Θέμα σεβασμού της δημοκρατίας έθεσε ο Μανώλης Γλέζος σε μία συγκλονιστική ομιλία, που είναι από τις τελευταίες παρεμβάσεις του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (αφού, όπως ανακοίνωσε, θα φύγει ύστερα από είκοσι ημέρες).
«Θέλω να θέσω ένα καίριο ερώτημα για την πορεία της Ευρώπης, αν θέλει να είναι δημοκρατική: Θα σεβαστούμε τη βούληση ενός λαού ή όχι; Ο ελληνικός λαός" -συνέχισε με έμφαση το εμβληματικό στέλεχος της ελληνικής αλλά και πανευρωπαϊκής Αριστεράς- "αποφάσισε με τις εκλογές ότι δεν θέλει δάνεια και την πορεία αυτή. Θέλει να φτιάξει τον δικό του δρόμο...» αντέτεινε.
Και ο Μ. Γλέζος επέμεινε: «Δεν είναι θέμα του ελληνικού λαού. Είναι θέμα δημοκρατίας, αν θα σεβόμαστε τη βούληση ενός λαού, ναι ή όχι. Ο ελληνικός λαός αποφάσισε να οικοδομεί το μέλλον του και δεν θέλει να τον πνίξουν οι δανειστές του».
Επανέλαβε δε την άποψή του ότι «οι διαπραγματεύσεις δεν οδήγησαν πουθενά, ούτε στη ρήξη ούτε στην υποταγή. Μετά από ένα χρόνο, ελάτε να συζητήσουμε. Αν χρωστάμε, να το πληρώσουμε, αν δεν χρωστάμε, να μην πληρώσουμε. Επειδή φεύγω σε είκοσι ημέρες, καλώ κάθε βουλευτή να απαντήσει με τη συνείδησή του. Και θα σας κυνηγάει η άποψή μου, όπου και αν πάτε, όπου και αν πάω».
Επίθεση στους δανειστές εξαπέλυσε από το ίδιο βήμα (του Ευρ. Κοινοβουλίου) ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Δημήτρης Παπαδημούλης: «Καταθέσαμε προτάσεις, καταθέσαμε ισοδύναμα και τώρα λένε κάποιοι από το ΔΝΤ ότι "δεν τους αρέσουν αυτά τα ισοδύναμα". Γιατί; Επειδή φορολογούμε τους πλούσιους! Επειδή φορολογούμε αυτούς που έχουν εισόδημα πάνω από 50.000 ευρώ τον χρόνο, αυτούς που έχουν κέρδη πάνω από 500.000 ευρώ τον χρόνο.
Σε μια χώρα που έχει ενάμισι εκατομμύριο ανέργους και όπου οι 9 στους 10 ανέργους δεν παίρνουν ούτε ένα ευρώ επίδομα. Το μήνυμα της πολιτικής μου ομάδας είναι σαφές. Χρειάζεται λύση, επείγει, είναι απολύτως εφικτή. Και είναι σχεδόν έτοιμη, στη βάση αυτών που κατατέθηκαν και θεωρήθηκαν βάση συζήτησης τη Δευτέρα».