Για την κατάθεση του αιτήματος της ελληνικής κυβέρνησης προς τον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης ενημέρωσε χθες το βράδυ ο πρωθυπουργός τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Πρ. Παυλόπουλο.
"Καταθέσαμε την πρόταση στον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης. Για ένα πρόγραμμα στήριξης με επαρκή χρηματοδότηση για το μεσοπρόθεσμο διάστημα. Αύριο θα καταθέσουμε αναλυτικά τις προτάσεις μας με αξιόπιστες μεταρρυθμίσεις προκειμένου να φτάσουμε σε έντιμο συμβιβασμό. Προϋπόθεση γι' αυτό είναι οι αξιόπιστες μεταρρυθμίσεις από τη μια πλευρά και από την άλλη σαφείς δεσμεύσεις για την επαρκή χρηματοδότηση και την αναγκαία απομείωση του χρέους, προκειμένου να έχουμε μία βιώσιμη λύση, μια οριστική έξοδο από την κρίση" είπε χαρακτηριστικά ο Αλ. Τσίπρας υποστηρίζοντας πως η κυβέρνηση "έχει τη συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού με το μέρος της".
Παράλληλα, ο πρωθυπουργός τάχθηκε υπέρ της συνεννόησης και με τις άλλες πολιτικές δυνάμεις, λέγοντας χαρακτηριστικά: "Την ευθύνη (σ.σ.: για τη διαπραγμάτευση) την έχει η κυβέρνηση, αλλά η συνεννόηση με όλες τις πολιτικές δυνάμεις, και φυσικά στο ανώτατο πολιτειακό επίπεδο, είναι προϋπόθεση για να μπορέσουμε να πετύχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα".
Ο Πρόεδρος
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, από την πλευρά του, στάθηκε σε τρία σημεία της χθεσινής ημέρας: Πρώτον στη συζήτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπου υπήρξε, όπως ειπε ο Πρ. Παυλόπουλος, "ξεκαθάρισμα ότι και το δημοψήφισμα και η ετυμηγορία του ελληνικού λαού σε καμία περίπτωση δεν σήμαιναν ρήξη, αλλά επανέναρξη όλης αυτής της διαπραγματευτικής προσπάθειας που έχει έναν και μόνο στόχο: την αταλάντευτη παραμονή της χώρας στην Ευρώπη και την Ευρωζώνη". Επίσης ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αναφέρθηκε στην παραίνεση του προέδρου της Ευρωβουλής Μαρτ. Σουλτς ότι θα πρέπει να είναι η αδιατάρακτη παραμονή της Ελλάδας στην Ευρωζώνη, "γιατί διαφορετικά οι συνέπειες θα είναι απρόβλεπτες", αλλά και στην τοποθέτηση του Γάλλου πρωθυπουργού Μ. Βαλς πως "η πρόταση της Ελλάδας είναι ισορροπημένη".
"Ας πάρουμε λοιπόν τη σημερινή ημέρα σαν την αρχή εκείνη που την Κυριακή θα κορυφωθεί με τη βεβαιότητα ότι η Ελλάδα παραμένει αναπόσπαστο μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωζώνης" κατέληξε ο Πρ. Παυλόπουλος.