«Το Όχι του ελληνικού λαού, και αναφέρομαι σε όλο τον ελληνικό λαό, ανεξάρτητα από το τι ψήφισε στο δημοψήφισμα, δεν πρόκειται να μετατραπεί σε ταπεινωτικό Ναι σε καινούργια μνημονιακά κρεματόρια». Με τη συναισθηματικά φορτισμένη αυτή αναφορά ο Παναγιώτης Λαφαζάνης πήρε θέση χθες το πρωί, για να προσθέσει σε άλλο σημείο της ομιλίας του, σε συνέδριο για την Ενέργεια, και κάτι ακόμη:
«Δεν θέλουμε στα δύο αποτυχημένα Μνημόνια να προσθέσουμε και ένα τρίτο Μνημόνιο σκληρής λιτότητας, βασάνων και στερήσεων του ελληνικού λαού, χωρίς μάλιστα να δίνεται καμιά προοπτική στον τόπο».
Ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης υποστήριξε ακόμη ότι «η Ελλάδα μπορεί να κερδίσει και αυτή τη μεγάλη άνιση μάχη όπως τόσες άλλες που έδωσε με ηρωισμό και πείσμα στο παρελθόν και τις κέρδισε. Αυτή η αισιοδοξία μας δεν είναι αφελής ούτε εκτός τόπου και χρόνου».
Και αυτό γιατί, όπως επιχειρηματολόγησε σχετικά, «μπορεί να βασιστεί και βασίζεται στη νέα εθνική αφύπνιση και ανάταση που βλέπουμε να έρχεται στο προσκήνιο το τελευταίο διάστημα από τον λαό μας.
Μπορεί να βασιστεί και βασίζεται στο νέο σύγχρονο και μεγάλο πατριωτικό, δημοκρατικό και προοδευτικό ρεύμα, το οποίο σαρώνει απ' άκρου εις άκρον τη χώρα και την κοινωνία μας και πρώτα απ' όλα χαρακτηρίζει τον λαϊκό κόσμο του τόπου μας και τα πιο φτωχά λαϊκά στρώματα. Αναφέρομαι στο ακαταμάχητο λαϊκό ρεύμα που εκφράστηκε στο δημοψήφισμα, ανεξάρτητα από αυτό που ψήφισε ο κάθε πολίτης», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σε μια άλλη τοποθέτηση, η αντιπρόεδρος της Βουλής Δέσποινα Χαραλαμπίδου υποστήριξε (μέσω του Ρ/Σ «Βήμα FM 99,5), ότι «η μεγάλη πλειοψηφία της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι υπέρ της άποψης, 'συμφωνία και ό,τι να 'ναι', αλλά είναι υπέρ της άποψης να κλείσει η διαπραγμάτευση», με τις εξής τρεις βασικές προϋποθέσεις: όχι μέτρα λιτότητας - αντιμετώπιση του χρέους - αναπτυξιακό πακέτο.
Ν.ΠΑΠ.