ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ
Στην προσχηματική έκκληση για "εθνική συνεννόηση" επιμένει ο Αντ. Σαμαράς, την ώρα που "γαλάζιες" διαρροές προεξοφλούν το "ατύχημα" και η αξιωματική αντιπολίτευση κλιμακώνει το εσωτερικής κατανάλωσης πολιτικό παιχνίδι της.
Στην πιο κρίσιμη φάση της διαπραγμάτευσης, ο Αντ. Σαμαράς επέλεξε να προβεί χθες σε δημόσια δήλωση, προεξοφλώντας πως "η κυβέρνηση δεν έχει άλλη διέξοδο, η χώρα δεν έχει άλλο δρόμο", από την "εθνική συνεννόηση" που προτείνει ο ίδιος. "Τα παιχνίδια και τα ψέματα τελείωσαν. Έχει έρθει η ώρα της ευθύνης για όλους. Εμείς προτείναμε την εθνική συνεννόηση. Η κυβέρνηση δεν έχει άλλη διέξοδο. Η χώρα δεν έχει άλλο δρόμο", δήλωσε χαρακτηριστικά ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, την ώρα που συνεργάτες του θεωρούν ότι η κυβέρνηση είναι εγκλωβισμένη μεταξύ δύο αρνητικών σεναρίων: ενός κακού και ενός... χειρότερου.
"Ρήξη ή παράταση Μνημονίου"
Επί της ουσίας, ο Αντ. Σαμαράς στρώνει το χαλί της "εθνικής συνεννόησης" για δύο λόγους: πρώτον, διότι δεν αποκλείει τη ρήξη και θεωρεί πως με αυτές τις "εκκλήσεις" του μπορεί να βγει από το κάδρο της χρεοκοπίας, αν τυχόν γινόταν κάποιο "ατύχημα". Δεύτερον, διότι προσπαθεί να λειάνει το έδαφος για τη συζήτηση περί "κυβέρνησης εθνικής ενότητας" τύπου Παπαδήμου, στην περίπτωση που, όπως εκτιμά ο ίδιος, χαθεί η δεδηλωμένη εμπιστοσύνη της Βουλής προς την κυβέρνηση.
Παράλληλα, η Ν.Δ. "βλέπει" πλέον μόνο δύο υπαρκτά σενάρια για την κυβέρνηση: το ένα αφορά τη ρήξη ή το ενδεχόμενο αδυναμίας για έγκαιρη συμφωνία, που όπως λένε "γαλάζια" στελέχη, θα οδηγήσει σε οικονομική κρίση, ελέγχους κεφαλαίων και κατάρρευση του κράτους. Το δεύτερο αφορά τη "σκέτη" παράταση του υπάρχοντος Μνημονίου, που θα διασφάλιζε μόνο την εξυπηρέτηση των δανειακών υποχρεώσεων προς το εξωτερικό, εντείνοντας όμως τις συνθήκες ύφεσης και πιστωτικής ασφυξίας στο εσωτερικό. Επί τη βάσει αυτών των δύο σεναρίων, ο Αντ. Σαμαράς καταρτίζει τη στρατηγική του, καθώς όσο κι αν συνεργάτες του δηλώνουν προβληματισμένοι από τις εξελίξεις, η αλήθεια είναι πως ο πρόεδρος της Ν.Δ. στην αναμπουμπούλα χαίρεται -υπό την έννοια πως όσο οι εξελίξεις παραμένουν "στην κόψη του ξυραφιού", τόσο ο ίδιος θα αισθάνεται ασφαλής στον προεδρικό θώκο του κόμματος. Ενώ, σε αντίθετη περίπτωση ο ίδιος γνωρίζει πολύ καλά πως όταν τα πράγματα επανέλθουν στην "κανονικότητα", η αμφισβήτηση και ο εμφύλιος θα επανεμφανιστούν για τα καλά στους κόλπους του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης...