Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.1°C20.8°C
2 BF 50%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
15.2°C18.5°C
2 BF 73%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
15 °C
12.6°C15.5°C
3 BF 73%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
17 °C
16.5°C17.8°C
2 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
15 °C
14.5°C14.6°C
1 BF 59%
Η θηριώδης ευαισθησία του Κ. Καραμανλή
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Η θηριώδης ευαισθησία του Κ. Καραμανλή

Ο Κώστας Καραμανλής στην Εξεταστική Επιτροπή
(INTIME NEWS/ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΙΑΚΟΣ)

Η πρόσφατη οικτρή εμφάνιση του Κ. Καραμανλή στην Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη εξακολουθεί να προκαλεί τις αντιδράσεις των συγγενών των θυμάτων. Τόσο για τον προκλητικό τρόπο με τον οποίο ο πρώην υπουργός Μεταφορών επιχειρεί να απαλλάξει τον εαυτό του από κάθε ευθύνη, όσο και για την έμμεση απαξίωση προς τους συγγενείς των θυμάτων, που καταγγέλλουν και αναζητούν την αλήθεια, αντί να διέρχονται το πένθος τους σιωπηλά.

Οπως φάνηκε από την κατάθεσή του, η γραμμή του Κ. Καραμανλή είναι ότι δεν έχει καμία ευθύνη για το δυστύχημα στα Τέμπη γιατί δεν είχε τίποτα να κάνει. Όλα έβαιναν καλώς και στο δίκτυο επικρατούσαν συνθήκες απόλυτης ασφάλειας. Αυτό σημαίνει ο ισχυρισμός του ότι τα πάντα οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος και ότι ακόμα και αν όλα τα συστήματα λειτουργούσαν, πάλι το δυστύχημα θα είχε συμβεί, γιατί «και τα συστήματα άνθρωποι τα χειρίζονται…». Ο ισχυρισμός αυτός είναι αστείος και προκλητικός απέναντι στα θύματα του δυστυχήματος και στις οικογένειές τους. Πάντοτε υπάρχει το ενδεχόμενο να συμβεί ανθρώπινο λάθος στα τρένα, όπως υπάρχει και το ενδεχόμενο να φύγει ο επόπτης 20 λεπτά νωρίτερα από το σταθμαρχείο. Ή να πέσει στο πάτωμα λιπόθυμος. Ή να βάλει κάποιος για σταθμάρχη ένα μισοεκπαιδευμένο ρουσφέτι που δεν ξέρει τι κουμπιά πατάει. Ακριβώς γι’ αυτό υπάρχουν τα συστήματα, για να προστατεύουν τα τρένα από ανθρώπινο λάθος. Αν λειτουργούσαν τα φανάρια κατά μήκος της μονής γραμμής, κάποιος από τους δύο μηχανοδηγούς θα είχε καταλάβει ότι κάτι δεν πάει καλά. Και αν λειτουργούσε και το σύστημα GSM-R, ο ένας μηχανοδηγός θα μπορούσε να επικοινωνήσει με τον άλλο ή με το σταθμαρχείο και να επιβεβαιώσει ότι όντως κάτι δεν πήγαινε καλά. Και αν επιπλέον λειτουργούσε και το σύστημα ETCS, τα τρένα θα είχαν ακινητοποιηθεί χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Όλα αυτά αν λειτουργούσαν τα φανάρια. Αλλά τα φανάρια είχαν χαλάσει από το 2019 και δεν είχαν επισκευαστεί.

Δεν είναι, λοιπόν, σοβαρός ο ισχυρισμός ότι όσο ασφαλές και να είναι το σύστημα, πάντα κάποιος μπορεί να προκαλέσει ατύχημα. Ούτε ότι όλα τα συστήματα άνθρωποι τα χειρίζονται, οπότε είτε υπάρχουν είτε δεν υπάρχουν το επίπεδο ασφάλειας είναι πάνω κάτω το ίδιο. Αυτά τα λέει ο Κ. Καραμανλής για να απαλλάξει τον εαυτό του. Και για να τον απαλλάξει ακόμα περισσότερο, αρνείται να παραδεχτεί ότι στο εξώδικο των μηχανοδηγών υπάρχει προειδοποίηση και σήμα κινδύνου. «Απλά μας παρότρυναν να ολοκληρώσουμε το έργο» ισχυρίστηκε στην Επιτροπή, «… πουθενά δεν λένε ότι τα τρένα δεν είναι ασφαλή». Αυτή είναι η υπερασπιστική γραμμή του πρώην υπουργού. Και για να τον καλύψει, η ανεκδιήγητη πλειοψηφία της Ν.Δ. στην Επιτροπή, διά του ανεκδιήγητου προέδρου της, αρνείται να καλέσει τον τότε πρόεδρο των μηχανοδηγών να καταθέσει. Γιατί αν καταθέσει, θα κάνει τους ισχυρισμούς του Κ. Καραμανλή φύλλο και φτερό. Είναι να μην εξοργίζονται οι συγγενείς των θυμάτων;

Ως ένδειξη της ευαισθησίας του ο Κ. Καραμανλής προβάλλει το γεγονός ότι παραιτήθηκε αμέσως μετά το δυστύχημα. Δηλαδή, ότι κρύφτηκε, την ώρα που όλη η κοινωνία κοιτούσε προς το μέρος του, ρωτώντας τι έφταιγε. Προχθές στο Μega η Σμαρώ Οικού, αδερφή του μηχανοδηγού, είπε πως, αντίθετα με ό,τι ισχυρίζεται ο πρώην υπουργός, δεν ξέρει κανέναν από τους συγγενείς που να έχει επικοινωνήσει μαζί του. Αυτό είναι ένδειξη ότι τη θηριώδη ευαισθησία που ο Κ. Καραμανλής πιστώνει στον εαυτό του δεν του την αναγνωρίζει κανένας άλλος. Αλλά κάνει ότι δεν το προσέχει.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL