Live τώρα    
19°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
19 °C
14.2°C20.9°C
0 BF 48%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
14.9°C18.3°C
2 BF 60%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
11.0°C16.6°C
1 BF 45%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
17.7°C19.7°C
4 BF 71%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
11 °C
10.9°C14.6°C
0 BF 76%
Ταχιάος για flyover / Ωμή παραδοχή - «Προφανώς δεν υπήρχε κυκλοφοριακή μελέτη για τη φάση κατασκευής»
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ταχιάος για flyover / Ωμή παραδοχή - «Προφανώς δεν υπήρχε κυκλοφοριακή μελέτη για τη φάση κατασκευής»

Ο Νίκος Ταχιάος στην παρουσίαση του flyover
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ (Φωτογραφία αρχείου)

Στην ωμή παραδοχή ότι η εργασίες κατασκευής του flyover στη Θεσσαλονίκη ξεκίνησαν χωρίς βασικές μελέτες, προχώρησε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, μετά από συνεδρίαση στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο ίδιος, μία ημέρα μετά την απόφαση του ΣτΕ για «πάγωμα» των εργασιών κατασκευής του flyorver, παραδέχθηκε ότι δεν υπήρχε μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων του έργου στη φάση της κατασκευής, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «προφανώς δεν υπήρχε τέτοια μελέτη».

Σε μια προσπάθεια μάλιστα να δικαιολογήσει τις προχειρότητες με τις οποίες ξεκίνησε το φαραωνικό έργο συνολικού κόστους 1,55 δισ. ευρώ σημείωσε ότι «δεν ήταν δυνατόν να γίνουν καταγραφές στο χρόνο που θέλαμε» και παραδέχθηκε ότι «τώρα γίνονται καταγραφές».

Με λίγα λόγια ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε δίχως ντροπή ότι οι εργασίες ξεκίνησαν χωρίς να έχει προβλεφθεί ούτε κατά προσέγγιση η όχληση που θα δημιουργηθεί στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι όσον αφορά στα όσα υποστηρίζουν οι φορείς που κατέφυγαν στο ΣτΕ κατά του flyover, σχετικά με τη στατική μελέτη ο ίδιος μάσησε τα λόγια του παραδεχώμενος ότι υπήρχε «η οποία όμως ήταν σε επίπεδο εντελώς προκαταρκτικό».

Ωστόσο σε ακόμη μία προσπάθεια να πει ότι «δεν τρέχει και τίποτα», δήλωσε ότι «όλα αυτά αποτελούν τον κανόνα με τον οποίο γίνονται συνήθως τα έργα με αυτά τα χαρακτηριστικά. Δεν είναι κάτι αυτό».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Δεν έχει νόημα να τα συζητάμε, προφανώς υπήρχε κυκλοφοριακή μελέτη η οποία πιστοποιούσε με τη σκοπιμότητα του έργου. Υπήρχε και στατική μελέτη η οποία όμως ήταν σε επίπεδο εντελώς προκαταρκτικό. Το έργο έχει χαρακτηριστικά μελέτης κατασκευής (…) και τις μελέτες εφαρμογής τις κάνει ο ανάδοχος. Η εκπόνηση μελετών αποτελεί αντικείμενο του χρονοδιαγράμματος του έργου. Δηλαδή συνυπολογίζεται στο χρονοδιάγραμμα του έργου. Όλα αυτά αποτελούν τον κανόνα με τον οποίο γίνονται συνήθως τα έργα με αυτά τα χαρακτηριστικά. Δεν είναι κάτι αυτό. Αυτό που θέλουν να πουν, συνήθως αυτό ξεκινούν και λένε, ότι δεν υπήρχε κυκλοφοριακή μελέτη των επιπτώσεων του έργου στη φάση της κατασκευής. Προφανώς δεν υπήρχε τέτοια μελέτη διότι δεν ήταν δυνατόν να γίνουν καταγραφές στο χρόνο που θέλαμε. Τώρα γίνονται καταγραφές, τώρα γίνονται παρεμβάσεις» σημείωσε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός.

Ακόμη, για άλλη μία φορά άφησε αιχμές κατά όσων αντιδρούν, υποστηρίζοντας πως «έχουν το έννομο συμφέρον να αντιδρούν αλλά η πόλη δεν είναι μόνο όσοι θεωρούν ότι αγγίζονται από τις συνέπειες ενός έργου όπως το Flyover, είναι και όλοι οι υπόλοιποι πολίτες αλλά κυρίως και όσοι έχουν ένα πολιτικό ρόλο».

Όσον αφορά στο για ποιο λόγο δεν κατατέθηκε φάκελος από το υπουργείο Περιβάλλοντος στην εισαγγελία όταν οι κάτοικοι καταγγέλλουν ότι θα μπορούσε να συμβεί αυτό από τις αρχές Δεκεμβρίου, ο υφυπουργός είπε «φάκελος έχει κατατεθεί από τον Οκτώβριο γιατί οι προσφυγές είναι από το προηγούμενο έτος»

Εμφανώς μπερδεμένος και αυτός αναφορικά με το ποιο υπουργείο (Υποδομών ή Περιβάλλοντος) έχει τελικά την αρμοδιότητα, σημείωσε ότι «το υπουργείο Υποδομών είχε στείλει και αυτό στο ΣτΕ τις απόψεις του και ο ανάδοχος του έργου και όλοι οι παράγοντες». Ωστόσο για ποιο λόγο το υπουργείο Περιβάλλοντος δεν έκανε κάτι παρέμεινε αναπάντητο.

Τέλος ο κ. Ταχιάος σε μια προσπάθεια να φέρει προ τετελεσμένων γεγονότων τη Δικαιοσύνη δεν παρέλειψε να σημειώσει το εργοτάξιο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 80%, γεγονός το οποίο πλέον κάνει την κατάσταση «μη αναστρέψιμη».

«Ήταν έτοιμο να παραδοθεί τέλος Απριλίου το εργοτάξιο. Αυτό σημαίνει ότι αν σήμερα σταματούσαν το έργο θα έπρεπε να λυθεί μια σύμβαση δημόσιου ιδιωτικού τομέα ένα ΣΔΙΤ το οποίο δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, στη συνέχεια να επανακυρήξουμε μια νέα εργολαβία για να πάει να αναστρέψει τη μορφή που έχει πάρει σήμερα ο Περιφερειακός για να την επιστρέψει στην πρότερη κατάσταση» σημείωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα, κατά τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι κάτοικοι και οι φορείς της Θεσσαλονίκης που προσέφυγαν στη δικαιοσύνη κατά του flyover τόνισαν ότι το έργο ξεκίνησε χωρίς τρεις μελέτες (οριστική κυκλοφοριακή μελέτη, μελέτη οδοποιίας και μελέτη στατικότητας) υπογραμμίζοντας ο φάκελος στο ΣτΕ εκκρεμούσε από τις αρχές Δεκεμβρίου και ότι το δημόσιο θα μπορούσε να τον είχε συμπληρώσει νωρίτερα και να μην είχαν σταματήσει οι εργασίες κατασκευής.

«Κατέληξαν χθες ότι αρμόδιο είναι το υπουργείο περιβάλλοντος. Δεν είχαν δηλαδή μέχρι λίγες μέρες πριν το δικαστήριο καταλήξει πιο είναι το αρμόδιο υπουργείο για να καταθέσει φάκελο» σχολίασε χαρακτηριστικά ο νομικός εκπρόσωπος του Συνδέσμου Κατοίκων Κωνσταντινοπουλιτών, -ένας από τους φορείς που προσέφυγαν κατά του έργου στο ΣτΕ, Αλέξης Αδαμίδης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL