Live τώρα    
Ν.Δ: Ποντάρει στην ανωμαλία, συνεχίζει την "αφωνία"
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ν.Δ: Ποντάρει στην ανωμαλία, συνεχίζει την "αφωνία"

Μαδάει τη μαργαρίτα ο Αντ. Σαμαράς για τη στάση που θα τηρήσει στη Βουλή ως προς τη διαφαινόμενη συμφωνία

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ

Νευρικότητα επικρατεί στη Ν.Δ. καθώς μπορεί τα "γαλάζια" στελέχη να βγαίνουν καθημερινά σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις, ωστόσο επισήμως το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν ανοίγει τα χαρτιά του ως προς τη στάση που θα κρατήσει όταν η διαφαινόμενη συμφωνία έρθει προς ψήφιση στη Βουλή. Έτσι, δημοσίως, οι βουλευτές και τα στελέχη της Ν.Δ. κινούνται σε... διαφορετικό μήκος κύματος, την ώρα που ο Αντ. Σαμαράς "ζυγίζει" εκ νέου το κατά πόσον η συνοχή της Ν.Δ. θα άντεχε ένα "όχι" στην συμφωνία -και την επιστροφή της αξιωματικής αντιπολίτευσης στα "Ζάππεια", που αποτελεί και τον διακαή πόθο του τέως πρωθυπουργού.

Καθώς όλα δείχνουν πως η επίτευξη συμφωνίας είναι απλώς θέμα χρόνου, ο Αντ. Σαμαράς βλέπει τη στρατηγική του περί "εθνικής συνεννόησης" και "αριστερής παρένθεσης" να βρίσκεται εκ νέου στον αέρα. Έτσι ο τέως πρωθυπουργός επενδύει πλέον σε δύο βασικούς στόχους:

* Πρώτον, στο να καταδείξει η αξιωματική αντιπολίτευση ότι η συμφωνία είναι "χειρότερη" από εκείνη που θα έφερνε η προηγούμενη κυβέρνηση, ώστε να επιφέρει πολιτική φθορά στην κυβέρνηση και τον Αλ. Τσίπρα.

* Δεύτερον, στο σενάριο να μην μπορέσει η συμπολίτευση στη Βουλή να επιβεβαιώσει τη δεδηλωμένη εμπιστοσύνη προς την κυβέρνηση και να αναβιώσουν σενάρια "παράκαμψης" της λαϊκής εντολής με σχηματισμό "κυβέρνησης εθνικής ενότητας" τύπου Παπαδήμου.

"Βαρύς λογαριασμός"

Σε κάθε περίπτωση, εν πρώτοις η Ν.Δ. καταπιάνεται με την κριτική στη συμφωνία που... δεν έχει δει ακόμη, προκειμένου να φθείρει την κυβέρνηση στην κοινωνία. Χθες, ο εκπρόσωπος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Κ. Καραγκούνης, χαρακτήρισε μεν "θετικό" το γεγονός ότι η διαπραγμάτευση φαίνεται να φτάνει σε μία λύση, αλλά ταυτόχρονα τόνισε ότι είναι "θλιβερό" γιατί "χάθηκαν πέντε μήνες με ψέματα και ο λογαριασμός που θα πληρώσει η χώρα ανέβηκε σε δυσθεώρητα ύψη".

"Για στόχο πολύ μικρότερο, η κυβέρνηση προτείνει οκταπλάσια μέτρα απ' όσα διαπραγματευόταν η προηγούμενη κυβέρνηση και αντικαθιστά μεταρρυθμίσεις με φοροκαταιγίδα, διαλύοντας την ιδιωτική οικονομία υπέρ του μεγάλου κράτους" συνέχισε ο Κ. Καραγκούνης "προφητεύοντας" ότι τα μέτρα που περιέχονται στην ελληνική πρόταση "οδηγούν σε νέα ύφεση".

"Παγίδευσαν τη χώρα στο δίλημμα ανάμεσα σε μια πολύ χειρότερη συμφωνία και στην καταστροφή της ρήξης. Και δεν έχουν το θάρρος να ζητήσουν ούτε μία συγγνώμη από τον ελληνικό λαό" κατέληξε ο πορτ παρόλ της Ν.Δ., την ώρα που η Συγγρού, με εκτενές non paper επιχειρούσε για μία ακόμη φορά να καταδείξει ότι η διαφαινόμενη συμφωνία θα είναι "χειρότερη" από εκείνη που θα μπορούσε να κλείσει η προηγούμενη κυβέρνηση.

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι για μία ακόμη φορά η Ν.Δ. "ξεχνά" ότι οι δανειστές είχαν απορρίψει τρεις φορές το περίφημο mail Χαρδούβελη ως ανεπαρκές και απαράδεκτο, δεν λέει κουβέντα και για τους κατά πολύ μειωμένους στόχους πρωτογενών πλεονασμάτων για εφέτος και του χρόνου, που οδηγούν στην "άφεση" της ελληνικής οικονομίας από μία επιβάρυνση αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ για την επόμενη διετία.

"Θετικοί" βουλευτές

Πάντως, την ώρα που ο Αντ. Σαμαράς δεν έχει αποκλείσει από τον σχεδιασμό του τη σκέψη της καταψήφισης της συμφωνίας, αρκετοί "γαλάζιοι" βουλευτές εμφανίζονται θετικοί ως προς την -καταρχήν, έστω- υπερψήφιση του κειμένου.

"Θεωρώ ότι η συμφωνία είναι ακριβότερη, αλλά δεν παύει να έχει την αξία της, γιατί είναι συμφωνία και σχετίζεται με την παραμονή της Ελλάδας στην Ευρωζώνη" υπογράμμισε στον ρ/σ Alpha ο πρώην υπουργός Ευρ. Στυλιανίδης, ενώ ο βουλευτής της Ν.Δ., Κ. Χατζηδάκης, μιλώντας στην ΕΡΤ, υπογράμμισε:

«Προτιμώ έστω και μια κακή συμφωνία από το να είχαμε ρήξη και η χώρα να βρισκόταν εκτός ευρώ. Τότε θα μιλάγαμε για μια μεγάλη καταστροφή για τη χώρα. Ως Ν.Δ. θα το συζητήσουμε, θα δούμε με ποια διαδικασία θα έρθει στη Βουλή. Για μας υπάρχουν πολλά σημεία κριτικής, αλλά προτιμούμε φυσικά να παραμείνει η χώρα στην Ευρωζώνη".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0