Νέα σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση και στον Κυριάκο Μητσοτάκη για το έγκλημα στα Τέμπη εξαπέλυσε ο Αντώνης Σαμαράς στην ομιλία του κατά την πρόταση μομφής στη Βουλή με την οποία γνωστοποίησε ότι θα απέχει από την ψηφοφορία.
«Η κυβέρνηση χειρίστηκε με τον χειρότερο τρόπο την τραγωδία των Τεμπών. Οι γονείς είχαν δίκιο» είπε ο πρώην πρωθυπουργός και τόνισε ότι «ο κόσμος βγαίνει στους δρόμους, γιατί δύο χρόνια μετά το φοβερό δυστύχημα, ακόμα δεν είχαμε επίσημο πόρισμα.
Κι όταν πριν λίγες μέρες βγήκε το πόρισμα, αποκαλύφθηκε ότι υπήρξε φοβερή πυρκαγιά και έκρηξη, που δεν οφειλόταν στη σύγκρουση των δύο τρένων, αλλά σε άγνωστο φορτίο καυσίμων! Σίγουρα, όχι από τα έλαια των μηχανών. Και η κυβέρνηση προσπάθησε από την αρχή να αποσιωπήσει την ύπαρξη αυτού του παράνομου φορτίου, η ανάφλεξη του οποίου και αύξησε τον αριθμό των θυμάτων».
Ο Αντώνης Σαμαράς επισήμανε ότι «η ίδια η κυβέρνηση έλεγε ότι οι συγγενείς των θυμάτων "προεξοφλούσαν" ένα πόρισμα που δεν υπήρχε ακόμα.... Ενώ ήταν η ίδια η κυβέρνηση που προεξοφλούσε το πόρισμα. Που όταν όμως βγήκε, αποκαλύφθηκε ότι οι συγγενείς είχαν δίκιο...
Όπως επιβεβαιώθηκε, ότι πράγματι, έγιναν αλλεπάλληλα κι απανωτά λάθη στην πραγματογνωμοσύνη μετά το δυστύχημα. Με αποτέλεσμα να χαθούν πολύτιμα στοιχεία που δυσκολεύουν την έρευνα. Πράγμα που επίσης επισήμαναν οι γονείς των θυμάτων. Και απέρριπτε η κυβέρνηση. Κι αποδείχθηκε ότι - και σε αυτό - οι γονείς είχαν δίκιο».
Ο πρώην πρωθυπουργός αναφερόμενος στα μεγαλειώδη συλλαλητήρια της 28ης Φεβρουαρίου, σημείωσε:
«Εκατομμύρια Ελλήνων βγήκαν στους δρόμους. Πλήγμα μεγάλο και για την κυβέρνηση και για τη Δικαιοσύνη... Εκατομμύρια βγαίνουν στους δρόμους σε συμπαράσταση προς τις οικογένειες των θυμάτων, γιατί συνειδητοποιούν ότι - δυστυχώς! - όλοι και κυρίως τα παιδιά μας -θα μπορούσαμε να ήμασταν στη θέση τους. Και η κυβέρνηση, αντί να αγκαλιάσει τις οικογένειες των θυμάτων, αντιδικούσε μαζί τους».
Συνεχίζοντας τα πυρά προς το Μαξίμου, ο Αντώνης Σαμαράς είπε ότι «μόνη της η κυβέρνηση μετέτρεψε - μια παλλαϊκή έκφραση αλληλεγγύης στα θύματα, σε τεράστια αντικυβερνητική διαδήλωση...
Κι έτσι ενώ η τραγωδία έπρεπε να μας ενώσει και όχι να μας διχάσει, ο κόσμος κατάλαβε ότι από το πολύ... "επιτελικό κράτος", έχει χαθεί ο έλεγχος παντού».
Στη συνέχεια ο ανεξάρτητος βουλευτής μίλησε για υπουργούς που «περισσεύουν». Όπως σημείωσε, «αυτή τη στιγμή το πρόβλημα δεν είναι με τα μπλοκάκια του Σημίτη που μας λείπουν, αλλά οι 62 υπουργοί και υφυπουργοί που μας περισσεύουν!
Έχουμε στην Ελλάδα περισσότερα μέλη υπουργικού συμβουλίου απ’ ό,τι χώρες όπως η Αμερική, η Κίνα, η Γαλλία και η Γερμανία!
Μη περιμένετε να υπάρξει «επιτελικό κράτος» με τόσο υδροκεφαλικό κυβερνητικό σχήμα. Ούτε αξιολόγηση μπορεί να γίνει – που τη θυμηθήκατε πάλι χθες – ούτε έλεγχος μπορεί να υπάρξει, ούτε τραγωδίες μπορούν να αποτραπούν».