Τη συνολική διαφωνία του ΚΚΕ με το κοινό ανακοινωθέν ανακοίνωσε μετά τη σύσκεψη ο Δ. Κουτσούμπας διευκρινίζοντας ότι η διαφωνία αφορά "τις εκτιμήσεις για το πώς εκλαμβάνουμε την ετυμηγορία του λαού" "αλλά κυρίως στην πορεία και την τακτική της διαπραγμάτευσης, που εισηγείται η κυβέρνηση και αποδέχονται τα άλλα κόμματα, τουλάχιστον στο γενικό της πλαίσιο και στη γενική της κατεύθυνση. Δεν έχει εξουσιοδοτήσει κανένας κανέναν να πάει να υπογράψει νέα Μνημόνια, νέα επώδυνα μέτρα για τον λαό μας. Και θα είναι σκληρά τα μέτρα αυτά", πρόσθεσε υποστηρίζοντας πως "αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι δεν μπορεί να υπάρξει φιλολαϊκή, φιλεργατική διαπραγμάτευση μέσα στα τείχη της Ε.Ε., μέσα στον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης".
Ο κ. Κουτσούμπας είπε ότι υπάρχουν δυο εκδοχές, σύμφωνα με όσα λένε οι εταίροι: "Είτε να υπογράψουν, όπως φαίνεται και όπως δρομολογείται, μια επώδυνη συμφωνία" είτε "να δρομολογηθούν εξελίξεις κρατικής χρεοκοπίας, με grexit, με έξοδο από το ευρώ ή με διπλό νόμισμα ή με οτιδήποτε άλλο". "Ο λαός μας πρέπει να είναι προετοιμασμένος" είπε ο κ. Κουτσούμπας διευκρινίζοντας ότι η συνολικά διαφορετική πρόταση του ΚΚΕ δεν σχετίζεται με τις διάφορες απόψεις που θα οδηγήσουν σε νέα φτωχοποίηση τον λαό μας. "Και εννοώ απόψεις που υπάρχουν και σε άλλα κόμματα, μειοψηφικές αυτή τη στιγμή, όπως είναι το κυβερνών κόμμα, για έξοδο μόνο από το νόμισμα".