Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
14.2°C20.4°C
2 BF 49%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
13.8°C18.6°C
2 BF 60%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
10.0°C17.1°C
1 BF 42%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
15.4°C18.8°C
4 BF 73%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
10 °C
9.9°C14.1°C
2 BF 76%
Flyover / «Το έργο ξεκίνησε χωρίς τρεις μελέτες» - Από τον Δεκέμβριο εκκρεμεί ο φάκελος στο ΣτΕ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Flyover / «Το έργο ξεκίνησε χωρίς τρεις μελέτες» - Από τον Δεκέμβριο εκκρεμεί ο φάκελος στο ΣτΕ

Συνέντευξη Τύπου για τον flyover
voria.gr

Το μπάχαλο και τις επικίνδυνες προχειρότητες αναφορικά με την κατασκευή του Flyover στη Θεσσαλονίκη, ανέδειξαν οι κάτοικοι και οι φορείς, που κατέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου στον απόηχο της χθεσινής απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου για προσωρινό «πάγωμα» των εργασιών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όπως επισημαίνει ο νομικός εκπρόσωπος του Συνδέσμου Κατοίκων Κωνσταντινοπουλιτών, -ένας από τους φορείς που προσέφυγαν κατά του έργου στο ΣτΕ- Αλέξης Αδαμίδης μόλις χθες κατέληξε το ελληνικό δημόσιο ποιο είναι τελικά το αρμόδιο υπουργείο καθώς ενώ τη σύμβαση έχει επεξεργαστεί και υπογράψει προϊστάμενος υπηρεσίας του υπουργείου Υποδομών, τον φάκελο σχετικά με κατασκευή του Flyover έπρεπε να καταθέσει το υπουργείο Περιβάλλοντος.

«Κατέληξαν χθες ότι αρμόδιο είναι το υπουργείο περιβάλλοντος. Δεν είχαν δηλαδή μέχρι λίγες μέρες πριν το δικαστήριο καταλήξει πιο είναι το αρμόδιο υπουργείο για να καταθέσει φάκελο» σχολίασε χαρακτηριστικά ο ίδιος, ενώ απαντώντας στο κυβερνητικό αφήγημα περί καθυστερήσεων με ευθύνη όσων καταφεύγουν στη δικαιοσύνη, τόνισε ότι το ελληνικό Δημόσιο είχε δικαίωμα να καταθέσει φάκελο στο ΣτΕ και να μη χρειαστεί να διακοπούν προσωρινά οι πρόδρομες εργασίες κατασκευή,ς από τις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου.

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στις επικίνδυνες συνθήκες που διαμορφώνουν -όπως είπε- οι εργασίες για το Flyover, καθώς το έργο ξεκίνησε δίχως να έχουν κατατεθεί τρεις απαραίτητες μελέτες: Η οριστική κυκλοφοριακή μελέτη, η μελέτη οδοποιίας και η μελέτη στατικότητας.

Οι μελέτες αυτές, όπως τόνισε, «θα έπρεπε να έχουν κατατεθεί πριν τον Νοέμβριο που ξεκίνησε το έργο και όχι το πρώτο 6μηνο του 2024, όπως έχουν διαμηνύσει οι αρμόδιοι».

«Η αναστολή των εργασιών και η όποια καθυστέρηση προόδου και όποια άλλη επιβάρυνση δημιουργηθεί στον κόσμο και στους οδηγούς δεν αφορά πράξεις των αιτούντων αλλά είναι αποκλειστικά υπαιτιότητα του αρμόδιου υπουργείου που δεν κατέθεσε τον φάκελο» τόνισε ο νομικός εκπρόσωπος και πρόσθεσε ότι η καθυστέρηση των έργων είναι ένα ζήτημα «που θα πρέπει να τεθεί σε αυτούς που έχουν συντάξει ένα πρόχειρα μελετημένο έργο, σε αυτούς που έχουν υπογράψει μία σύμβαση τον Δεκέμβριο του 2022, θυμίζω ότι αρμόδιος υπουργός ήταν ο Κώστας Καραμανλής του Αχιλλέα, για να μην το ξεχνάμε και αυτό».

«Επίσης την ερώτηση (σ.σ. θα πρέπει να απαντήσουν) γιατί αποφάσισαν να ξεκινήσουν ένα έργο εκατομμυρίων χωρίς να έχουν διασφαλίσει τις απαραίτητες διαδικασίες για την ασφαλή κίνηση οχημάτων εκτάκτων αναγκών όπως πυροσβεστικά, περιπολικά, ασθενοφόρα ΙΧ γιατρών που καλούνται να ανταποκριθούν σε συμβάντα είτε στα νοσοκομεία Παπαγεωργίου, Παπανικολάου, 424 είτε σε οποιονδήποτε άλλο πολίτη».

Υπενθυμίζεται ότι εκτός από τους κατοίκους των Κωνσταντινουπολίτικων, στο ΣτΕ για την ακύρωση του έργου είχαν προσφύγει και τα μέλη της Επιτροπής Προστασίας του Σέιχ Σου, αλλά και τα μέλη του Συλλόγου Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης.

«Θα θυσιαστούν χιλιάδες δέντρα και θα πλημμυρίσουν τα ήδη μπαζωμένα ρέματα του δάσους, με οποίους κινδύνους αυτό συνεπάγεται», είπε σύμφωνα με το voria.gr ο κ. ο πρόεδρος Συλλόγου Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Λαμπρινίδης και πρόσθεσε ότι «το δάσος θα κινδυνεύσει να καταστραφεί».

Από την πλευρά της, η γενική γραμματέας της Επιτροπής Προστασίας του Σέιχ Σου, Λευκοθέα Βιζέλη, υπογράμμισε ότι το Flyover «βασίζεται σε μελέτη του 2011 που τροποποιήθηκε το 2020».

Έκανε λόγο για ένα «φαραωνικό έργο» το οποίο δημιουργεί μία «απαράδεκτη κατάσταση και δυσχεραίνει την κίνηση των οχημάτων ασφαλείας», ενώ παράλληλα τόνισε ότι «υποτιμούνται 82 στρέμματα δάσους, αίρεται η αναδάσωση για 75 στρέμματα και κατεδαφίζονται οι γέφυρες που ενώνουν το Σέιχ Σου με την πόλη».

Τέλος, ο διδάκτωρ περιβαλλοντολόγος, Κώστας Νικολάου, μίλησε για τις επιπτώσεις του έργου και έκανε ειδική αναφορά στην ατμοσφαιρική ρύπανση.

Όπως είπε, η Ελλάδα έχει καταδικαστεί κυρίως για τη μόλυνση του αέρα της Θεσσαλονίκης και στο πλαίσιο αυτό τόνισε πως «1.000 άνθρωποι κάθε χρόνο πεθαίνουν πρόωρα στη Θεσσαλονίκη λόγω των προβλημάτων που δημιουργούνται από τα αιωρούμενα μικροσωματίδια και με την κίνηση που δημιουργούν τα έργα αυτά, η ατμόσφαιρα επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL