Χωρίς lockdown 3.000 κρούσματα. Με lockdown 3.073 κρούσματα. Μήπως η κυβέρνηση έχει αποτύχει παταγωδώς στη διαχείριση της πανδημίας; Μήπως η κυβέρνηση πρέπει να αναθεωρήσει τα επιβαλλόμενα μέτρα; Αδιαμφισβήτητα, εν μέσω πανδημίας, το πιο αποτελεσματικό μέτρο για να αναστείλει την εξάπλωση του ιού είναι ο εγκλεισμός. Για πόσους μήνες όμως; Για πόσον καιρό η χώρα μας θα βρίσκεται σε χειμερία νάρκη; Εφόσον ύστερα από τέσσερις ολόκληρους μήνες εγκλεισμού οι διασωληνωμένοι αυξάνονται και τα νοσοκομεία ασφυκτιούν, γιατί η κυβέρνηση επιμένει στην τήρηση των ίδιων μέτρων ή ακόμα και στην επιβολή σκληρότερων;
Και ξεκινάμε να μετράμε τους πληγέντες. Επιχειρήσεις, εστιατόρια, μπαρ, μαγαζιά έχουν παραλύσει, τα έξοδα έχουν πολλαπλασιαστεί προκειμένου να κρατηθούν στη ζωή και το εισόδημα, μηδενικό. Το οξύμωρο είναι ότι η ίδια η κυβέρνηση πρόβαλλε όλους αυτούς τους μήνες ως μέλημά της, μετά τη σωτηρία των πολιτών, τη σωτηρία της οικονομίας. Και ο κόσμος, αντί να συνωστίζεται στα εστιατόρια και τα μπαρ, συνωστίζεται στις πλατείες και στα πάρκα. Ωστόσο, δεν κατηγορώ τους συμπολίτες μας όταν μετά από τέσσερις μήνες εγκλεισμού διαπιστώνουν ότι δεν υπάρχει φως στο τούνελ. Πώς όμως διασφαλίζεται η τήρηση των μέτρων και των αποστάσεων όταν τα αστυνομικά όργανα όχι μόνο δεν πραγματοποιούν ελέγχους, αλλά προκαλούν συγκρούσεις με αποτέλεσμα να εκτυλίσσονται βιαιοπραγίες;
Αναπόφευκτα δημιουργούνται αισθήματα ανασφάλειας. Καλλιεργείται ο μεσσιανισμός, καθώς οι πολίτες, βρισκόμενοι σε απόγνωση, αναζητούν έναν σωτήρα αφού δεν μπορούν να εναποθέσουν τις ελπίδες τους στην κυβέρνηση. Είναι πασίδηλο ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε αδιέξοδο, στο οποίο οδηγήθηκε μόνη της με τα «έξυπνα» μέτρα που επέβαλε τους τελευταίους μήνες. Μέτρα αυστηρά, αλλά αναποτελεσματικά, γιατί ο κύριος Μητσοτάκης, ζώντας στον μικρόκοσμό του, δεν έχει έρθει αντιμέτωπος με την πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα η οποία έχει επιφέρει επιπτώσεις στην οικονομία και την κοινωνία σαν σύνολο.
Πώς όμως είναι δυνατό μια κυβέρνηση να προβεί σε σωστούς και αποτελεσματικούς χειρισμούς όταν η ίδια αδυνατεί να διαχειριστεί τα τεκταινόμενα; Μήπως ήρθε η ώρα να κάνει η κυβέρνηση την αυτοκριτική της; Να αναλογιστεί τα λάθη της και να πάψει να επιρρίπτει τις ευθύνες στην αντιπολίτευση;
* Η Φοίβη Παπαδοπούλου είναι φοιτήτρια Νομικής