Την ανάγκη αποχώρησης των εγγυητριών χωρών για μία Κύπρο ενιαία δικοινοτική ομοσπονδία με πλήρη δικαιώματα, ανεξάρτητη και με πλήρη ακεραιότητα, που θα λειτουργεί χωρίς κηδεμόνες, ως κράτος μέλος της Ε.Ε., υπογράμμισαν από κοινού ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς και ο Κύπριος ομόλογός του Ιωάννης Κασουλίδης, που συναντήθηκαν χθες στην Αθήνα.
"Η Κύπρος πρέπει να είναι ένα ενιαίο κράτος, ομοσπονδιακή διζωνική, σε κοινοτική βάση, δεσμευμένη με όλους τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς νόμους, (με) τη δημοκρατικότητά της και την εδαφική της ακεραιότητα διότι πιστεύουμε ότι η Κύπρος πρέπει να είναι ένα κράτος μέλος με όλα τα δικαιώματα και την κυριαρχία που έχει κάθε άλλο κράτος μέλος στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης" επανέλαβε ο Νίκος Κοτζιάς, ενώ ο Κύπριος ομόλογός του αναφέρθηκε θετικά στην εκλογή Ακίντζι στην τουρκοκυπριακή κοινότητα. "Το αποτέλεσμα των εκλογών στην τουρκοκυπριακή κοινότητα ήταν αποτέλεσμα επιθυμίας, κατεύθυνσης προς το κοινό όραμα ενός κοινού κράτους, κυπριακού κράτους, παρά κατεύθυνσης αφομοίωσης από πλευράς της Τουρκίας" είπε.
Κατά τη δίωρη συνάντησή τους στο υπουργείο Εξωτερικών -με τη συμμετοχή στη συνέχεια και διευρυμένων αντιπροσωπειών των δύο χωρών- εκφράστηκε αισιοδοξία για το κλίμα της επανέναρξης των διαπραγματεύσεων, προβληματισμός για την αστάθεια στην Τουρκία μετά το αποτέλεσμα των τουρκικών εκλογών, ενώ συζητήθηκαν θέματα της ευρύτερης περιοχής μας -Μ.Ανατολή, σχέσεις Ε.Ε.-Τουρκίας, Βαλκάνια και προώθηση τριμερών συνεργασιών με Αίγυπτο και Ισραήλ.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στο μεταναστευτικό ζήτημα, για το οποίο και οι δύο πλευρές εξέφρασαν την απόλυτη στήριξή τους στην πρόταση του αρμοδίου επιτρόπου Δημήτρη Αβραμόπουλου για δίκαιη κατανομή των βαρών στην Ε.Ε., με τον Έλληνα ΥΠΕΞ να επισημαίνει την ανάγκη διαχείρισης του μεταναστευτικού από την Ε.Ε. με πνεύμα λογικής και ανθρωπισμού και γνώμονα την ασφάλεια και τη σταθερότητα στην περιοχή.