Του Κλέαρχου Τσαουσίδη
Εδώ και ενάμιση μήνα παρακολουθούμε μια πολιτική φαρσοκωμωδία σε συνέχειες. Eχει να κάνει με το μέλλον διαφόρων στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, «ιστορικών» ή νεόκοπων (όχι μόνο των υποψήφιων προέδρων), αλλά και επιχειρηματιών που διαμεσολαβούσαν στην άσκηση πολιτικής.
Τέσσερις πολιτικοί που σε άλλες εποχές -όχι τόσο μακρινές- θα χαρακτηρίζονταν το πολύ μεσαία στελέχη, τρεις κλώνοι και ένας σώγαμπρος, επιδίδονται σε ευτελιστικά για την παράταξή τους παιχνίδια, με έναν ομολογημένο στόχο: να νικήσουν κάποτε τον... Τσίπρα.
Η αναζήτηση νέου (προσωρινού ώς τη νέα ήττα) αρχηγού έπειτα από τη σμίκρυνση του κόμματος της άλλοτε λαϊκής Δεξιάς γίνεται χωρίς συνέδριο, χωρίς να εξεταστούν οι αιτίες που το οδήγησαν σε ποσοστά μικρότερα από το 30%, χωρίς να εξηγηθεί η ώσμωση με ακροδεξιά στοιχεία (ο ένας διεκδικεί την ηγεσία), χωρίς στοιχειώδη διάλογο, τηλεοπτικό ή μη. Ούτε καν τη συνδιάσκεψη που είχαν αποφασίσει δεν κάνουν, διότι θα δυσκολευτούν οι περιοδείες των υποψηφίων!
Το ρεζιλίκι αυτό έρχονται να καλύψουν -και ώς έναν βαθμό το πετυχαίνουν- τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης ώστε να διασωθούν και τα ίδια από την υποχρέωση να πληρώνουν όσα οι νόμοι ορίζουν και να αποπληρώνουν τα δανεικά κι αγύριστα.
Ετσι, την ώρα που ο κ. Τζιτζικώστας λοιδορεί τον κ. Μεϊμαράκη και ο κ. Γεωργιάδης τους πάντες (ενώπιον του μεγεθυντικού του καθρέφτη), τα πρωτοπαλίκαρα και οι πρωτοκόρες της διαπλοκής δίνουν τα ρέστα τους ώστε να αποσπούν την προσοχή της κοινής γνώμης από τη δεξιά αλλοφροσύνη. Με όπλα τον εθνικισμό και τη θρησκεία (κάποια σχέση με το «πατρίς - θρησκεία - οικογένεια» της χούντας;), ανάγουν σε μείζον το έλασσον ή και το ανύπαρκτο και ονειρεύονται νέα μακεδονικά, ταυτότητες κ.λπ. Μέχρι κι ο «νομιμοηθικός» κ. Βουλγαράκης κάνει επαναστατικές δηλώσεις περί ηθικής...
Νέοι «τρομοκράτες»
Μετά τη συντριβή τους στις εκλογές, οι μεν μιντιάρχες και οι κολαούζοι τους έψαχναν να προβάλουν τις εξυπνάδες που αναρτούσαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι πικραμένοι της ΛΑΕ, οι δε νεοδημοκράτες ανέσυραν από τα μετακατοχικά μπαούλα τα σκουριασμένα όπλα τους.
Τα ίδια είχαν χρησιμοποιήσει και εναντίον του Αντρέα Παπανδρέου και άλλων στελεχών του ΠΑΣΟΚ: τους βάφτισαν... σπόνσορες της τρομοκρατίας, το θυμάστε; Και κατάφεραν να δώσουν το δικαίωμα στους Αμερικάνους να απαιτούν την πολιτική εξαφάνιση των «υπόπτων», όπως έγινε με τον Κώστα Λαλιώτη κατά τη διακυβέρνηση Σημίτη.
Τώρα η σπαρασσόμενη Ν.Δ. βρήκε έναν απρόσμενο (;) σύμμαχο: τον Γιάννη Πανούση. Που μένοντας τόσον καιρό εκτός δημοσιότητας επέλεξε να αναδείξει τη δεινότητά του στη μυθοπλασία και να χτυπήσει αυτούς που τον έκαναν άνθρωπο. Να ρίξει και λίγο φαρμάκι στον κορυφαίο Ελληνα και διεθνώς αναγνωρισμένο ποινικολόγο Ν. Παρασκευόπουλο, που ξανάγινε υπουργός. Ούτε ο συνεπίθετός του Τζίμης να ήταν. Εκείνος τουλάχιστον βγάζει γέλιο με τα show του.
Το είχα ξαναγράψει: ήταν τραγικό λάθος της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ να του δώσει υπουργείο. Έδειξε το ποιόν του όταν έβαλε τρικλοποδιά στον άνθρωπο ο οποίος τον στήριξε στην πολιτική του στράτα στρατούλα: τον Φώτη Κουβέλη.
Ο κ. Πανούσης δεν μπορεί ποτέ να κάνει λάθος. Απλώς, οι καταγγελίες εναντίον του εαυτού του έχουν σουρεαλιστική «ουσία»: αν όντως συνέβησαν όσα λέει -και αυτός δηλώνει ότι τα γνώριζε-, όφειλε να συλλάβει τους κακούργους. Αρα; Η πλάκα μεγαλώνει όταν παρεμβαίνει ο κ. Λαφαζάνης που πίσω από τις καταγγελίες Πανούση είδε ότι: «Η δημοκρατική ανατροπή στη χώρα είναι πάντα το μέγα ζητούμενο»! Απίστευτο...
Γραφικοί και καρικατούρες
Την ευθύνη την έχουν αυτοί που επέλεξαν και -κυρίως- ανέχτηκαν όλους όσοι μπήκαν μπροστά στον προβολέα για να μας δείξουν την τεράστια σκιά τους, όπως οι Ζ. Κωνσταντοπούλου, Γ. Βαρουφάκης, Π. Λαφαζάνης κ.λπ. Όχι ο Γιάννης Πανούσης. Αυτός αποτελεί την καρικατούρα τους.
Είναι λάθη της πρώτης κυβέρνησης της Αριστεράς. Αλλά θα είναι και της δεύτερης αν επιτρέψει να δούμε τέτοιες επικίνδυνες γραφικότητες. Το παράδειγμα υπουργού και τεσσάρων βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που έσπευσαν να «δαγκώσουν» τον Νίκο Φίλη, στην προσπάθεια να μην ταυτιστούν μαζί του από τους «πολύ Πόντιους», είναι μια κραυγαλέα περίπτωση. Η κ. Αυλωνίτου ανήκει σε άλλη κατηγορία! Απλώς μπέρδεψε τα κανάλια...
Οι μιντιάρχες θα κορυφώσουν τις επιθέσεις τους, είτε μέσω της Νέας Δημοκρατίας είτε μέσω των πολιτικάντηδων, των αποστατών και των ημετέρων φιλόδοξων.
Απαιτείται απάντηση σε όλα τα μέτωπα: να διευκολυνθεί η Δικαιοσύνη να επιβάλει τα νόμιμα και η κυβέρνηση να πορευτεί με στελέχη που δεν συμπληρώνουν ένσημα αλλά με δημιουργικούς ανθρώπους, βγαλμένους από την κοινωνία και όχι τους μηχανισμούς και τις παρέες.