Live τώρα    
41 χρόνια από την εισβολή: ο Τουρκοκύπριος ηγέτης Μουσταφά Ακιντζί / "Κύρια θύματα της εισβολής οι Ελληνοκύπριοι"
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

41 χρόνια από την εισβολή: ο Τουρκοκύπριος ηγέτης Μουσταφά Ακιντζί / "Κύρια θύματα της εισβολής οι Ελληνοκύπριοι"

«Παρά τα όσα πέρασαν οι Τουρκοκύπριοι το 1950 και το 1960, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το 1974 έγινε πόλεμος με κύρια θύματα τους Ελληνοκυπρίους» παραδέχθηκε χθες ο Τουρκοκύπριος ηγέτης Μουσταφά Ακιντζί, σε μήνυμά του για τη σημερινή επέτειο για τα 41 χρόνια της τουρκικής εισβολής και επισήμανε για πολλοστή φορά πως στόχος είναι η επίτευξη διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδιακής λύσης, «που να βασίζεται στην πολιτική ισότητα και την ασφάλεια». Ο πρόεδρος Αναστασιάδης δήλωσε ότι με «ιδιαίτερη ικανοποίηση» έχει σημειώσει τα λεχθέντα του Ακιντζί.

Στα κατεχόμενα βρέθηκε χθες και ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος στη διάρκεια παρέλασης του τουρκικού στρατού είπε πως «δεν πρέπει να χαθεί η ευκαιρία» που δημιουργείται με την παρούσα διαδικασία των διαπραγματεύσεων για την επίλυση του Κυπριακού.

Τα ελληνικά κόμματα

Με αφορμή τη συμπλήρωση 41 χρόνων από την τουρκική εισβολή, την οποία "διευκόλυνε το προδοτικό χουντικό πραξικόπημα που προηγήθηκε, με τη σύμπραξη, στο διπλό έγκλημα, ισχυρών χωρών του ΝΑΤΟ", ο ΣΥΡΙΖΑ τόνισε πως "η ενίσχυση των προσπαθειών για τη δίκαιη επίλυση του Κυπριακού είναι σήμερα αναγκαία όσο ποτέ. O αγώνας για τον τερματισμό της κατοχής και την επανένωση της Κύπρου, σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΟΗΕ και το ευρωπαϊκό κεκτημένο, περνάει μέσα από τη διεκδίκηση μιας λύσης δικοινοτικής - διζωνικής ομοσπονδίας, με μια κυριαρχία, μια ιθαγένεια και μια διεθνή προσωπικότητα."

"Ο ΣΥΡΙΖΑ εκφράζει την αμέριστη αλληλεγγύη του με τον κυπριακό λαό, Ελληνοκυπρίους και Τουρκοκυπρίους. Σε αγαστή συνεργασία με τις προοδευτικές και αριστερές δυνάμεις της Κύπρου, θα σταθεί αρωγός σε κάθε πρωτοβουλία, σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο, που μπορεί να συμβάλει στην επίτευξη μιας δίκαιης και βιώσιμης λύσης του Κυπριακού, προς όφελος της ειρήνης στο μαρτυρικό νησί και, γενικότερα, στην πολύπαθη περιοχή μας" καταλήγει.

Η εκπρόσωπος των ΑΝ.ΕΛΛ. Μαρίνα Χρυσοβελώνη επισημαίνει πως «Σαράντα ένα χρόνια μετά, η Τουρκία εξακολουθεί να κατέχει το 40% του μαρτυρικού νησιού κατά παράβαση όλων των ψηφισμάτων και των αποφάσεων του ΟΗΕ και του διεθνούς δικαίου και συνεχίζει προκλητικά να αποκαλεί την εισβολή, τη βίαιη διχοτόμηση και την κατοχή 'ειρηνευτική επιχείρηση', με τελευταία αρνητική εξέλιξη την παράνομη επίσκεψη του Τούρκου προέδρου στα κατεχόμενα». Οι ΑΝ.ΕΛΛ. τάσσονται υπέρ μιας δίκαιης και βιώσιμης λύσης στη βάση του διεθνούς δικαίου.

"Η εισβολή και παράνομη κατοχή ξένων εδαφών επαναλήφθηκε πρόσφατα στην καρδιά της Ευρώπης. Το Κυπριακό εξακολουθεί να αποτελεί το κακό προηγούμενο" λέει το Ποτάμι και τάσσεται υπέρ των συνομιλιών για την επανένωση της Κυπριακής Δημοκρατίας.

"Οι δημοκρατικές δυνάμεις του τόπου διαχρονικά ενισχύουν την εθνική προσπάθεια και θα είναι παρούσες μέχρι την τελική λύση και δικαίωση του κυπριακού λαού" τόνισε o τομεάρχης Εξωτερικών του ΠΑΣΟΚ Ανδρέας Λοβέρδος και πρόσθεσε πως "το μήνυμα φέτος αποκτά και άλλη διάσταση, υπενθυμίζοντας στον λαό και ατο έθνος τις υποχρεώσεις και το καθήκον τους".

"Το ΚΚΕ εκφράζει την αλληλεγγύη του στον κυπριακό λαό, δηλώνοντας ότι θα αντιταχθεί σε λύσεις -ανοιχτής ή συγκαλυμμένης- διχοτόμησης που στο παρελθόν απέρριψε ο ίδιος ο κυπριακός λαός. Θα στηρίξει τον αγώνα για δίκαιη λύση του κυπριακού προβλήματος, προς όφελος όλων των εργαζομένων, Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων, για Κύπρο ανεξάρτητη, χωρίς ξένα στρατεύματα, βάσεις και εγγυήτριες δυνάμεις, Κύπρο κυρίαρχη, με ενιαία διεθνή προσωπικότητα και ιθαγένεια".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0