ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΠΟΥΛΑΚΙΔΑΣ
Ψυχραιμία συνέστησε ο Νίκος Βούτσης στον Μάνφρεντ Βέμπερ. "Βλέπουμε μια εικόνα όπου οι μάσκες πέφτουν: μια νευρικότητα, απειλητικά πρόσωπα, τελεσίγραφα, υπονοούμενα απέναντι στη χώρα μας ως αποτέλεσμα που εισέπραξαν οι κατά τα άλλα ρεαλιστές έμπειροι πολιτικοί της Ευρώπης με το δημοψήφισμα", τόνισε ο υπουργός Εσωτερικών στην ολομέλεια της Βουλής επισημαίνοντας ότι ο ρόλος της κυβέρνησης είναι να δημιουργήσει "συναινέσεις, εγγύτητες, στοιχεία αλληλεγγύης, συμπτώσεις, συγκλίσεις, έτσι ώστε να υπάρξει ένα ουσιαστικό προχώρημα με μια τίμια, μια έντιμη και κοινωνικά αναγνωρίσιμη και με αναπτυξιακή προοπτική συμφωνία".
Ο Μ. Βέμπερ δεν έδειξε ψυχραιμία όταν είπε ότι η Ελλάδα απείλησε πως θα γεμίσει την Ευρώπη με μετανάστες, υπογράμμισε ο Ν. Βούτσης. "Αυτή η απειλή δεν μας εκφράζει. Δεν την έχουμε ποτέ αποτυπώσει. Δεν την σκεφτόμαστε, διότι έχουμε πάγιες αξιακές αντιλήψεις και για τον κόσμο που έρχεται μέσα σε συνθήκες κρίσης στη χώρα μας και για το σύνολο της Ευρώπης, όπου θέλουμε να αλλάξει στρατηγική συνολικά η Ε.Ε. για το μεταναστευτικό", είπε. "Πέφτουν οι μάσκες", είπε, καθώς υπήρξαν κράτη που αρνήθηκαν να υποδεχθούν μετανάστες, αλλά "δεν συγκαλείται Σύνοδος των 28 για να τιμωρηθούν". Παράλληλα, απέρριψε το επιχείρημα των δανειστών "η δημοκρατία των 18 απέναντι στη δημοκρατία του ενός που έκανε δημοψήφισμα". "Τι ανοησία, Θεέ μου! Ποιος εμπόδισε οποιοδήποτε απ' αυτά τα δεκαοκτώ κράτη και στο παρελθόν που υπήρξαν πολλά δημοψηφίσματα να εκφράσει την άποψή του;" αναρωτήθηκε.
Στην Ε.Ε. υπάρχουν μετά το δημοψήφισμα περισσότερα ευήκοα ώτα, τόνισε ο Ν. Βούτσης κάνοντας λόγο για συσχετισμούς που αλλάζουν, έστω και όχι με τον τρόπο που θα ήθελε ο ελληνικός λαός.