ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ
Οι ευαίσθητες εσωκομματικές ισορροπίες μεταξύ των οπαδών της "συναίνεσης" και των θιασωτών της "δομικής αντιπολίτευσης" καθόρισαν χθες την πρώτη "αποστολή" του Ευ. Μεϊμαράκη ως μεταβατικού προέδρου της Ν.Δ. Ο πρώην πρόεδρος της Βουλής εκπροσώπησε την αξιωματική αντιπολίτευση στη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και στις δηλώσεις του έριξε την ευθύνη στην κυβέρνηση είτε για την επίτευξη συμφωνίας είτε σε περίπτωση αποτυχίας, ενώ διευκρίνισε ότι η Ν.Δ. δεν δίνει "λευκή επιταγή" στο Μέγαρο Μαξίμου.
Η διαίρεση στο εσωτερικό των "γαλάζιων" στελεχών αναφορικά με το αν η Ν.Δ. έπρεπε να στηρίξει μία συμφωνία ή να επιλέξει την αντιπολίτευση του "όχι σε όλα" είχε διαφανεί καθ' όλη την διάρκεια των προηγούμενων πέντε μηνών, πριν αποφασιστεί και διεξαχθεί το προχθεσινό δημοψήφισμα. Έτσι, χθες, ο Ευ. Μεϊμαράκης επιχείρησε να ισορροπήσει μεταξύ των δύο τάσεων στο εσωτερικό του κόμματός του, προκειμένου να μην εκδηλωθεί νέος εσωκομματικός "εμφύλιος" πριν καν επιτευχθεί συμφωνία.
Στις δηλώσεις του μετά το συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών ο μεταβατικός πρόεδρος της Ν.Δ. δεν παρέλειψε να ασκήσει κριτική στην κυβέρνηση για το σημείο, που έχει βρεθεί η χώρα, ενώ έθεσε όρους και προϋποθέσεις προκειμένου να στηρίξει το κόμμα του την όποια συμφωνία. "Ο χρόνος που χάθηκε ήταν εις βάρος της ελληνικής οικονομίας και της χώρας. Είναι γεγονός ότι η σημερινή κατάσταση είναι χειρότερη από ό,τι ήταν πριν από δέκα μέρες. Και είναι πολύ χειρότερη από ό,τι ήταν πριν από τρεις μήνες. Και πολύ χειρότερη από ό,τι ήταν τον Γενάρη του '15 ή τον Δεκέμβρη του '14. Και αυτό βεβαίως με ευθύνη της κυβέρνησης, η οποία νόμιζε ότι κέρδιζε χρόνο, αλλά εν τω μεταξύ μάλλον έχανε χρόνο. Και ακριβώς φτάσαμε σε ένα σημείο ώστε να καλείται ο λαός, μέσα από μια διαδικασία που -κατά τη γνώμη μας- ήταν διχαστική και δεν βοήθησε σε τίποτα, να είμαστε στο 'και πέντε', η χώρα να επιστρέφει σε ελλείμματα, οι τράπεζες να είναι κλειστές, η κοινωνική συνοχή να κινδυνεύει, η διαίρεση των πολιτών να είναι μεγάλη" είπε χαρακτηριστικά ο Ευ. Μεϊμαράκης ασκώντας κριτική στην κυβέρνηση.
"Στήριξη στη συμφωνία αν..."
Παράλληλα, ο μεταβατικός πρόεδρος της Ν.Δ. επανέλαβε πολλές φορές ότι "η κυβέρνηση έχει την κυρίαρχη ευθύνη" επιχειρώντας να βγάλει το κόμμα του από το κάδρο των εξελίξεων, αλλά και των όποιων μελλοντικών αποφάσεων. Ο κ. Μεϊμαράκης μάλιστα προανήγγειλε πως η συμφωνία θα "τύχει ευρύτερης αποδοχής" μόνο "εφόσον βοηθάει στην ανάπτυξη και δεν έχει υφεσιακά μέτρα", όπως είπε χαρακτηριστικά.