καμίνια.
· Τι μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο για τη διασφάλιση της λειτουργίας και συντήρησης του Οδοντωτού.