Στις 14 Φεβρουαρίου “ημέρα των ερωτευμένων” η Φ. Γεννηματά θα βρεθεί στο Βερολίνο για ραντεβού με το ηγετικό στέλεχος του SPD Όλαφ Σολτς, υπουργό Οικονομικών της Γερμανίας και αντικαγκελάριο, σε μια προσπάθεια να αναθερμάνει τις σχέσεις του ΚΙΝ.ΑΛΛ. με τους Ευρωπαίους Σοσιαλιστές και ιδιαίτερα με τη γερμανική Σοσιαλδημοκρατία, που εδώ και πολλούς μήνες είναι ψυχρές.
Διακηρυγμένη επιδίωξη της προέδρου του ΚΙΝ.ΑΛΛ. σε αυτή τη συνάντηση είναι “να ανατραπεί η εικόνα που παρουσιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ στο εξωτερικό για την Ελλάδα και την πορεία της οικονομίας” και ότι “η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι προοδευτική πολιτική κι αυτό το καταμαρτυρούν οι πραγματικοί αριθμοί της πραγματικής οικονομίας”. Να “αποδείξει” δηλαδή στον Σολτς ότι ο ΣΥΡΙΖΑ (η πολιτική του, το πρόγραμμά του, οι προθέσεις του και οι στοχεύσεις του) δεν είναι προοδευτικός.
Άλλωστε μπορεί να έχουν αλλάξει και τα δεδομένα τρεις μήνες μετά από τότε που ο Έλληνας πρωθυπουργός συναντιόταν με τον αντικαγκελάριο Σολτς στο Βερολίνο. Από τότε που στο τετ α τετ τους είχε μπει και το θέμα της μη περικοπής των συντάξεων, οι οποίες τελικά δεν περικόπηκαν. Μια συνάντηση που είχε γίνει στο περιθώριο της συμμετοχής του Αλ. Τσίπρα ως κεντρικού ομιλητή σε διοργάνωση του SPD.
Σε κάθε περίπτωση, πηγαίνοντας στο Βερολίνο για το κρίσιμο ραντεβού με τη γερμανική Σοσιαλδημοκρατία, η Φ. Γεννηματά θα μπορούσε να μην ξεχάσει να πάρει στις αποσκευές της ορισμένα από τα καλύτερα "αναμνηστικά" του ΚΙΝ.ΑΛΛ. με το SPD και την ευρωπαϊκή Σοσιαλδημοκρατία από το 2018…
“Ας πει στο κόμμα του να αποχωρήσει απ’ την κυβέρνηση με τη Μέρκελ”
11 Μαΐου. “Ο κ.Μπούλμαν είναι στέλεχος του SPD. Aς πει στο κόμμα του να αποχωρήσει από την κυβέρνηση με τη Μέρκελ. Ξεχάσαμε ότι ο κ. Τσίπρας έπαιρνε τηλέφωνο τον Σούλτς και του ζητούσε να κάνει κυβέρνηση με τη Μέρκελ”.
Σχόλιο της Χαρ. Τρικούπη σε άτυπο σημείωμα που εξηγούσε “γιατί” ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι κεντροαριστερό κόμμα. Για κάποιο λόγο το ΠΑΣΟΚ ένιωσε την ανάγκη να εξηγήσει το... αυτονόητο, “απαντώντας” έτσι στον πρόεδρο της Ευρωομάδας των Σοσιαλιστών και Σοσιαλδημοκρατών Ούντο Μπούλμαν, που είχε καλέσει τα προοδευτικά πολιτικά κόμματα στην Ελλάδα “να ενώσουν τις δυνάμεις τους στον δρόμο για το μέλλον της χώρας και να απομακρυνθούν από τη Δεξιά”. Είχε καλέσει δηλαδή το ΚΙΝ.ΑΛΛ. να μην (ξανα)συνεργαστεί μετεκλογικά με τη Ν.Δ.
Το “εύγε” του Γεωργιάδη
19 Ιουνίου. Σε συνάντησή της με τον πρόεδρο του ΕΣΚ Σ. Στάνισεφ στις Βρυξέλλες, η Φ. Γεννηματά παρουσιάζει τις απόψεις της για τη συμφωνία Ελλάδας - ΠΓΔΜ. “Κατανοούμε μεν το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών για την επίτευξη συμφωνίας, δεν δεχόμαστε όμως υποδείξεις, ούτε βεβαίως συμμεριζόμαστε την εκτίμησή τους για την αποτελεσματικότητα της συμφωνίας”.
Ο ακραίος αντιπρόεδρος της Ν.Δ. Άδ. Γεωργιάδης, πιάνει το μήνυμα και συγχαίρει την πρόεδρο του ΚΙΝ.ΑΛΛ. με ένα εύγλωττο “εύγε!”, στο Twitter.
“Υποτακτικοί του Σόιμπλε και της Μέρκελ”
29 Ιουνίου. Ο βουλευτής του ΚΙΝ.ΑΛΛ., δηλαδή του ΠΑΣΟΚ, δηλαδή του κόμματος που εκπροσωπεί το ΕΣΚ στην Ελλάδα, Οδ. Κωνσταντινόπουλος μέσω Twitter χαρακτήριζε “υποτακτικούς του Σόιμπλε και της Μέρκελ” τους Ευρωπαίους Σοσιαλιστές προσθέτοντας ότι “είναι τιμή μας να μας καταχεριάζουν” αυτοί. Αναφερόταν στους Ευρωσοσιαλιστές παραθέτοντας δημοσίευμα κατά το οποίο το Μαξίμου σχολίαζε ότι “οι Ευρωπαίοι Σοσιαλιστές 'καταχέριασαν' τη Φώφη και μίλησαν διθυραμβικά για Τσίπρα”, με αφορμή τη Συμφωνία των Πρεσπών. Η Χαρ. Τρικούπη ποτέ δεν καταδίκασε τους χαρακτηρισμούς του βουλευτή της.
“Την τελευταία δεκαετία η ευρωπαϊκή Σοσιαλδημοκρατία είχε χαμηλά αντανακλαστικά”
10 Ιουλίου. “Σήμερα, δεν γνωρίζω κανέναν σοβαρό άνθρωπο ο οποίος δεν αναγνωρίζει ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε καλό δρόμο” δήλωνε ο επικεφαλής της ευρωομάδας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών Ούντο Μπούλμαν ενόψει της εξόδου της χώρας από το Μνημόνιο.
Η Φ. Γεννηματά έσπευσε να απαντήσει εμμέσως ασκώντας κριτική στους Σοσιαλιστές: “Χρειάζονται, πρώτα και πάνω από όλα, ένα νέο όραμα και τολμηρές προοδευτικές προτάσεις”, “μακριά από τη Δεξιά και τη συντήρηση, μακριά από τον λαϊκισμό και τις πολιτικές λιτότητας”, “την τελευταία δεκαετία η ευρωπαϊκή Σοσιαλδημοκρατία είχε χαμηλά αντανακλαστικά". Αυτά τα είπε η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ...
20 Αυγούστου. Ιστορική μέρα, έξοδος απ' το Μνημόνιο. "Αν παραμείνει πρωθυπουργός, θα το αποφασίσει ο ελληνικός λαός. Αλλά νομίζω ότι του αξίζει να του εμπιστευτεί κανείς το μέλλον της Ελλάδας", δήλωσε στη Deutsche Welle ο Μ. Σουλτς για τον Αλ. Τσίπρα. To ΚΙΝ.ΑΛΛ. έδωσε τόπο στην οργή. Του τη “φύλαγε” για αργότερα.
Νεύρα στο Ζάππειο
18 Σεπτεμβρίου. Ο “αγαπημένος” του ΚΙΝ.ΑΛΛ. Ού. Μπούλμαν, στην Αθήνα, προσκεκλημένος από το Ίδρυμα Φρίντριχ Έμπερτ σε εκδήλωση στο Ζάππειο, καλεί ανοικτά φιλελεύθερους και αριστερούς σε ένα προοδευτικό μέτωπο που θα δώσει τον αγώνα “για να μη γίνει αυτοεκπληρούμενη προφητεία η επέλαση της Δεξιάς και της Ακροδεξιάς”.
Η Φ. Γεννηματά απουσιάζει, παρότι είχε προσκληθεί, εκδηλώνοντας επιδεικτικά τη δυσφορία της. Παρών ο Β. Κεγκέρογλου, όπως φάνηκε, με “αποστολή” να εκδηλώσει τη δυσαρέσκεια της προέδρου του. Απευθύνθηκε στον Μπούλμαν για να τον “στριμώξει” για τη συνεργασία του SPD με τη Μέρκελ. Δεν τα κατάφερε.
“Με Σουλτς το SPD ολοένα και θα βυθίζεται”
11 Νοεμβρίου. Ο Μάρτιν Σουλτς υποστηρίζει πως η Ευρωπαϊκή Σοσιαλδημοκρατία θα αναζωογονηθεί εάν ακολουθήσει “το μοντέλο Τσίπρα”. Του τη... χάρισαν μία, δεύτερη δεν τον συγχώρησαν. “Το ΚΙΝ.ΑΛΛ. με τη Φώφη Γεννηματά καταγράφει ανοδική πορεία, ενώ το SPD με ηγέτη τον Σουλτς ολοένα και θα βυθίζεται” είπαν κύκλοι της Χαρ. Τρικούπη.
“Το SPD έχει πάψει προ πολλού να είναι σοσιαλδημοκρατικό”
13 Νοεμβρίου. Αμέσως μετά την εκδήλωση του SPD στο Βερολίνο με προσκεκλημένο κεντρικό ομιλητή τον Αλ. Τσίπρα. Αδυνατώντας να συγκρατήσει τη δυσαρέσκεια του ΚΙΝ.ΑΛΛ. απ’ το να εκφραστεί, ο γραμματέας Επικοινωνίας Στ. Μαλέλης απευθύνει νουθεσίες στα ευρωπαϊκά σοσιαλδημοκρατικά κόμματα να ακολουθήσουν το παράδειγμα του ΚΙΝ.ΑΛΛ. εάν θέλουν να ανακάμψουν. Το SPD, λέει, “έχει πάψει προ πολλού να είναι σοδιαλδημοκρατικό κόμμα”, “την πάτησε από τη συνεργασία με τη Δεξιά”. Είπε ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ...